AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #81 Skrevet 17. januar 2024 Er også s-banken kunde siden rundt 2004 og vært ekstremt fornøyd på alle måter; kundeservice, app, renter og sparing -samt konto/kort til barna m.m. Ble forbanna når oppkjøpet fra DNB var et faktum, men tenkte jeg skulle gi det en sjangse. Men nå er snart alt med S-banken hvisket bort -og banken er snart en ren DNB bank (som jeg aldri skulle bruke pga høye avgifter, høye renter, elendig kundeservice osv osv). Har sjekket med Bulder, men ble ikke imponert i det hele tatt - synes Bulder er veldig hauset opp. Blir garantert bankbytte på oss innen februar/mars uansett - men må vurdere flere banker først.. Utrolig trist at S-banken lot seg kjøpe opp - det var virkelig den BESTE banken ever.. Anonymkode: 0c02d...a6e 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #82 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det noen som har fondssparing i Nordea? Jeg lurer på å bytte dit pga at fagforeningen min har avtale med dem som visstnok skal være gunstig. (Er heldigvis ikke sykepleier, med DNB som avtalebank... Sykepleierne fikk dårligst rente i 2023 – E24 ) Det blir også dyrere med fondssparing i den "nye Sbanken" ifølge brevet jeg fikk fra dem i går. Så da har jeg lyst til å flytte fondsene mine også, og avslutte bankforbindelsen helt. Men det har vært så behagelig å ha fondssparing i samme bank som jeg bruker til daglig, å slippe sp mange apper osv, så jeg lurer på om noen har erfaring med fondssparing i Nordea. Anonymkode: 24fa3...902 Har ikke erfaring med fond i Nordea, men jeg har aksjer i Nordea, og det anbefaler jeg IKKE. Appen er som jeg skrev tidligere fryktelig. Absolutt ikke intuitiv. Ja, Sbanken skulle «tilpasse seg markedet» og økte gebyrene sine på fond. 🙄🙄 Right. Vi vet hvem som står bak: DNB!!! Anonymkode: b7e15...e1f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #83 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er maks ittiert over det her. Har elska skandiabanken since back in the days, og har fondsparing for meg selv og for barna, samt diverse kontoer. For et styr å bytte! Samtidig må vi bytte vekk fra danske bank som vi tok i bruk for noen år siden pga gunstig rammelån, hvor vi nå har lønnskonto samt barnas brukskontoer 😵 Kan ikke bare noen ordne alt dette for meg.. Jeg blir spesielt svimmel ved tanken på å flytte (si opp?) aksjesparekontoer, fond og spareavtaler 😵💫 Jeg skal puste dypt og lese gjennom tipsene i denne tråden senere 😉 Anonymkode: c9e85...007 Det gikk overraskende greit å flytte fond til Kron. Det var enkelt i appen. Det jeg er mest bekymret for, er å flytte barnas kontoer bort fra DB. Det er så styrete med kontoer til barn! Og at mannen min har BankID i DB. Pluss at det er styrete å flytte avtalegiro. Anonymkode: b7e15...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #84 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når jeg sammenligner avgiften på de fleste fond mellom Sbanken, Nordnet, og Kron, så er Sbanken fortsatt billigst på alle sammen - også etter at plattformhonoraret økes til 0,10 %. Sånn til info bare. Anonymkode: e4b73...6b0 Nordnet er ikke billig på indeksfond i det hele tatt, men de er ikke så verst på endel aktive fond. De fleste fondene jeg sjekket var billigere i Kron enn i Sbanken, men jeg har fagforeningsavtale med Kron. Anonymkode: b7e15...e1f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #85 Skrevet 17. januar 2024 dol_br skrev (13 timer siden): Etter at jeg leste hva folk skrev her i går gikk jeg inn i appen og fant meldingen i innboksen der: e-post derimot kom sent på kvelden. Fått epost, men 0 melding i innbox. Anonymkode: 94451...fde 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #86 Skrevet 17. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fått epost, men 0 melding i innbox. Anonymkode: 94451...fde Fortsatt ingenting her heller, kan det være at de sendte ut e-post automatisk til alle, men at ikke alle får endringer? Hørtes ut fra den jeg snakket med at det varierer hva slags endringer man får. Anonymkode: 5bf4c...dcf
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #87 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fortsatt ingenting her heller, kan det være at de sendte ut e-post automatisk til alle, men at ikke alle får endringer? Hørtes ut fra den jeg snakket med at det varierer hva slags endringer man får. Anonymkode: 5bf4c...dcf Nei, en del av det er endringer alle får. Anonymkode: b7e15...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #88 Skrevet 18. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, en del av det er endringer alle får. Anonymkode: b7e15...e1f Som hva da? Er det endringer av typen man må varsles om, altså av negativ art? Isåfall må de jo sørge for at alle får beskjed. Merkelig at det ikke finnes noe info verken på hjemmesider eller sosiale medier. Anonymkode: 5bf4c...dcf
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #89 Skrevet 18. januar 2024 Jeg er ikke født i Norge, jeg kom til Norge i år 2000 som student. Dette er nå 24 år siden. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men da kunne jeg ikke få Visa-kort i "vanlige" norske banker, slik som Nordea, eller Sparebank. De ville bare gi meg debetkort, slik som ungdomskort, uten Visa. Og jeg kunne bare ta ut penger i minibanken i selve banken. Å betale regninger, å kjøpe ting i butikken, alt var gebyr på, type 2, 5 eller 7 kroner. Og ja, ingen netthandel var mulig for meg. Så allerede i 2001 ble jeg en kunde i Skandiabanken - som S-banken da het. De var villige å gi meg Visa kort, og gebyrfritt bankkort, og kjempebra nettbank, og alt bare hvis jeg hadde 15 tusen på konto til å begynne med. Oppigjennom disse årene har jeg vært en veldig fornøyd kunde. Jeg har hatt boliglån, aksjer, fond, sparekontoer der, og alltid - lønnskontoer. Min takknemlighet for å kunne bli en verdig kunde, og ikke bli diskriminert bare fordi jeg ikke hadde norsk pass, eller norsk ektemann (som var betingelser for å få visa-bankkort i andre norske banker på den tiden!) - ja, den gjorde meg til en trofast kunde i mange, mange år. men som andre sier, takk for alt Sbanken, og jeg klarer fortsatt ikke komme over at DNB fikk lov til dette oppkjøpet. Jeg føler her er det en sak for VG-etterforskningsteam eller noe, det må jo da være lobbyisme eller korrupsjon involvert. Det er så åpenbart at vi som kunder, vi er mange, vi har fått mye dårligere banktilbud. Det finnes ikke fullverdig erstatning til Sbanken på norsk marked, slik det er nå. DNB burde aldri fått lov til det oppkjøpet. Anonymkode: c74df...184 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #90 Skrevet 18. januar 2024 Dere som har fått endret tidspunkt for trekk for bankkortet, ble årsavgiften lavere? Man betaler jo for et år av gangen, så hvis det trekkes tidligere skal man vel ikke betale fullt det året? Anonymkode: 5bf4c...dcf
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #91 Skrevet 18. januar 2024 Hadde faktisk ikke fått med meg at de legger ned hele nettbanken https://investornytt.no/sbankens-nettbank-legges-ned/ Da var det definitivt over for min del. Kan vi forvente at flere banker gjør det samme? Kjekt med app altså, men foretrekker faktisk folk å knote på en liten mobilskjerm hvis de sitter foran pc'en? Anonymkode: 5bf4c...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #92 Skrevet 18. januar 2024 Må legge til igjen at jeg synes det er helt oppsiktsvekkende at man får sånn info gjennom media og kg, fortsatt ingen spor av det i bankens egne kanaler. Anonymkode: 5bf4c...dcf 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #93 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 8.09): Jeg er kunde i Nordea fra før. Appen er skrekkelig. Er overhode ikke imponert over Nordea. Anonymkode: b7e15...e1f Hva er det du ikke liker med appen? Jeg har også Nordea. Synes budsjett funker dårlig, stemmer aldri med summer brukt. Anonymkode: 04a3b...a47
dol_br Skrevet 18. januar 2024 #94 Skrevet 18. januar 2024 (endret) Anbefaler FB-gruppe "Sbanken kundeflukt" som per dags dato har 16.3k medlemmer - masse nyttig info og tips der fra folk som allerede byttet bank, osv. Endret 18. januar 2024 av dol_br 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #95 Skrevet 18. januar 2024 Synd, men at korrupsjon finnes det vet vi. Men ALDRI mer dnb etter at jeg har betalt ned resten av boliglånet. Jeg lover. Anonymkode: 902e5...5b4 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #96 Skrevet 18. januar 2024 Er i bytteprosess nå, men synes det er så mye styr med BankID. Man må møte opp personlig og legitimere seg i fysiske banklokaler - kodebrikke sendes i post, husker jeg gjorde dette for litt siden da alle måtte ha ny BankID, det var så mye som gikk galt og jeg var uten BankID i lang tid. jeg tenker jeg beholder en konto med 1 kr på i Sbanken, bare for å kunne fortsette å ba bank IDen min der? Høres det ut som en grei løsning, dere med litt mer erfaring? Det er så mye vi driver med nå, lånesøknader, barnas bankkontoer som må opprettes på nytt, kansellere kort og bestille kredittkort i ny bank osv, så jeg vil gjerne slippe å forholde meg til alt det praktiske med BankID, i alle fall med det første. Anonymkode: 24fa3...902
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #97 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du ikke liker med appen? Jeg har også Nordea. Synes budsjett funker dårlig, stemmer aldri med summer brukt. Anonymkode: 04a3b...a47 Jeg liker ingen ting med appen. Den har få funksjoner, er ikke intuitiv, fæle farger. Blir frustrert bare jeg åpner den. Anonymkode: b7e15...e1f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #98 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er i bytteprosess nå, men synes det er så mye styr med BankID. Man må møte opp personlig og legitimere seg i fysiske banklokaler - kodebrikke sendes i post, husker jeg gjorde dette for litt siden da alle måtte ha ny BankID, det var så mye som gikk galt og jeg var uten BankID i lang tid. jeg tenker jeg beholder en konto med 1 kr på i Sbanken, bare for å kunne fortsette å ba bank IDen min der? Høres det ut som en grei løsning, dere med litt mer erfaring? Det er så mye vi driver med nå, lånesøknader, barnas bankkontoer som må opprettes på nytt, kansellere kort og bestille kredittkort i ny bank osv, så jeg vil gjerne slippe å forholde meg til alt det praktiske med BankID, i alle fall med det første. Anonymkode: 24fa3...902 Jeg gjør det sånn foreløpig, i alle fall. Anonymkode: b7e15...e1f
Hedda-78 Skrevet 18. januar 2024 #99 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker ingen ting med appen. Den har få funksjoner, er ikke intuitiv, fæle farger. Blir frustrert bare jeg åpner den. Anonymkode: b7e15...e1f Jeg synes den er grei.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #100 Skrevet 18. januar 2024 Obosbanken melder om stor pågang. Skulle ta to minutter å bli kunde, jeg har ventet siden i går morges. Håper bare de rekker dette før Sbanken fornyer kortet mitt. Noen som vet åssen det er hvis man sier opp bankkort fra sbanken la oss si en måned etter de har tatt seg betalt? Får man tilbake noe, eller må man fortsatt betale for hele året? Anonymkode: 5bf4c...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå