Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Steinerbarnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Vurderer å søke datteren min på 13 måneder inn i Steinerbarnehage fra høsten av. 

Datteren min er glad i dyr og flink til å leke selvstendig, men vi har ikke kun treleker, og jeg er glad i bøker (som jeg har skjønt at disse barnehagene ikke er). Vi er en musikalsk familie og jeg føler at veldig mye passer oss bra. Vi har i tillegg god erfaring med pedagogikken.

Skal på informasjonsmøte snart, men hadde satt pris på å høre erfaringer.

Hva er bra/mindre bra? Vi bor i Oslo.

Endret av Helena *
Skrevet
Helena * skrev (2 timer siden):

Hei,

Vurderer å søke datteren min på 13 måneder inn i Steinerbarnehage fra høsten av. Av ulike grunner (dårlig oppfølging, lite vikarbruk ved behov osv) er jeg dessverre ikke fornøyd new nåværende barnehage.

Datteren min er glad i dyr og flink til å leke selvstendig, men vi har ikke kun treleker, og jeg er glad i bøker (som jeg har skjønt at disse barnehagene ikke er).

Skal på informasjonsmøte snart, men hadde satt pris på å høre erfaringer.

Hva er bra/mindre bra? Vi bor i Oslo.

Alt er bra! Jeg kan ikke peke på en eneste ting som ikke fungerer. 

Steinerbarnehagen var vårt førstevalg, etter å ha hatt flere barn i kommunal og vanlig privat bhg.

Det er virkelig stor forskjell og jeg anbefaler det på det varmeste til alle som vil høre. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke viste om tilbudet for mange år siden. 

Anonymkode: 1e272...80a

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Alt er bra! Jeg kan ikke peke på en eneste ting som ikke fungerer. 

Steinerbarnehagen var vårt førstevalg, etter å ha hatt flere barn i kommunal og vanlig privat bhg.

Det er virkelig stor forskjell og jeg anbefaler det på det varmeste til alle som vil høre. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke viste om tilbudet for mange år siden. 

Ja, jeg har lest mye om filosofien, og jeg liker godt at kontakt med dyr/natur, samt fokus på matlaging og fantasi i lek blir kartlagt. Liker også at barnehagene er fri for skjerm.

Hvordan opplever du foreldrene i barnehagen? Mulig det er fordommer som henger igjen, men jeg har hørt så mye om at man må være veldig kulturell og alternativ, det er det ikke hjemme hos meg. Vi lever et relativt normalt liv, men vi verdsetter musikk/kultur. 

Skrevet
Helena * skrev (2 timer siden):

Ja, jeg har lest mye om filosofien, og jeg liker godt at kontakt med dyr/natur, samt fokus på matlaging og fantasi i lek blir kartlagt. Liker også at barnehagene er fri for skjerm.

Hvordan opplever du foreldrene i barnehagen? Mulig det er fordommer som henger igjen, men jeg har hørt så mye om at man må være veldig kulturell og alternativ, det er det ikke hjemme hos meg. Vi lever et relativt normalt liv, men vi verdsetter musikk/kultur. 

Det er alle mulige slags folk som har barna sine i steinerbarnehager. Jeg har selv jobbet i to av steinerbarnehagene i Oslo og du finner alle slags foreldre med alle slags livssyn. Gjennomgående er kanskje at de ønsker en litt mer naturnær tilnærming til barndommen. Det er vel ingen av steinerbarnehagene i Oslo som er spesielt store, og alle har god, økologisk varmmat. Fysisk miljø er hjemlig og det legges vekt på at barna skal få tid og ro til lek. 
Jeg har bare bra ting å si om steinerbarnehager. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to barn som går i Ljabru gård steinerbarnehage i Oslo. Er så utrolig fornøyd! Alt er helt fantastisk! Var ikke så kjent med steinerpedagogikken fra før, men synes ikke opplegget er sært på noen måte. Tror skolen er mer spesiell kanskje. Men barnehagen er 10 av 10!

Anonymkode: 1386e...d89

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har to barn som går i Ljabru gård steinerbarnehage i Oslo. Er så utrolig fornøyd! Alt er helt fantastisk! Var ikke så kjent med steinerpedagogikken fra før, men synes ikke opplegget er sært på noen måte. Tror skolen er mer spesiell kanskje. Men barnehagen er 10 av 10!

Anonymkode: 1386e...d89r

Åå,det er den jeg vurderer. Send mrg gjerne en PM om du føler deg komfortabel med det, har noen spørsmål om akkurat den barnehagen. 😊🥰

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ljabru gård barnehagen er helt utrolig fin, 100% enig 🥰 mine barn var så heldige at de gikk der

Anonymkode: deb70...a7d

• Liker 1
Skrevet

Har en Steinerbarnehage som nest nærmeste barnehage. Hadde definitivt sendt barnet mitt ditt hvis de ikke hadde tatt ham inn i den aller nærmeste barnehagen. Steinerbarnehagen har et nydelig uteområde og vi er ofte der og leker i helgene.

Anonymkode: 267ac...8fa

• Liker 3
Skrevet (endret)
On 1/16/2024 at 7:01 PM, AnonymBruker said:

Ljabru gård barnehagen er helt utrolig fin, 100% enig 🥰 mine barn var så heldige at de gikk der

Anonymkode: deb70...a7d

Å, så fint å høre!😊 Har henne i en annen barnehage på Bogerud nå, og er dessverre ikke fornøyd i det hele tatt. Føler det er lite fokus på vekst-områder og at vi får generelt lite konkrete tilbakemeldinger på hvordan hun er i barnehagen utover at 'hun er veldig godt likt. '

Endret av Helena *
  • Liker 1
Skrevet

Har også mitt barn i steinerbarnehage. Litt tilfeldig at det ble valgt, men veldig fornøyd! 

• Liker 4
Skrevet

Ville ikke valgt noe annet enn Steiner egentlig! Eller Montessori. Er bare bra!

Anonymkode: a2338...561

• Liker 1
Skrevet
Helena * skrev (21 timer siden):

Foreldrene er like forskjellige som i vanlige barnehager. MEN foreldre i steinerbarnehager er ofte mer engasjert i barnas liv og har tatt et aktivt valgt på vegne av barnet sitt. Dette fører til en foreldregruppe bestående av engasjerte og ressurssterke foreldre. Det samme gjelder i all hovedsak også steinerskolen. 

De fleste andre foreldre later til å være mest opptatt av å ha barna i nær-bhg fordi det er praktisk. Det virker ikke som de har reflektert rundt pedagogikk mm.

Jeg har selv vært både det ene og det andre i løpet av min tid som forelder.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Foreldrene er like forskjellige som i vanlige barnehager. MEN foreldre i steinerbarnehager er ofte mer engasjert i barnas liv og har tatt et aktivt valgt på vegne av barnet sitt. Dette fører til en foreldregruppe bestående av engasjerte og ressurssterke foreldre. Det samme gjelder i all hovedsak også steinerskolen. 

De fleste andre foreldre later til å være mest opptatt av å ha barna i nær-bhg fordi det er praktisk. Det virker ikke som de har reflektert rundt pedagogikk mm.

Jeg har selv vært både det ene og det andre i løpet av min tid som forelder.

Det høres fint ut. I nåværende barnehage har de ikke fylt opp FAU, så der er det virkelig mangel på engasjement.😊

Skrevet

Alle jeg har møtt som har erfaring med Steiner er veldig fornøyde. Skulle gjerne valgt Steinerbarnehage selv hvis det var nærmere.

Du kan helt sikkert be om å komme på besøk og f. eks tilby deg å hjelpe å lage mat til barna? Da vil du få snakket med personalet og få et ekte innblikk.

Anonymkode: f26f8...72e

• Liker 1
Skrevet

Vi valgte bort Steinerbarnehage pga. åpningstider... dessverre. Det er 8.15-16.30 man-tor, 8.15-16.15 fredag. I tillegg er bhg stengt to dager i skolens høstferie, to dager i skolens vinterferie, hele juli, hele romjula, og hele påskeuka. Pluss fem planleggingsdager. Det går bare ikke :(  

Anonymkode: 80a08...997

Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi valgte bort Steinerbarnehage pga. åpningstider... dessverre. Det er 8.15-16.30 man-tor, 8.15-16.15 fredag. I tillegg er bhg stengt to dager i skolens høstferie, to dager i skolens vinterferie, hele juli, hele romjula, og hele påskeuka. Pluss fem planleggingsdager. Det går bare ikke :(  

Anonymkode: 80a08...997

Det går fint. Jeg ønsker ikke at hun skal ha veldig lange dager når hun er under 4 år iallfall og i ferier har jeg engasjerte foreldre som stepper inn. Men full forståelse for at åpningstidene er problematiske for mange. 😊

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet
On 1/16/2024 at 6:54 PM, AnonymBruker said:

Vi fikk plass🥰

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

På Ljabru? Velkommen! Anne Grethe, styrer er så rolig og fin. Hun vet å ansette rolige og åpne mennesker.  Begge barna mine går der og stortrives.  Det er så vakre omgivelser. Som et lite barneparadis. Det er alle slags foreldre med en overvekt av akademikere og folk i frilans kunsteryrker. Selv er jeg trygdet, men tidligere i et veldig vanlig yrke. 

Anonymkode: 96c09...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra for dere! Vi har også vært superfornøyd etter at vi flyttet over til steinerbarnehage, og vi har vært innom flere før vi landet her. Mer engasjerte voksne, føles som et "andre hjem". Og de leser masse bøker, hehe. Vi må også engasjere oss litt mer enn i vanlig barnehage, men jeg synes det bare er fint. Gruer meg bare til sommeren, da er sistemann ferdig der og begynner på skolen😢 Lykke til, det blir nok bra! 

Anonymkode: d7ac9...554

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

På Ljabru? Velkommen! Anne Grethe, styrer er så rolig og fin. Hun vet å ansette rolige og åpne mennesker.  Begge barna mine går der og stortrives.  Det er så vakre omgivelser. Som et lite barneparadis. Det er alle slags foreldre med en overvekt av akademikere og folk i frilans kunsteryrker. Selv er jeg trygdet, men tidligere i et veldig vanlig yrke. 

Anonymkode: 96c09...a4e

Ja. Og så herlig dame. Hun ringte fantastisk og ga beskjed. 🥰

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...