Mom81 Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 (endret) Hei, kvinne på 42 her. Jeg har de siste 3 årene opplevd kraftig PMS en uke i mnd. Dvs. Uken før menstrasjon. Jeg blir rett og slett mannevond.. Jeg elsker mannen min og vi har det veldig bra på alle plan, men en uke i mnd mobiliserer jeg alt jeg har til å fungere normalt og den som trekker det korteste strået er dessverre han. Jeg får mat cravings, blir tung sinnet og sliten. Ungene slipper unna bitchinga mi, jeg gir det jeg har av overskudd til de og jobb, men mannen min kan nesten ikke puste uten at jeg holder på å skrike av ren frustrasjon, opp i ansiktet hans... Dagen før menstrasjon, hver gang, går alt over og jeg blir «søt» og normal igjen. Jeg har full forståelse for at dette ikke er lett for min kjære mann og vi snakker om det. Det er ikke «bare» å ta seg sammen, for det gjør jeg hundre ganger iløpet av denne uken allerede. Har noen av dere følt slik som dette og vet noen om hjelp som fungerer? Finnes det noe kosttilskudd etc? Jeg er i god fysisk form, normal vekt, trener, sover godt, drikker ikke kaffe, ikke alkohol (maks 1 gang i mnd) røker ikke. Normal menstrasjon. Eventuelt har noen fått hjelp av lege som fungerer? Hilsen frk. Sol/monster Endret 16. januar 2024 av Mom81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå