Gå til innhold

Nyansatt som sprer giftig energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har begynt en ny jente hos oss. Utad virker hun veldig hyggelig, uskyldig og blid. Virker som om alle andre liker henne på grunn av det. Problemet er at jeg dessverre ser rett igjennom sånt og jeg får bare en skikkelig ekkel følelse av henne. Blikket hennes når hun gjør en "feil" bare lyser at hun egentlig gjør dette med vilje. Det er utrolig frustrerende og det blir ikke bedre av at alle andre ikke ikke ser det. På mandag tok vi uheldigvis samme heis og hun bare lirte av seg masse sånn "har du hatt en fin helg? fin jakke!" osv osv osv. Jeg orket bare ikke og ga klar beskjed om at jeg ikke takler sånt. Hun bare så sjokkert på meg og latet som hun ikke forstod hva jeg mente. Nå virker det nesten som at de andre på jobben gradvis vender seg mot meg og jeg VET at hun står bak. Bare føler alle skuler på meg og hun sitter sikkert der storfornøyd på stolen sin. Noen som har vært i en lignende situasjon? Vurderer å sette hardt mot hardt her. Om hun vil starte en konflikt, så skal jeg virkelig vise henne.

Anonymkode: 8c9ed...3e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trolleri trollera

Anonymkode: 9064a...83f

• Liker 2
Skrevet

Det er vel strengt tatt du som sprer den giftige energien. 

La oss si at du har rett, at hun er en covert narsissist som du forespeiler, likevel er det du som har spredd negativ energi. Og du kommer til å bli hennes offer, og du har ingenting å stille opp mot fordi det du reagerte på var at hun sa hyggelige ting ... Det er en tråd her inne om en som ble offer for en narsissist på jobb, der hun hadde gjort ingenting for å bli offeret, men du plasserer skyteskiven på ryggen din. 

Og dersom du tar feil, så har du vært direkte antisosial. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

At du er selvutnevnt menneskekjenner gjør ikke at du kan dømme andre med antakelsene dine, hun har ikke sagt og gjort noe galt du bare ser det på blikket.... ut i fra det du har skrevet her må du gå litt i deg selv, dette er en beskrivelse av at du er den giftige kollegaen..

Anonymkode: d1f52...30f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden):

Det er vel strengt tatt du som sprer den giftige energien. 

La oss si at du har rett, at hun er en covert narsissist som du forespeiler, likevel er det du som har spredd negativ energi. Og du kommer til å bli hennes offer, og du har ingenting å stille opp mot fordi det du reagerte på var at hun sa hyggelige ting ... Det er en tråd her inne om en som ble offer for en narsissist på jobb, der hun hadde gjort ingenting for å bli offeret, men du plasserer skyteskiven på ryggen din. 

Og dersom du tar feil, så har du vært direkte antisosial. 

Uff, dette hørtes fælt ut. Må lete opp denne tråden tror jeg. Høres ut som jeg kan havne i en lignende situasjon

Skrevet

Dårlig forsøk, man så det allerede på overskriften. 

Anonymkode: 74b99...cc8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har begynt en ny jente hos oss. Utad virker hun veldig hyggelig, uskyldig og blid. Virker som om alle andre liker henne på grunn av det. Problemet er at jeg dessverre ser rett igjennom sånt og jeg får bare en skikkelig ekkel følelse av henne. Blikket hennes når hun gjør en "feil" bare lyser at hun egentlig gjør dette med vilje. Det er utrolig frustrerende og det blir ikke bedre av at alle andre ikke ikke ser det. På mandag tok vi uheldigvis samme heis og hun bare lirte av seg masse sånn "har du hatt en fin helg? fin jakke!" osv osv osv. Jeg orket bare ikke og ga klar beskjed om at jeg ikke takler sånt. Hun bare så sjokkert på meg og latet som hun ikke forstod hva jeg mente. Nå virker det nesten som at de andre på jobben gradvis vender seg mot meg og jeg VET at hun står bak. Bare føler alle skuler på meg og hun sitter sikkert der storfornøyd på stolen sin. Noen som har vært i en lignende situasjon? Vurderer å sette hardt mot hardt her. Om hun vil starte en konflikt, så skal jeg virkelig vise henne.

Eh, det er vel heller din tolkning av dette spm ikke er helt normal?

Anonymkode: d711f...c2a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff, dette hørtes fælt ut. Må lete opp denne tråden tror jeg. Høres ut som jeg kan havne i en lignende situasjon

Var noe om at "Kollega sa jeg lukter vondt" eller noe sånt. Kan aldri glemme den tråden. Husker ikke hvordan det endte. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS har så klart stygg jakke, derfor forsto hun straks at den fæle kollegaen var ironisk. 🙄

Anonymkode: 74b99...cc8

Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden):

Var noe om at "Kollega sa jeg lukter vondt" eller noe sånt. Kan aldri glemme den tråden. Husker ikke hvordan det endte. 

Takk for tips!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå må du huske på at dette er i en ganske spesiell kontekst da

Skrevet

Blir du ikke sliten av å tolke alle i verste mening hele tiden? Hun høres jo normalt hyggelig ut. Det er ikke hennes feil at du ikke liker small talk i heisen. 

Anonymkode: 77218...e85

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ganske åpenbart hvem som er giftig her. Og det er ikke den nye kollegaen! Du virker jo fullstendig paranoid og misunnelig.

Anonymkode: 6380c...7e5

• Hjerte 1
Skrevet

Tipper den nye kollegaen er litt usikker på seg selv og prøver en «fake it til you make it»-strategi. Det betyr ikke at hun prøver å sabotere eller er falsk. 

Anonymkode: c7c13...068

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo ut som om du er problemet TS.. trodde "blikking" var sånn fjortiser drev med jeg.

• Liker 2
Skrevet

Du er sikkert en rævva kollega som de andre har gjennomskuet for lenge siden, men de har tålt deg likevel. Nå har du endelig vist din sanne side og gitt de en god grunn til å droppe deg. Kos deg på jobb!!

Anonymkode: c0756...13d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...