AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #21 Skrevet 16. januar 2024 Jeg velger nissan leafen på glatta, den ligger tungt på verste glatte veien som en stridsvogn når volvoen spinner rundt. Anonymkode: b6f47...6b4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #22 Skrevet 18. januar 2024 SPOCA skrev (På 16.1.2024 den 12.23): Vår Audi e-tron er helt rå på glatta, men det er en tung bil som holder seg stødig på veien, og den har 4-hjulstrekk. Merket det godt da vi var på fjellet sist, den dro godt fra der andre biler ble stående. Kjører Q4 e-tron. Er litt lettere en etron, men helt suveren nå på vinteren. Kan faktisk ikke huske et eneste hjulspinn så langt i vinter. Anonymkode: 6b701...fd6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #23 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 19.45): Traction control fungerer bedre på en rask elmotor som blir justert tusenvis av ganger i sekundet enn på en treg forbrenningsmotor. Men det er dekk og kjørestil som teller mest. Anonymkode: cce29...45b Når det gjelder å komme seg opp en bakke så stemmer ikke det helt i praksis. Da vil ofte anti spinn funksjonen drepe fremdriften helt når det er glatt og dermed har man ikke noe moment til å komme seg framover. Da er det bedre å spinne litt. Og derfor har f.eks Tesla også en "slip start" funksjon som lar hjulene få spinne litt for å komme seg fram når det er veldig lite grep. Og på en Model 3 med bakhjulstrekk er erfaringen min at det er ganske betydelig bedre framkommelighet opp glatte partier med "slip start" aktivert enn uten. Anonymkode: 74bb8...9f3
Tiuren Skrevet 18. januar 2024 #24 Skrevet 18. januar 2024 On 1/16/2024 at 1:36 PM, newman01 said: Akkurat det der er en ting sjåføren i stor grad bestemmer selv. Man trenger ikke trykke like hardt på gasspedalen som Reodor Felgen. Man har jo betalt for alle hestekreftene.... 😄
Peanut Skrevet 19. januar 2024 #25 Skrevet 19. januar 2024 Kjører Tesla Y med nye piggfrie dekk. Har sklidd et par ganger for mye så ligger rundt 10km UNDER fartsgrensen som regel <_<
Silvia515 Skrevet 21. januar 2024 #26 Skrevet 21. januar 2024 Batteribil med firehjulstrekk er rimelig problemfritt på glatta, men husk at de fleste bilene er overvektige når du skal bremse eller inn i en kurve. Batteribil med bakhjulsdrift... sladdebil!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #27 Skrevet 21. januar 2024 Tror kanskje noe av utfordringen også ligger i at folk flest ikke er så flinke til å kjøre på glatta, de "leker" seg ikke og finner ut hvordan bilen faktisk oppfører seg og så får de seg en skikkelig overraskelse når noe skjer, spesielt med elbiler. Det er ikke alle som kan skru av deler av "teknologien" som jobber mot glattkjøring osv heller, og med piggfritt på de fleste nye biler sammen med den kombinasjonen er det rett og slett en haug med potensielt farlige sjåfører der ute som ellers ville blitt "reddet" i større grad av en fossil bil med piggdekk.. Anonymkode: 2e384...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #28 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 20.29): Kjøp Tesssla så er alle problemer løst. Anonymkode: 69ad5...3eb Det gjorde jeg ganske nylig. Awd. Sitter som et skudd på veien. Kom fra forhjulsdreven Volvo-diesel så det er ikke direkte sammenlignbart, men jeg er uansett fantastisk fornøyd med min Tesla på glatta. Anonymkode: a0fd4...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå