AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Er det andre som har holdt ut med Sbanken og avventet, selv om de ble kjøpt opp av DNB? I dag kom e-posten jeg har ventet på. Og fryktet. Fra 27. mars blir det felles tekniske løsninger med DNB. En ny Sbanken-app, men ingen egen nettbank for Sbanken-konseptet lenger. Og mange andre ubehageligheter Det er så slitsomt å skifte bank, nye kort, nye bankkontonummer må registreres hos arbeidesgiver og biarbeidsgiver og alle stedene jeg har automatiske trekk....... Anonymkode: 24fa3...902 12 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Mange av oss har gått over til bulder. Ang bytte stedene man har automatisk trekk, tar man det bare fortløpende. Nytt kontonr er bare en epost til arbeidsgiverne, kan til og med sende samlet til de. Bare sett dem på blind copy så ser de ikke hverandre. Anonymkode: f2d87...56f 5 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 Ja, da er tiden kommet til å ta farvel. Jeg må bare finne ut hva jeg kan gjøre med fondene mine. Anonymkode: b431e...1b8 3
dol_br Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 Har vært en kjempefornøyd kunde i Sbanken siden 2018, og helt enig - blitt veldig skeptisk siden DNB oppkjøpet. 🥲 E-posten du nevner har jeg ikke fått 🤔 men hvis det blir slik du skriver så må jeg sikkert også finne noe annet. Styr og mas. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 Pokker ta DNB og den griske sosiopatspiren som styrer den. Ikke minst de som ga DNB denne muligheten, som de aldri skulle hatt. Anonymkode: 3aa4b...2b2 18
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Skrevet 16. januar 2024 Kan du lime inn alle endringene her? Jeg fikk e-post om at det skulle ligge melding i innboksen, noe det ikke gjorde. Men man vet jo at hvis det hadde vært gode endringer hadde de skrytt av det åpent uten å vise til en melding som ikke finnes. Håper bare inderlig de ikke endrer på bankID enda en gang... Anonymkode: 5bf4c...dcf 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #8 Skrevet 16. januar 2024 Det koster penger å ta ut kontanter i butikk, prisen på sms bank dobles, ny app uten alle funksjoner klare, prisen på indeksfond økes og man må betale for å få refundert penger fra utlandet. Anonymkode: b431e...1b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #9 Skrevet 16. januar 2024 Jeg så ingen fordeler i den e-posten, bare masse om økte priser og fjerning av goder. Anonymkode: b431e...1b8 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Det koster penger å ta ut kontanter i butikk, prisen på sms bank dobles, ny app uten alle funksjoner klare, prisen på indeksfond økes og man må betale for å få refundert penger fra utlandet. Anonymkode: b431e...1b8 Ok, jeg tar heldigvis aldri ut kontanter i butikk og bruker ikke sms-bank. Men app uten funksjoner klare høres jo veldig DNBsk ut ja. Jeg har heller ikke fond, men hvor mye må man betale for å få refusjoner? Hender jo noe blir avlyst og man må oppgi kontonummer for å få penger tilbake. Man taper allerede på dårlig valutakurs i de tilfellene, så håper det ikke er snakk om høye gebyrer? Anonymkode: 5bf4c...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg så ingen fordeler i den e-posten, bare masse om økte priser og fjerning av goder. Anonymkode: b431e...1b8 DNB er en merkelig bank. Altså man kan jo forstå at de ville kvitte seg med en brysom konkurrent. Men hvorfor kunne de ikke benyttet anledningen når de utrolig nok fikk kjøpe konkurrenten, til å faktisk lære noe av dem? Det var jo en del grunner til at Sbanken hadde mest fornøyde kunder i mange år. Vel, får vente og se hva endringene består i for min del. Den første endringen jeg merket var at køen i kundechaten var så lang at jeg ble logget ut før jeg kom gjennom 😛 flere som lurer, tydeligvis. Anonymkode: 5bf4c...dcf 11 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Skrevet 16. januar 2024 Fått samme e-post. Trodde i det lengste DNB ville beholde Sbanken som mer selvstendig bank. Men nå ser jeg den bare blir mer og mer innlemmet i DNBs sfære. Da selger jeg alle fondene jeg har der og sier meg ferdig med Sbanken. Anonymkode: f87b4...f7c 9
MiniMjau Skrevet 16. januar 2024 #13 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, da er tiden kommet til å ta farvel. Jeg må bare finne ut hva jeg kan gjøre med fondene mine. Anonymkode: b431e...1b8 Samme her. Jeg må flytte fondene mine. Og finne en bank for brukskonto og andre kontoer (sånn som det var i sbanken). Tror nok den nettbanken som snur seg fort rundt og lager en solid og trygg Sbanken kopi nå rimelig kjapt får mange nye kunder! 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Skrevet 16. januar 2024 Litt på siden av tema, men i det minste relatert til Sbanken: Jeg har debetkort i Sbanken. Før jul var jeg trukket kr 24 for "Årsavgift bankkort" Har ikke dette gebyret tidligere år vært mye høyere? Anonymkode: 0cf21...611
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 Hva skjer hvis en ny bank ikke tilbyr de fondene jeg allerede har? Bulders utvalg er ikke akkurat noe å skryte av foreløpig. Anonymkode: e4b73...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg så ingen fordeler i den e-posten, bare masse om økte priser og fjerning av goder. Anonymkode: b431e...1b8 Jepp. Ikke uventet, har sett dette komme en stund. Jeg ble så forbanna forrige gang det kom en sånn melding, som plasserte meg i DNB, at jeg flyttet fond for nesten en million bort fra Sbanken. Forut for dette vurderte jeg faktisk rammelån i Sbanken, siden vi nå har lån i DB og uansett må bytte (Nordea er ikke aktuelt). Men nå utgår dette. Synes også det er mildt sagt interessant at de skal erstatte Norges beste app med en ny app som de selv sier mangler funksjoner! 🤯🤯 Anonymkode: b7e15...e1f 7 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #17 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skjer hvis en ny bank ikke tilbyr de fondene jeg allerede har? Bulders utvalg er ikke akkurat noe å skryte av foreløpig. Anonymkode: e4b73...6b0 Går du til Kron eller Nordnet har de høyst sannsynlig fondene du har nå. Anonymkode: b7e15...e1f 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #18 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skjer hvis en ny bank ikke tilbyr de fondene jeg allerede har? Bulders utvalg er ikke akkurat noe å skryte av foreløpig. Anonymkode: e4b73...6b0 Hva som skjer? Om du ikke liker det Bulder tilbyr kan du enten velge en annen bank eller bli der du er... det skjer ingenting om ikke du gjør noe for å få det til å skje. Anonymkode: bf3b4...2a4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #19 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt på siden av tema, men i det minste relatert til Sbanken: Jeg har debetkort i Sbanken. Før jul var jeg trukket kr 24 for "Årsavgift bankkort" Har ikke dette gebyret tidligere år vært mye høyere? Anonymkode: 0cf21...611 De skal begynne å trekke i januar. Anonymkode: 32100...756
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #20 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Synes også det er mildt sagt interessant at de skal erstatte Norges beste app med en ny app som de selv sier mangler funksjoner! 🤯🤯 Anonymkode: b7e15...e1f Enig. Hvorfor gjør de det? Anonymkode: b431e...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå