AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Man ikke har råd til å reise, har dårlig helse og generelt har dårlig økonomi? Føler meningen er å leve av minst mulig. Kan jo være et mål det også. Hadde håpet å få bedre helse og jobbe opp økonomien til et nivå der forbruk er selve meningen, ferier, fine ting osen det ser dårlig ut der. Så hvilken retning går man da og hvordan finne mening? Anonymkode: 79ba1...c9c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Meningen er å drive mest med det du liker som du kan glede deg over basert på den situasjonen du er i, du kan finne glede i bittesmå ting som ikkekoster noe, som å trekke frisk luft inn i lungene selv om du ikke kan klatre et fjell, sitte med tærne i sjøen selv om d ikke kan svømme i den, små ting.. gleden over livet og meningen ligger i små ting.. Anonymkode: 69875...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 Meningen må jo være å fylle livet med det du liker å gjøre. Endre det du kan endre for å få det bedre og akseptere og gjøre det beste ut av de tingene du ikke kan endre. Anonymkode: b9c89...d18
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Meningen er å drive mest med det du liker som du kan glede deg over basert på den situasjonen du er i, du kan finne glede i bittesmå ting som ikkekoster noe, som å trekke frisk luft inn i lungene selv om du ikke kan klatre et fjell, sitte med tærne i sjøen selv om d ikke kan svømme i den, små ting.. gleden over livet og meningen ligger i små ting.. Anonymkode: 69875...8c4 Ja kan finne glede i de små ting, men må man ikke ha et overordnet mål? Å pusse opp boligen og innrede penest mulig kunne vært litt som å bygge seg hus stein for stein. Men det koster. Selv om jeg kan glede meg over frosten på nåletrærne som er veldig pent i dag, så er det borte i morgen. Så derfor tror jeg langsiktige mål, noe å strekke seg etter, et lys i tunnelen, noe som får deg til å gjøre små ting hver dag for å bedre livet ditt. Anonymkode: 79ba1...c9c
Gjest Lars1009 Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 Må vel for din del være å forbedre din situasjon litt for hver dag som går. Små ting, små grep...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 Jeg har veldig god økonomi, men har minimalt med forbruk. Det gir for meg ingen mening å kjøpe masse greier, enten det er ting eller reiser. Det som gir mening i mitt liv er gratis: bøker på biblioteket, naturopplevelser, venner og familie. Nye ideer, nye tanker, nye samtaler. Musikk. Å lage noe med hendene. Anonymkode: 7afb3...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Meningen må jo være å fylle livet med det du liker å gjøre. Endre det du kan endre for å få det bedre og akseptere og gjøre det beste ut av de tingene du ikke kan endre. Anonymkode: b9c89...d18 Ja det er det jeg forsøker. Materiell velstand er et uoppnåelig mål, så jeg må endre retning. Synes det er vanskelig å finne denne retningen. Få forbilder, men det finnes en og annen som lever enkelt og slikt. For eksempel et mål om å besøke de nærmeste naturperlene i nærmiljøet årlig, lese hele poesiavdelingen til biblioteket, dokumentere vær i en årbok, samle på skrot og verdiløse snurrepiperier osv. Anonymkode: 79ba1...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #8 Skrevet 16. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Ja det er det jeg forsøker. Materiell velstand er et uoppnåelig mål, så jeg må endre retning. Synes det er vanskelig å finne denne retningen. Få forbilder, men det finnes en og annen som lever enkelt og slikt. For eksempel et mål om å besøke de nærmeste naturperlene i nærmiljøet årlig, lese hele poesiavdelingen til biblioteket, dokumentere vær i en årbok, samle på skrot og verdiløse snurrepiperier osv. Anonymkode: 79ba1...c9c Du må ikke ha et mål. Men hvis det gir mer mening for deg, så lag deg et mål som vil fungere for deg i ditt liv. Jeg har egentlig ikke noe overordnet mål, men har kanskje små mål innenfor de tingene jeg liker å drive med. Anonymkode: b9c89...d18
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #9 Skrevet 16. januar 2024 Hadde jeg hatt dårlig råd og helse hadde jeg investert i relasjoner. De er gratis og givende. Anonymkode: 96763...cf7 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 Lars1009 skrev (4 minutter siden): Må vel for din del være å forbedre din situasjon litt for hver dag som går. Små ting, små grep... Godt innspill, det er det målet jeg går for daglig. Men større visjoner kan kanskje hjelpe til å holde fokus? Anonymkode: 79ba1...c9c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg hatt dårlig råd og helse hadde jeg investert i relasjoner. De er gratis og givende. Anonymkode: 96763...cf7 Absolutt noe som gir mening. Jeg har investert litt der. Det er folk som er litt samme situasjon, ellers kan det å være sosial føre til store kostnader, dyre kulturtilbud, restaurantbesøk osv. Anonymkode: 79ba1...c9c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har veldig god økonomi, men har minimalt med forbruk. Det gir for meg ingen mening å kjøpe masse greier, enten det er ting eller reiser. Det som gir mening i mitt liv er gratis: bøker på biblioteket, naturopplevelser, venner og familie. Nye ideer, nye tanker, nye samtaler. Musikk. Å lage noe med hendene. Anonymkode: 7afb3...8dd Inspirerende! Jeg er glad i alt det du nevner. Har bare ikke tenkt sånn før. Men jeg innser at et liv som leves kun for å tjene penger for å forbruke er et tomt liv. Er bare ikke vant med å tenke etter hva jeg liker og hva jeg vil. Anonymkode: 79ba1...c9c
Stina234 Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 12.44): Inspirerende! Jeg er glad i alt det du nevner. Har bare ikke tenkt sånn før. Men jeg innser at et liv som leves kun for å tjene penger for å forbruke er et tomt liv. Er bare ikke vant med å tenke etter hva jeg liker og hva jeg vil. Anonymkode: 79ba1...c9c Ja, du har et godt poeng der. Livets gleder kan fremstå på mange måter, skal ofte lite til før man føler en dag er verdt å leve. Jeg elsker å være rundt mennesker og en hyggelig kommentar eller et smil er ofte nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå