Gå til innhold

Angrer på at jeg fortalte mannen om overgrep i barndommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vår har nettopp begynt i bhg, og jeg reagerte litt mer enn hva andre kanskje hadde gjort. Jeg tok det veldig tungt, tok meg fri fra jobb og gråt hele dagen. Mannen skjønte ingenting, så jeg fortalte ham om en hendelse fra da jeg gikk i bhg på 90-tallet. Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep av noen eldre barn. Det har påvirket meg og mitt forhold til gutter og menn hele livet. Jeg vil ikke gå nærmere inn på overgrepet, men det gikk over alle grenser.

Jeg har aldri fortalt om det til noen, verken da eller senere. Jeg bare løp fra situasjonen og prøvde å glemme det.

I går fortalte jeg hele historien til mannen min og han trøstet meg og reagerte kjempefint og sa "Jeg er lei for at det skjedde med deg".

Men nå angrer jeg på at jeg fortalte det. Jeg er redd for at han skal se annerledes på meg, eller at han skal tenke på det neste gang vi har sex. Jeg er redd for å bli sett på som "skadet vare". Eller at han skal synes så synd på meg at han ikke klarer å seksualisere meg lenger. 

Uff, det var kanskje litt teit å lasse det over på ham. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det til en psykolog eller en venninne. Tenk om dette påvirker sexlivet vårt?

Anonymkode: 60aa8...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips til deg er at du får bearbeidet dette hos en psykolog.

• Liker 2
Skrevet

Det har nok allerede påvirket sexlivet ditt uten at du er klar over det.

Gå til psykolog. Du trenger profesjonell hjelp til å bearbeide ditt traume. Gjør det for familien din, før du klarer å overføre traumet videre. 

Anonymkode: eeb00...222

• Liker 1
Skrevet

Så bra at du fortalte han om det! Husk at dette er noe som ble påført deg mot din vilje. Virker som om mannen din er en omsorgsfull mann utifra det du skriver om reaksjonen. Husk at du ikke må være redd for å ta plass!

Anonymkode: df6f1...41c

• Hjerte 2
Skrevet

Det tror jeg går helt fint. Og jeg tror det var riktig å fortelle det, fordi det gjør det lettere for mannen å forstå dine reaksjoner. Tror ikke det ødelegger noe, kanskje heller er det en fordel for dere begge at dere er åpne om dette og kan snakke om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...