Gå til innhold

Helvetes mensen og smerter fra HELVETE. Hva er logikken med mensen som 50 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så drittlei mensen og flere dager med smerter fra helvete!

Mensen styrer livet hver mnd med smertestillende og blødninger. Er så drittlei!

I yngre dager var det hormonell hodepine som styrte på toppen sammen med mensen.

Nå kan jeg ikke gå på noe pga en blodpropp.

Holder snart ikke ut. Står snart på taket og brøler faaaaaen fra helvete!!

Hva er logikken med mensen som 50 åring? Det er ikke anbefalt å få barn etter 40 år. Så mensen skulle ha stoppet før 40.

Ikke har jeg barn, så har aldri hatt 9 mnd "pause" fra driten!

Er det dokumentert noen plass at man har blitt sinnsyk av mensen? For det tror jeg snart skjer om ikke mensen stopper i 2024. Eller dør jeg med mensen som 79 åring? Skal ikke forundre meg...

Anonymkode: 01b0d...19e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skjekket du deg sist?

Skrevet

Ikke vurdert å bli kvitt menstruasjonen èn gang for alle? Det fins jo løsninger;)

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er så drittlei mensen og flere dager med smerter fra helvete!

Mensen styrer livet hver mnd med smertestillende og blødninger. Er så drittlei!

I yngre dager var det hormonell hodepine som styrte på toppen sammen med mensen.

Nå kan jeg ikke gå på noe pga en blodpropp.

Holder snart ikke ut. Står snart på taket og brøler faaaaaen fra helvete!!

Hva er logikken med mensen som 50 åring? Det er ikke anbefalt å få barn etter 40 år. Så mensen skulle ha stoppet før 40.

Ikke har jeg barn, så har aldri hatt 9 mnd "pause" fra driten!

Er det dokumentert noen plass at man har blitt sinnsyk av mensen? For det tror jeg snart skjer om ikke mensen stopper i 2024. Eller dør jeg med mensen som 79 åring? Skal ikke forundre meg...

Hadde jeg vært så plaget, ville jeg ha luftet med legen om å få fjernet livmor. 

Anonymkode: f8e1b...d56

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Fjernet livmorslimhinnen. Blør fortsatt litt, men det er ingenting å snakke om i forhold til fossingen jeg hadde før, og ingen menssmerter. 

Anonymkode: 7950b...862

Skrevet

Har du snakket med lege?

Anonymkode: a03b2...fdc

Skrevet
Hannah80 skrev (1 time siden):

Ikke vurdert å bli kvitt menstruasjonen èn gang for alle? Det fins jo løsninger;)

Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 4eeaf...c7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 4eeaf...c7e

Selv så fikk jeg innvilget operasjon for å fjerne livmora. Et nytt liv etterpå;)

• Nyttig 1
Skrevet

Noen blør vanvittig mye mer og får verre menssmerter når menopausen  nærmer seg. Snakk med lege om evt hormoner hormonspiral etc

Anonymkode: adc47...7a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen blør vanvittig mye mer og får verre menssmerter når menopausen  nærmer seg. Snakk med lege om evt hormoner hormonspiral etc

Anonymkode: adc47...7a7

Har hatt blodpropp. 

Skrevet

Da er vi to, om det er noe trøst. 

Paranoid uka før mensen, og store blødninger og smerter de dagene det står på.

Har greid å få en "skade" i området nå, så jeg ser med håp i øynene etter muligheten til å få fjernet skiten. (Tror opphenget har svikta pga hormonnedgang)

Anonymkode: d4e6f...80b

Skrevet

Nå kan det vel ikke være mye igjen før det stopper opp. Hold ut. 

Anonymkode: 95712...c07

• Hjerte 1
Skrevet

Har hatt blodpropp. 

Ville fortsatt vurdert hormonspiral. 

Anonymkode: 5be6e...a04

Skrevet

Har hatt blodpropp. 

IMG_5308.png

• Liker 1
Skrevet

Sånn hadde jeg det også etter fylte 40. Tar du naproxen som fås på resept? Den hjelper veldig mye hvis man tar den i tide. For meg hjalp det veldig mye med jerntabletter, men da bør man jo sjekke at  jernnivåene ikke er for høye i utgangspunktet. Jeg kutter også ut sukker, salt, koffein og usunt fett de første dagene. Og tar magnesium fra eggløsning og til perioden er ferdig. I tillegg til omega-3 og spiser mye fet fisk. Nå er det stort sett bare vondt noen timer i stedet for dager.

Anonymkode: 9a6ee...183

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da er vi to, om det er noe trøst. 

Paranoid uka før mensen, og store blødninger og smerter de dagene det står på.

Har greid å få en "skade" i området nå, så jeg ser med håp i øynene etter muligheten til å få fjernet skiten. (Tror opphenget har svikta pga hormonnedgang)

Anonymkode: d4e6f...80b

Ja, litt trøst at flere forstår dritten her. Blir så lei av store blodklumper som kommer når det minst passer. Bruker tamponger, blir så svett av bind. Glemmer ikke en gang, da en blodklump klarte å presse seg forbi tampongen og i trusa. Å så var jeg jobb selvfølgelig.  Der det er mye gåing og er aktiv. Har ingen barn, så jeg er ikke vid nedentil heller. Da jeg skiftet tampongen var den ikke full. Så jeg forstår ikke den dag i dag hvordan det var mulig. Tamponger sitter som et vakuum på meg. Vaginan min tryller.

• Liker 1
Skrevet

Enten spiral eller rett å slett yeete livmora ut av kroppen.

Kan ikke organene oppføre seg, så kaster vi dem ut på livstid(satt på spissen, ikke skyt meg).

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ville fortsatt vurdert hormonspiral. 

Nei! Å nei for det er forbundet med smerter ved innsetting. Og magekramper kan oppstå i lengre tid etter. La oss si at jeg er så heldig å miste mensen i løpet av et år nå.. men med spiral går jeg da med kramper i flere år? Ingen vet. Å så er jeg i mot spiral pga. Den kan forårsake cyste på eggstokkene.  Å har hørt om depresjon. Mulig hormonell hodepine å? Det er jeg i hvertfall ferdig med!!

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hormonspiral. Svært få negative bivirkninger, mange gode (f.eks. reduserer sjansen for underlivskreft). Man får ikke større menssmerter av hormonspiral (det er er kobberspiral du tenker på), de fleste får mindre av både smerter og blødninger, mange mister mensen helt. Det er ikke økt sjanse for blodpropp.

Det er ikke meninga fra naturens side at kvinner skal blø hver 4. uke fra de er 12 til de er 50. I naturen skal man jo få en haug med unger, og sånn sett ikke ha så mange menstruasjoner. Det er ingenting "bra" med å ha mensen (mange tror det er "sunt" for kroppen å blø, men det stemmer ikke), å ha mange menstruasjoner i løpet av livet øker tvert i mot sjansen for underlivskreft. 

Nå har nok ikke du mange år igjen med mensen, da, men jeg ville absolutt forsøkt enten hormonspiral eller bedt om fjerning av livmor. 

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (5 timer siden):

Hormonspiral. Svært få negative bivirkninger, mange gode (f.eks. reduserer sjansen for underlivskreft). Man får ikke større menssmerter av hormonspiral (det er er kobberspiral du tenker på), de fleste får mindre av både smerter og blødninger, mange mister mensen helt. Det er ikke økt sjanse for blodpropp.

Det er ikke meninga fra naturens side at kvinner skal blø hver 4. uke fra de er 12 til de er 50. I naturen skal man jo få en haug med unger, og sånn sett ikke ha så mange menstruasjoner. Det er ingenting "bra" med å ha mensen (mange tror det er "sunt" for kroppen å blø, men det stemmer ikke), å ha mange menstruasjoner i løpet av livet øker tvert i mot sjansen for underlivskreft. 

Nå har nok ikke du mange år igjen med mensen, da, men jeg ville absolutt forsøkt enten hormonspiral eller bedt om fjerning av livmor. 

Hun har bestemt seg for å ikke prøve det. Så da får hun bare bære hormonell og blø tenker jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...