AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Har en baby på litt over 6 mnd som fullammes. Hun trives veldig med det og spiser mye og lenge. Og legger godt på seg. Nå skal vi begynne å innføre et par måltider fast føde per dag, særlig med tanke på at hun skal rekke å bli litt mer løsrevet fra meg før pappaen tar over permen om et par mnd. Vi har gitt smaksprøver en liten stund og hun gaper opp og spiser alt virker det som. Hun har smakt på en del forskjellig og virker altetende. Har aldri opplevd at hun ikke vil smake eller ikke vil ha mer av noe. I går og i dag har hun fått en most kylling- og grønnsaksgryte og det er første gang jeg har gitt mer enn bare 1-2 teskjeer. Men jeg vet ikke når jeg skal slutte; jeg er redd hun ikke klarer å kommunisere at hun er mett og at hun skal kaste opp eller få veldig vondt i magen. I dag spiste hun lett 6-7 skjeer, og så stoppet jeg bare å gi mer, og ammet litt videre istedenfor. Er det en reell bekymring jeg har eller kan jeg bare mate på og så vil hun vise at hun er mett? Anonymkode: 943c7...0d4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Når jeg fikk barn skulle vi introdusere ved 4 mnd - og magesekk/system er mer utviklet ved 6 mnd. Hadde ikke bekymret meg så mye, bare ikke gi en stor skål og så amme etterpå med en gang. Babygulp er ikke tilsvarende omgangssyke for dem. Anonymkode: a3ae4...47e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg fikk barn skulle vi introdusere ved 4 mnd - og magesekk/system er mer utviklet ved 6 mnd. Hadde ikke bekymret meg så mye, bare ikke gi en stor skål og så amme etterpå med en gang. Babygulp er ikke tilsvarende omgangssyke for dem. Anonymkode: a3ae4...47e Vi har gitt smaksprøver fra ca 4 mnd, så i et par måneder allerede. Så det nye er at det skal være ordentlige måltider nå, og at vi lurer på hva som er et fullt måltid for henne. Hun har aldri gulpet spesielt mye, bare hvis hun blir lagt rett ned på gulvet og går i gang med ålingen direkte etter amming. Anonymkode: 943c7...0d4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 De skal selvregulere. Anonymkode: bfabc...409
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 Når den ikke vil spise mer 🤨 Anonymkode: 85160...fe5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 Med mindre det feiler henne noe, så stopper hun selv å gape når du tilbyr mat når hun er mett. De er som oftest langt flinkere til å regulere dette enn mange av oss voksne. Anonymkode: 941a4...35e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå