AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #21 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 0.27): Tja, i Nord-Norge blir det vel Løura, og på tysk/spansk/portugisisk Laora, så mange ulike varianter i tillegg til de allerede nevnte Læura og Låra... sikkert noen som vil finne på å uttale det Lævra også! Anonymkode: 156d1...464 Finnes jo flere varianter av uttale av det overpopulære navnet Aurora og Anonymkode: 19c9c...75e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #23 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men Aurora uttales vel også med æ-lyd? Ikke au som i forkortelsen FAU Anonymkode: 0c713...fb2 I min dialekt uttales "Aurora" (og Laura) med en lyd som er NÆRMERE "FAU" enn den er "æv", iallefall... Anonymkode: eef57...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #24 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Finnes jo flere varianter av uttale av det overpopulære navnet Aurora og Anonymkode: 19c9c...75e Øurora. Øurora fikk stor appløus og jeg fikk øutografen hennes Anonymkode: ac849...ed7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #25 Skrevet 7. februar 2024 Jonette skrev (På 16.1.2024 den 23.18): Hvor i landet uttales Laura slik? Grenland. De har sævs på potetene og ulla kommer fra sævven. Jeg har en utenlandsk venninne som uttaler navnet La-oora, og veldig pent syns jeg! Lilly er jo skikkelig søtt, men for 50 år siden var det et skikkelig gammel-dame-navn. Helt i kategorien med Emma (kona til Oluf), Sofie (tante Sofie), Selma og Alma (høres ut som hushjelper), ingen het slikt uten at vi andre syntes synd på dem. Ut fra den logikken burde Laura være på sterkt fremmarsj nå. Anonymkode: ff296...890
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå