Gå til innhold

Supert der kom snøen igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper bare at alle er klare for nye varmerekorder til sommeren i år.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

100% enig, men vi bor i norge, og her er det omtrent 9 vintermåneder, så vi får bare suck it up :)

Anonymkode: e42f8...31e

Det er da ikke 9 vintermåneder i hele Norge. 

• Liker 5
Skrevet

Det hjelper så lite å klage på det en ikke får gjort noe med. 

Anonymkode: 2f005...800

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er også så mye snø, snart vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av den, for det er så mye😵‍💫

Anonymkode: 03866...ab1

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Møkka lei av vinter og snø som aldri stopper. Flere som er lei?

Anonymkode: a8e8b...17d

Man setter mer pris på våren når vinteren er hard. 

Skrevet
kaarebjarne skrev (4 timer siden):

Vel, det er strengt tatt ingen byer på størrelse med Oslo som håndterer de snøfallene vi har hatt i 2023 og 2024 noe særlig bedre enn Oslo da...

Ja du sier noe der. Synes det er litt morsomt hvis feks folk oppi Tromsø, en by med maks 10 rundkjøringer, ler av søringene som klager på når snøen faller i de mengdene nå. Det er et kjempe logistikk problem å brøyte unna de mengdene i en by på 700000 hvor trikk, t-bane eller togskinner må holdes rene da det blir bom stopp over 5 cm. Bremsesystemet fungerer ikke da. Og du i tillegg skal brøyte i trange bygater, med parkerte biler, hvor du samtidig må kjøre unna snøen da dem ikke kan lagres oppå fortauer. 

Anonymkode: f2c4d...0d9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja du sier noe der. Synes det er litt morsomt hvis feks folk oppi Tromsø, en by med maks 10 rundkjøringer, ler av søringene som klager på når snøen faller i de mengdene nå. Det er et kjempe logistikk problem å brøyte unna de mengdene i en by på 700000 hvor trikk, t-bane eller togskinner må holdes rene da det blir bom stopp over 5 cm. Bremsesystemet fungerer ikke da. Og du i tillegg skal brøyte i trange bygater, med parkerte biler, hvor du samtidig må kjøre unna snøen da dem ikke kan lagres oppå fortauer. 

Du har gode poenger, men et elendig eksempel på by i Nord med lite kompleks trafikkbilde. Har du kjørt bil i Tromsø noen gang? 😂

Anonymkode: 2b2c6...201

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har gode poenger, men et elendig eksempel på by i Nord med lite kompleks trafikkbilde. Har du kjørt bil i Tromsø noen gang? 😂

Var kanskje litt utydelig. Refererte til Tromsø. Men mente Oslo…hvem som virkelig sliter med denne snøen. Tromsø er jo bare noen få veikryss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var kanskje litt utydelig. Refererte til Tromsø. Men mente Oslo…hvem som virkelig sliter med denne snøen. Tromsø er jo bare noen få veikryss. 

Igjen, siden du sier ar Tromsø bare er noen få veikryss: har du kjørt bil i Tromsø? Tromsøya er ikke bare noen veikryss, det er faktisk ganske mye og trang trafikk. Hadde du brukt Bodø eller Alta som eksempel kunne jeg vært enig med deg, altså… 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Igjen, siden du sier ar Tromsø bare er noen få veikryss: har du kjørt bil i Tromsø? Tromsøya er ikke bare noen veikryss, det er faktisk ganske mye og trang trafikk. Hadde du brukt Bodø eller Alta som eksempel kunne jeg vært enig med deg, altså… 

Har kjørt i Tromsø ja. Med all respekt. Oslo har helt andre utfordringer. Tromsø er en veldig liten by. Ikke er der trikk, ikke tog, ikke t-bane…

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det bor drøye 60 000 mennesker i Tromsø og drøye 600 000 mennesker i Oslo. Dessuten har de vel ikke piggdekkforbud og har lokket halve befolkningen til å kjøre elbil? Og har de virkelig trikk i Tromsø?

Synes det var et greit eksempel, jeg

Anonymkode: e8128...6f7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det bor drøye 60 000 mennesker i Tromsø og drøye 600 000 mennesker i Oslo. Dessuten har de vel ikke piggdekkforbud og har lokket halve befolkningen til å kjøre elbil? Og har de virkelig trikk i Tromsø?

Synes det var et greit eksempel, jeg

Ja. Blir helt tullete å påstå Tromsø er i nærheten av å ha samme utfordringer som Oslo når det er store snøfall. For å gi folk en ide om tallene. I Tromsø blir det gjennomført ca 10 mill passasjerreiser med buss i året. I Oslo 120 mill. Og da er ikke reiser med trikk, t-bane og tog tatt med. Totalt Oslo/Akershus snakker vi om 400 mill passasjerreiser. 
Det betyr..når bussen og trikken står i Oslo, så blir det kaos siden så mange er avhengig av å reise kollektivt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri sagt at man skal sammenlikne Tromsø med Oslo. Jeg sa at å bruke Tromsø som eksempel på by i nord med lite utfordringer var et dårlig eksempel. All tid trafikken i Tromsø likner er den i nord som likner mest på Oslo… Det var et dårlig eksempel, ikke at det er likt Oslo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at man skal sammenlikne Tromsø med Oslo. Jeg sa at å bruke Tromsø som eksempel på by i nord med lite utfordringer var et dårlig eksempel. All tid trafikken i Tromsø likner er den i nord som likner mest på Oslo… Det var et dårlig eksempel, ikke at det er likt Oslo.

Men likevel er det enorm forskjell fra Oslo, så som eksempel fungerer det utmerket.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er også lei vinter nå, vet det er slik i Norge men det skaper utrolig mye ekstra utfordringer. Spesielt når man ikke selv klarer å måke snø, fryser hele tiden pga ledd osv.. det er ikke særlig moro nei. I dag kom jeg ikke til behandling pga snøen, og mange har slitt i dag, men det er ekstra slitsomt når man er avhengig av hjelp for å klare seg igjennom vinteren ja. 

Anonymkode: e0f41...653

Skrevet

Forbanna drittlei. Brukte 3 timer hjem fra jobb i dag

Anonymkode: 0d9b8...c10

Skrevet
ltfutt skrev (8 timer siden):

Føles så forbanna meningsløst å stå og skuffe seg gjennom en halvmeter nysnø, når det om noen dager meldes 4-5 plussgrader og regn her jeg bor

Tenkte akkurat det samme da jeg i dag mått måke DEN brøytekanten full av is og tung snø; om få dager skal dette (forhåpentligvis) smelte/regne vekk. 

Det andre jeg hater med denne vinteren, som faktisk er sjeldent snøtung i år, er at absolutt alle muligheter for å komme seg ut i skogen er svært begrenset. Joda, så kjører de opp løyper i turområdene, men vi gående friluftsfolk blir krasst bedt om å gå på fortau langs bilveiene. For det er jo et verdig friluftsliv🙄 Jeg blir så uendelig lykkelig av lukten av skog og bar bakke under beina, skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut eventuelt enda mer snøfall🥺

Anonymkode: ee2dc...ed7

• Hjerte 1
Gjest vintersolverv
Skrevet

Nei, har gått over i total aksepteringssmodus. Eneste som funker, bortsett fra å flytte utenlands (som er drømmen).

Gjest vintersolverv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme da jeg i dag mått måke DEN brøytekanten full av is og tung snø; om få dager skal dette (forhåpentligvis) smelte/regne vekk. 

Det andre jeg hater med denne vinteren, som faktisk er sjeldent snøtung i år, er at absolutt alle muligheter for å komme seg ut i skogen er svært begrenset. Joda, så kjører de opp løyper i turområdene, men vi gående friluftsfolk blir krasst bedt om å gå på fortau langs bilveiene. For det er jo et verdig friluftsliv🙄 Jeg blir så uendelig lykkelig av lukten av skog og bar bakke under beina, skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut eventuelt enda mer snøfall🥺

Anonymkode: ee2dc...ed7

Anbefaler truger, det har jeg. Om du går opp spor så slipper du å tråkke nytt hver gang også, og dess mer du går dess bedre blir stien.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Det jeg syns er helt sykt er at buss selskaper kjøper busser som egentlig ikke burde vært lov på norske veier. Loven sier at kjøretøy over x kg ska ha kjetting som en ska kunne bruke. Så kjører de med busser som en ikke får lagt på kjetting fordi hjulbuer er for små.

Hadde det vært lastebil Hadde sjafør risikert å miste lappen og bøtter 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...