Gå til innhold

Sbanken.... er dette tidspunktet for å bytte? Og til hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tragisk at DNB fikk kjøpe Sbanken og stressende for meg som kunde. 

Fikk en gang boliglån i Postbanken som ble slukt av DNB. Gikk over til Sbanken for veldig mange år siden.  

Det viktigste for meg er renta på rammelånet. Vurderer Bulder bank og OBOS. Må sjekke litt. 

I tillegg er appen suveren og ingen problemer med å nulle ut kredittkortet før måneden er omme. Har full kontroll på alt. Har en konto i DNB og bankid fra de. Bruker det mye i forbindelse med jobb. 

Nå jaktes ny bank med tanke på effektiv rente på boliglån og et kredittkort for bruk i utland og netthandel. 

Anonymkode: 65153...8f8

• Liker 3
Skrevet

Målet til Dnb var kun å drepe en brysom konkurrent slik at de kan få mer monopol og øke gebyrer og renter.

Drittbank.

Anonymkode: 902e5...5b4

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det mest utrolig, er egentlig at DNB har (så mange) kunder! 

Anonymkode: f2d87...56f

Enig! Jeg fatter ikke at det er mulig. DnB er kun bra for aksjonærene! Ikke kundene. 

Anonymkode: b7e15...e1f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tragisk at DNB fikk kjøpe Sbanken og stressende for meg som kunde. 

Fikk en gang boliglån i Postbanken som ble slukt av DNB. Gikk over til Sbanken for veldig mange år siden.  

Det viktigste for meg er renta på rammelånet. Vurderer Bulder bank og OBOS. Må sjekke litt. 

I tillegg er appen suveren og ingen problemer med å nulle ut kredittkortet før måneden er omme. Har full kontroll på alt. Har en konto i DNB og bankid fra de. Bruker det mye i forbindelse med jobb. 

Nå jaktes ny bank med tanke på effektiv rente på boliglån og et kredittkort for bruk i utland og netthandel. 

Anonymkode: 65153...8f8

Jeg vurderte obos for rammelån, men det virket ikke som om vilkårene var veldig gode, mtp gebyrer og rente. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Byttet dere over til Handelsbanken? 

Anonymkode: 040b4...81c

Nei, til Danske Bank. De hadde akademikerneavtalen da.  Nå tror jeg vi flytter til Handelsbanken, men det er ikke helt avklart. Vi har litt tid å tenke på før vi bestemmer oss. Med til Nordea blir vi uansett ikke. 

Skrevet

Hvor lang tid tar det før navnet Sbanken og "konseptet" er helt borte?

Anonymkode: 5bf4c...dcf

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Mange av oss har gått over til bulder.

Ang bytte stedene man har automatisk trekk, tar man det bare fortløpende.

Nytt kontonr er bare en epost til arbeidsgiverne, kan til og med sende samlet til de. Bare sett dem på blind copy så ser de ikke hverandre.

Høres digg ut med  bare epost. Men så enkel er det ikke for meg. Må logge inn på intranett for det

Anonymkode: 06e7c...762

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har byttet bank for sparepengene for lenge siden. Nå bytter jeg til Handelsbanken for lån og lønnskonto pga en ok avtale via fagforeninga.

Anonymkode: ae003...999

Er du fornøyd med det handelsbanken tilbyr?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, til Danske Bank. De hadde akademikerneavtalen da.  Nå tror jeg vi flytter til Handelsbanken, men det er ikke helt avklart. Vi har litt tid å tenke på før vi bestemmer oss. Med til Nordea blir vi uansett ikke. 

Samme her. Blir ikke Nordea.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Blir ikke Nordea.

Kan jeg spørre hvorfor ikke Nordea? Jeg har endelig tatt til vettet og skal bytte vekk fra DnB, Nordea har gitt meg best tilbud til nå..

• Liker 1
Skrevet

Da jeg endelig kom gjennom til Sbanken kunne de ikke fortelle meg hva som står i den hemmelige meldingen de skulle ha sendt ut til alle kundene. Men forsto såpass som at det er individuelt hvilke endringer hver kunde får, så derfor har de ingen informasjon om dette på hjemmesider eller sosiale medier enda. Vi som intet får vite må vel bare vente og se om tjenester forsvinner. Det jeg virkelig håper de ikke  rører er kodebrikken. BankID-appen er så ustabil at jeg er helt avhengig av et alternativ, og det er jo ikke lenge siden kodekortet deres forsvant.

Anonymkode: 5bf4c...dcf

• Liker 3
Skrevet

TS her… vi driver og ser på hvor vi kan finne tilsvarende tilbud for rammelån som vi har i dag. Både jeg og mannen er medlem av UNIO, da er Nordea avtalebank. Hvorfor er det så mye negativitet mot Nordea her? Er det mer gebyrer, eller andre ting? Ser de tilbyr et flexilån som skal tilsvare et rammelån…. Men må se litt mer nøye på detaljene… ;( Det er så kjipt å måtte bytte fra en bank som har fungert så bra. Som blir tilintetgjort av en konkurrent på denne måten…

Anonymkode: af9c2...fde

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det mest utrolig, er egentlig at DNB har (så mange) kunder! 

Ikke spes utrolig, veldig god bank.

Anonymkode: 94451...fde

Skrevet

Har et lite lån tilknytta bolig i s-banken, og har bundet renta i fem år. Hva kan skje, økte gebyrer? Ellers har jeg en konto i obos og i eika. 

Anonymkode: 1047e...a0a

Skrevet
Maskinfører skrev (12 timer siden):

Sparebank 1 kan også anbefales :) 

Hovedsaklig kun for LOFavør-medlemmer, ellers kan man risikere noen saftige gebyrer kun for å dra kortet o.l. 

Anonymkode: 3ad1b...d1e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hovedsaklig kun for LOFavør-medlemmer, ellers kan man risikere noen saftige gebyrer kun for å dra kortet o.l. 

Såpass ja er ikke medlem av LO eller noe jeg har aldri fått gebyrer 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (6 minutter siden):

Såpass ja er ikke medlem av LO eller noe jeg har aldri fått gebyrer 

Det varierer i de ulike filialene i Sparebank1, noen må betale i dyre dommer. Det viktigste er å sjekke sin bank :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

DNB har ikke bare klart å skape sinne blant kunder i Sbanken, men også blant egne kunder. Jeg fatter ikke hva DNB driver med. Inntil de kjøpte Sbanken var jeg faktisk veldig fornøyd kunde i begge bankene. Jeg har periodevis de siste tjue år hatt store lån der, har pensjonssparing og et sjusifret beløp på fond i DNB, og har ellers for det meste brukt Sbanken. Nå er jeg bare rasende og synes DNB er en drittbank.

Om jeg så skal tape en liten formue, skal pengene mine vekk fra deres kleptomanfingre. Problemet er at Konkurransetilsynet har rett; det finnes ingen tilsvarende steder å dra for fondssparerne. Fatter ikke hva klagenemnda tenkte på! Men vekk, det skal jeg! 

Foreløpig er min løsning å shoppe de beste løsningene hos flere banker, inkludert OBOS-banken, Bank Norwegian og Bulder. Fondene har jeg slitt mer med, men det blir vel Nordnet eller Kron. 

Hilsen inntil nylig fornøyd kunde i DNB gjennom rundt 50 år. Nå håper jeg banken går dit drittbanker havner.

Anonymkode: 724ea...e00

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det varierer i de ulike filialene i Sparebank1, noen må betale i dyre dommer. Det viktigste er å sjekke sin bank :) 

Sparebank Sør-Øst har jeg betaler bare beløper for kortet 1 gang pr år ;) 

Skrevet
pautina skrev (8 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor ikke Nordea? Jeg har endelig tatt til vettet og skal bytte vekk fra DnB, Nordea har gitt meg best tilbud til nå..

Jeg er kunde i Nordea fra før. Appen er skrekkelig. Er overhode ikke imponert over Nordea. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...