AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Er den like varm som de mer kjente Gotland og Stavanger? Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er den like varm som de mer kjente Gotland og Stavanger? Anonymkode: 90d17...fb3 Nei Anonymkode: ff13f...dba
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Anonymkode: ff13f...dba Kan du utdype litt? Er den eks mer som en parkdress til høst? Vi bor på Østlandet, så ikke like kaldt som oppe i nord, hvor i landet har dere brukt den? Holdt den til vinteren? Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du utdype litt? Er den eks mer som en parkdress til høst? Vi bor på Østlandet, så ikke like kaldt som oppe i nord, hvor i landet har dere brukt den? Holdt den til vinteren? Anonymkode: 90d17...fb3 Grunnen til at jeg spør er at på reima sine sider står det at begge er egnet i temperatur mellom 0 til -20 grader, så sånn sett skal de jo være like varme, reima svarte det samme, men i følge test jeg leste på nett kunne det tolkes som at Gotland er varmere, men det kom ikke tydelig frem, og dressen er jo billigere, er vel ikke kun pga fuskepelskanten. Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grunnen til at jeg spør er at på reima sine sider står det at begge er egnet i temperatur mellom 0 til -20 grader, så sånn sett skal de jo være like varme, reima svarte det samme, men i følge test jeg leste på nett kunne det tolkes som at Gotland er varmere, men det kom ikke tydelig frem, og dressen er jo billigere, er vel ikke kun pga fuskepelskanten. Anonymkode: 90d17...fb3 Ganske stor forskjell på slitestyrken. Anonymkode: f1571...f6e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnen til at jeg spør er at på reima sine sider står det at begge er egnet i temperatur mellom 0 til -20 grader, så sånn sett skal de jo være like varme, reima svarte det samme, men i følge test jeg leste på nett kunne det tolkes som at Gotland er varmere, men det kom ikke tydelig frem, og dressen er jo billigere, er vel ikke kun pga fuskepelskanten. Anonymkode: 90d17...fb3 Du tror ikke det er en grunn til at den er billigere? Den er mindre slitesterk og etter mitt syn virker den ikke like bra fra -10. Anonymkode: ff13f...dba
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ganske stor forskjell på slitestyrken. Anonymkode: f1571...f6e Takk for info Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #8 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du tror ikke det er en grunn til at den er billigere? Den er mindre slitesterk og etter mitt syn virker den ikke like bra fra -10. Anonymkode: ff13f...dba Takk:) Anonymkode: 90d17...fb3
Lilly88 Skrevet 16. januar 2024 #9 Skrevet 16. januar 2024 Min datter har denne dressen og vi er fornøyd med den. Har aldri kjent at hun har vært kald etter å ha brukt den og hun har brukt den en del når det har vært kaldere enn 10 minus også. Vi har jo selvsagt ullundertøy og et mellomlag i ull under, som vi bruker uansett type dress da. Har ingen erfaring med de andre reimadressene du nevner, så dette vet jeg ikke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 Lilly88 skrev (7 minutter siden): Min datter har denne dressen og vi er fornøyd med den. Har aldri kjent at hun har vært kald etter å ha brukt den og hun har brukt den en del når det har vært kaldere enn 10 minus også. Vi har jo selvsagt ullundertøy og et mellomlag i ull under, som vi bruker uansett type dress da. Har ingen erfaring med de andre reimadressene du nevner, så dette vet jeg ikke. Takk for din erfaring😊 Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du tror ikke det er en grunn til at den er billigere? Den er mindre slitesterk og etter mitt syn virker den ikke like bra fra -10. Anonymkode: ff13f...dba Den koster faktisk bare 200 kr mindre, så å stor forskjell er det ikke:) Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ganske stor forskjell på slitestyrken. Anonymkode: f1571...f6e Slitestyrken skal være den samme i følge Reima. Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slitestyrken skal være den samme i følge Reima. Anonymkode: 90d17...fb3 Puhuri https://www.reima.com/nb-NO/products/reimatec-vinterdress-puhuri-1?colorId=8511 Reima Stavanger https://www.reima.com/nb-NO/products/reimatec-vinterdress-stavanger?colorId=6850 Anonymkode: f1571...f6e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Puhuri https://www.reima.com/nb-NO/products/reimatec-vinterdress-puhuri-1?colorId=8511 Reima Stavanger https://www.reima.com/nb-NO/products/reimatec-vinterdress-stavanger?colorId=6850 Anonymkode: f1571...f6e Takk for info, tenkte egentlig i forhold til Gotland som også anses som en småbarnsdress, mulig jeg skrev Stavanger ved en feil:) Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #15 Skrevet 17. januar 2024 Har erfaring med alle 3 til tvillinger. Puhuri er best som første dress (str 80 feks, første vinter småbarn), svært myk og bevegelig. Deretter er Gotland super (lett og bevegelig, varm)frem til de begynner på storbarn. På storbarn foretrekker vi Stavanger (ca 4 år, våre fikk sin ved 3,5 pga de måtte opp en størrelse sent i sesong) denne tåler mer men er stivere så ville ungått den for de minste, blir tungt og stivt. Anonymkode: adfe5...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har erfaring med alle 3 til tvillinger. Puhuri er best som første dress (str 80 feks, første vinter småbarn), svært myk og bevegelig. Deretter er Gotland super (lett og bevegelig, varm)frem til de begynner på storbarn. På storbarn foretrekker vi Stavanger (ca 4 år, våre fikk sin ved 3,5 pga de måtte opp en størrelse sent i sesong) denne tåler mer men er stivere så ville ungått den for de minste, blir tungt og stivt. Anonymkode: adfe5...9f8 Men er Puhuri like varm som Gotland eller er den mer en "vogn" dress om du skjønner?:) Anonymkode: 90d17...fb3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Skrevet 17. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Men er Puhuri like varm som Gotland eller er den mer en "vogn" dress om du skjønner?:) Anonymkode: 90d17...fb3 Vi brukte den ute i snøen til lek og synes den var varm nok med ullundertøy + strikka klær i ull under (Trøndelag -10 til -17) men vi var kortere tid ute da de ikke var så mye i bevegelse og dermed ble kaldere om barnet er 2+ ville jeg gått for Gotland. Anonymkode: adfe5...9f8 1
solsolsol Skrevet 17. januar 2024 #18 Skrevet 17. januar 2024 Se på hva de skriver på hjemmesiden. Ingen av oss klarer å mene oss til noe om hvor varme barneklær er.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Skrevet 17. januar 2024 Kommer jo an på hvor mye de har på under? Altså, har barnet på seg tynt lag + tykkere, deretter dressen, så skal det jo mye til for at barna fryser! Da tenker jeg alle vinterdresser vil holde i forhold til varme. Gutten her har brukt Stavanger siden han var 4 år, og kan ikke ha to lag under, da blir han våt av svette. Barna i denne alderen er jo i konstant bevegelse, så ett lag med klær er mer enn nok for han, også når det er -10 grader ute. I forhold til varme spiller det liten rolle hvilken av de dressene du velger, juster hva som er under. Anonymkode: 860f3...876
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #20 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer jo an på hvor mye de har på under? Altså, har barnet på seg tynt lag + tykkere, deretter dressen, så skal det jo mye til for at barna fryser! Da tenker jeg alle vinterdresser vil holde i forhold til varme. Gutten her har brukt Stavanger siden han var 4 år, og kan ikke ha to lag under, da blir han våt av svette. Barna i denne alderen er jo i konstant bevegelse, så ett lag med klær er mer enn nok for han, også når det er -10 grader ute. I forhold til varme spiller det liten rolle hvilken av de dressene du velger, juster hva som er under. Anonymkode: 860f3...876 Ser på bilder at vi hadde puhuri til gutten når han var 1-3 år, hadde en Gotland dress men det ble «reserve» dressen her og brukt bare et par ganger. Likte ikke passformen på den, samt at den var stivere. Gutten var aldri kald i puhuri dressen, brukte tynt + tykkere lag under på de kaldeste dagene, og ett lag om mildere. Var veldig fornøyd med de dressene. Anonymkode: 860f3...876 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå