Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt tendens til tørr hud, også i ansiktet. Har utover det lite problem med ansiktshuden, så har sluppet unna med å ikke bruke noen produkter hele livet. Jeg er derfor helt grønn på hva som er bra. 

Nå som jeg er eldre har huden blitt både tørrere og skjørere. Jeg har en aktiv jobb som gjør at jeg lett får bittesmå sår i ansiktet (fra å ha vært borti ting eller fått de i ansiktet). Nå sliter jeg med at disse små egentlig overfladiske sårene ikke vil gro, pga tørr hud. Diabetes o.a. er sjekket ut, det er ikke det. Rett og slett for tørt, tror jeg, for dekker jeg til såret med plaster og sånn sett holder det fuktig, så gror det lettere. Men kan ikke gå rundt med plaster i fjeset hele tiden heller. 

Kan noen hjelpe meg med en anbefaling av en ansiktiskrem som passer til sånn type hud? Vil helst ikke at den skal være for «tung», mitt ansikt er ikke vant til verken kremer eller dekkende sminke. Kom gjerne også med en anbefaling på hva jeg kan bruke på selve sårene. Finnes det noe som er effektivt for sårheling?

Anonymkode: dd645...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg kjørt lag på lag tror jeg 😳 et godt fuktserum, du har rimelige som for eks Garnier hyaluronic acid som legges på fuktig hud, eller pure & care collagen serum, (oppå der legger jeg enda et serum fra Exuviance som heter radiance serum som er litt dyrt men for min hud er den veldig god og gir masse fukt) , for så en hudkrem, jeg liker CeraVe pm facial lotion rett og slett for jeg merker at huden min blir godt fuktet av den, huden min blir fort tørrere ved bruk av oljer, og så til slutt la Roche posey cicaplast baume B5 for å gi enda mer fukt men også lukke fukten fra serum og krem inne, såklart slugging. Denne skal både roe ned hud, gi fukt og beskytte. Trenger ikke mye, varm den litt i hendene først og klapp forsiktig på huden ☺️

Screenshot_2024-01-16-21-45-23-83_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Anonymkode: 4c2c2...22a

Skrevet

Tusen takk for svar 🙂 Dette høres jo ut som en løsning jeg var ute etter, en erstatning for plaster uten at det blir for tett. Skal prøve ut noe lignende av det du foreslår, så får jeg heller gå til noen med peiling på hud om jeg ikke synes det virker heller. 

Anonymkode: dd645...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...