Gå til innhold

Hvordan reagerer DU når et vilt fremmed menneske prøver å slå av en prat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av de andre trådene virker det som de fleste får panikk og vil komme seg bort fra situasjonen så fort som mulig 😅

Hva med deg? Hvordan reagerer DU?

Anonymkode: cb7f3...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan prate med hvem som helst så lenge jeg har tid :)

Anonymkode: 316f4...3b1

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig. 

Av og til prater jeg igjen og opplever å ha en hyggelig samtale, andre ganger overser jeg personen som prøver å prate til meg. 

Men når jeg overser personen, har jeg gjerne gjort noen observasjoner på forhånd. Er personen overstadig beruset, tigger, ser det ut som om personen kan yppe til bråk?

Jeg kan også være den som snakker til fremmede.

Ellers er jeg en person som gjerne kan reise ut alene, på restaurant, ferie. Dermed er jeg ganske åpen for å snakke med fremmede og derfor er tilfellene når det gjelder å overse andre ganske få.

Endret av Kontorotta
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hyggelig. Prater som regel med fremmede mennesker hver eneste dag. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg rømmer situasjonen, men har hatt en lang periode tidligere hvor jeg har tenkt at: okei, jeg tror ikke egentlig på det, men ut i fra handlingene deres virker det som at jeg bør gi dem tilliten min. 

det er jo egentlig litt frekt da, på en måte, og man bør kompensere for det ved å være sjarmerende og forstå at det krever en del. altså, man kan ikke bare gå i snakk med noen fremmede uten at man tillater dem å tenke at du er en idiot, det er jo en risiko man tar. man kan ikke forvente å skulle få perfekte responser når man tross alt er en fremmed og den fremmede har ingen kunnskaper om deg heller, som feks om du er drittrøtt eller kanskje du er ute for første gang alene på et par år uten barn hengende i beina.. osv. og så kommer det en fremmed og da .. NEI GIDDER IKKE! 

Anonymkode: 2ce8a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er hyggelig, og skravler tilbake. 

Anonymkode: 1d0a5...ef4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir superfornøyd! Tenker sånn "wow, jeg ser ut som et "approachable" menneske" og så skryter jeg av det til folkene i livet mitt etterpå. 

Bortsett fra en gang, da jeg solgte noe på FINN til en helt åpenbart nyankommer til landet. Jeg sprang ned i gangen og skulle bare overlevere i sokkelesten, ville springe opp igjen med det samme, ikke stå der og bli våt på sokkene, men han spurte om retningen til noe, og i etterpåklokskapen innså jeg at han ville bare diskutere nærmiljøet og være sosial med meg, som jo var superhyggelig, men jeg var bare helt ufattelig avvisende. Jeg var høflig, svarte på det han spurte om, og sa "god tur!". 

Til gjengjeld neste gang jeg solgte noe til noen på FINN tok jeg på meg skoene, og da fikk jeg en lang utlegning om fotografihobbyen til kjøperen. Spennende! 

Tror det er fordi jeg pleide å se ut som en skummel Hufsa, til og med vennene mine sa jeg fremstod som jeg hadde piggene ute, og for hvert menneske som snakker uoppfordret til meg føler jeg at jeg har blitt 1% friskere. 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang en fremmed tok kontakt for en prat, så var det fordi han lurte på om det gikk bra med meg, siden han så det ikke gikk bra med meg.. 

Anonymkode: 8c473...0a2

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt småprate litt om folk tar initiativet, gjerne med eldre mennesker. 

Anonymkode: 4f0cc...976

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prater selvfølgelig med ukjente, med mindre det er noe med situasjonen som tilsier at jeg ikke bør innlede en samtale med vedkommende. 
Men det er det jo sjelden. Liker å snakke med randoms. Snakker jo med dere også så ja…

Endret av Bacteria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å prate med fremmede når som helst og hvor som helst.

Anonymkode: 21be7...831

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg tid så prøver jeg å lytte litt. Er de ‘out of bounce’ avslår jeg på en hyggelig måte - ser jo de ikke har det bra, men det er slitsomt også fordi jeg tåler dårlig høylytte og maniske personer. Det er gode grunner til at de er sånn, men bare om jeg har nok overskudd til meg selv klarer jeg å omgås og lytte til de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det an. Det kan hende at jeg er den eneste personen det mennesket har snakket med den uken, og da er jeg gjerne imøtekommende. Jeg jobber med flyktninger og innvandrere, og er god til å snakke om alt mulig uten å bli privat. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på trangen til å gråte, løpe vekk å ikke hå ut av huset igjen de neste 14 dagene.

Anonymkode: e20b7...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...