Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVORFOR?!? Hva i all verden får dere til å bruke den betegnelsen? For meg er det forbeholdt umodne kvisete 15 åringer. Voksne som bruker det er i stor grad utdannet ved livets harde skole og sosioøkonomiske tapere.

Anonymkode: 7600e...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foretrekker du "gubben"?

Anonymkode: e5dae...cfa

• Liker 1
Skrevet

Alt man henger seg opp i... 

Anonymkode: 5c15b...086

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Foretrekker du "gubben"?

Anonymkode: e5dae...cfa

Faktisk heller det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alt man henger seg opp i... 

Noen må henge seg opp i det og ja. Du er på KG vet du? Mye snåle problemstillinger her.

Skrevet

Hvis det nå er slik at DETTE er det du irriterer deg mest over har du et finfint liv TS.. 

Anonymkode: 45769...432

• Liker 3
Skrevet

Mens andre mener man ikke kan si mannen når man ikke er gift.🙈 Hva skal man si da? Kjæresten? Vennen?

Anonymkode: dbda5...174

Skrevet

Stått opp med feil fot i dag? Eller savner du rett og slett bare en "type" selv? 🤭

Anonymkode: 7f795...847

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det nå er slik at DETTE er det du irriterer deg mest over har du et finfint liv TS.. 

Anonymkode: 45769...432

Har hverken sagt at det irriterer meg mest eller irriterer meg i det hele tatt, men mulig det fremkommer formulert slik🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mens andre mener man ikke kan si mannen når man ikke er gift.🙈 Hva skal man si da? Kjæresten? Vennen?

Anonymkode: dbda5...174

Noen mener sikkert mannen er feil. For min del er mannen helt normalt. Dog ville det vært rart å høre en 13 åring si «mannen min». Kjæreste, mann, samboer. Ja alt egentlig, bortsett fra typen med mindre du er max 16 år.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stått opp med feil fot i dag? Eller savner du rett og slett bare en "type" selv? 🤭

Anonymkode: 7f795...847

Hverken stått opp med feil fot eller mangler en mann😊

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg synes også det er rart når voksne folk sier typen eller dama. 

Kjæresten er vel mer naturlig?

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (5 minutter siden):

Jeg synes også det er rart når voksne folk sier typen eller dama. 

Kjæresten er vel mer naturlig?

Kjæresten, samboeren, mannen.. Det er så mange alternativer.

Skrevet

Kjæreste høres ut som noe noen som har gått livets harde skole sier. 

Anonymkode: 54a14...3ad

• Liker 3
Skrevet

Her i området så er dama og typen helt normale titler uten negative assosiasjoner. Inkludert de "rike" med god utdannelse hører jeg bruke det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

HVORFOR?!? Hva i all verden får dere til å bruke den betegnelsen? For meg er det forbeholdt umodne kvisete 15 åringer. Voksne som bruker det er i stor grad utdannet ved livets harde skole og sosioøkonomiske tapere.

Fascinerer meg at folk virkelig bruker energi på å bry seg om slike ting og i tillegg skrive innlegg på nett om det. Jeg har aldri kalt mine partnere for «typen», ikke da jeg var 15 og ikke nå i voksen alder, men andre må få gjøre det som føles riktig for dem. Så lenge det ikke er noe nedverdigende ser jeg virkelig ikke problemet. 

Skrevet

Jeg sliter faktisk litt med å finne et begrep jeg er komfortabel med. Sier ikke "typen", men kjæresten faller meg heller ikke naturlig. Samboer brukte jeg om min eks, men min nåværende fyr bor ikke hos meg. Så ja, jeg ender opp med å kalle han "fyren" eller "finnen" (han er finsk) sånn halvveis på tull. 

Anonymkode: d8a76...ee5

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter faktisk litt med å finne et begrep jeg er komfortabel med. Sier ikke "typen", men kjæresten faller meg heller ikke naturlig. Samboer brukte jeg om min eks, men min nåværende fyr bor ikke hos meg. Så ja, jeg ender opp med å kalle han "fyren" eller "finnen" (han er finsk) sånn halvveis på tull. 

Hvorfor kaller du ikke eks for eks og samboer for samboer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor kaller du ikke eks for eks og samboer for samboer?

Fordi min nåværende ikke bor hos meg i motsetning til min eks. (som jeg skrev i innlegget).

• Liker 1
Skrevet

Med mindre det er DU som blir kalt for typen så er det vel ikke noe å bry seg om? Voldsom overreaksjon å opprette en tråd på KG om det. Er du generelt en som irriterer deg over alt og alle? Eller opprettet du bare tråden fordi du ble litt nysgjerrig?

Selv sier jeg "samboeren min", eller "Trond" til de som kjenner han /vet hvem han er.

Anonymkode: 525fe...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...