AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Del Skrevet 16. januar 2024 Hei! Jeg driver å sjekker ferie, har aldri vært i syden før, men tenker en tur dit med mannen til sommeren. Har noen tips til hotell/nettside hvor man har privatbasseng i hotellet? Alt jeg finner er hotell med offentlig basseng. Anonymkode: c3414...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg driver å sjekker ferie, har aldri vært i syden før, men tenker en tur dit med mannen til sommeren. Har noen tips til hotell/nettside hvor man har privatbasseng i hotellet? Alt jeg finner er hotell med offentlig basseng. Anonymkode: c3414...6cf Vi pleier å leie leilighet, da får vi dom oftest privat basseng. Koster fsktisk ikke allverdens. Anonymkode: 9a895...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg driver å sjekker ferie, har aldri vært i syden før, men tenker en tur dit med mannen til sommeren. Har noen tips til hotell/nettside hvor man har privatbasseng i hotellet? Alt jeg finner er hotell med offentlig basseng. Anonymkode: c3414...6cf Da har du ikke søkt så veldig da? Swim out heter det ofte. Eksempler på slike hoteller er sunwing på Rhodos og Kypros. Men det er masse og velge mellom. Bare filtrer søket på swim out. Og forbered deg på at det blir dyrt. Anonymkode: 2871d...bee 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Del Skrevet 17. januar 2024 Noe poeng med privat basseng da? Leser så mange reviews om at privatbassengene ofte er kalde og/eller ligger i skyggen Anonymkode: 8a47b...9ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 11.26): Da har du ikke søkt så veldig da? Swim out heter det ofte. Eksempler på slike hoteller er sunwing på Rhodos og Kypros. Men det er masse og velge mellom. Bare filtrer søket på swim out. Og forbered deg på at det blir dyrt. Anonymkode: 2871d...bee Men så privat er de ikke. Egentlig er det bare en lang, smal kanal som går forbi alle leilighetene på bakkeplan som har tilgang til dette konseptet. Så man risikerer jo at man svømmer i kø. Anonymkode: 6f8ca...119 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 11.24): Hei! Jeg driver å sjekker ferie, har aldri vært i syden før, men tenker en tur dit med mannen til sommeren. Har noen tips til hotell/nettside hvor man har privatbasseng i hotellet? Alt jeg finner er hotell med offentlig basseng. Anonymkode: c3414...6cf Hva med å leie privat? Vi leier ut et sommerhus i Kroatia med privat basseng. Bruker Airbnb og booking.com Bassenget må riktignok varmes opp av sola, men kaldt er vannet ikke. Når vi er der nede selv så brukes mye av tida ved og i bassenget. Vi har også en «pool boy» som renser bassenget. Du kan legge det inn i filteret (basseng/privat basseng) når du søker på nettsidene. Anonymkode: 6f8ca...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Del Skrevet 18. januar 2024 Om du ønsker litt privatliv og ditt eget basseng, er det nok enkles å finne ved å se etter en leilighet eller et feriehus. Sjekk med de som leier ut feriehus, og kanskje AirBNB og liknende tjenester. Koster ofte ikke noe mer enn et hotellrom, og så får du mye mer plass og mer privatliv. Ulempen er kanskje at du må ordne mat selv, men å lage egen mat kan jo være en måte å spare mye penger på også. Trenger ikke restaurant tre ganger om dagen. Anonymkode: a5770...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men så privat er de ikke. Egentlig er det bare en lang, smal kanal som går forbi alle leilighetene på bakkeplan som har tilgang til dette konseptet. Så man risikerer jo at man svømmer i kø. Anonymkode: 6f8ca...119 Finnes nok av hoteller med separate bassenger og. Men man må jo faktisk søke litt på reiseoperatørene sine sider. Anonymkode: 2871d...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 21. januar 2024 #9 Del Skrevet 21. januar 2024 Pleier å leie et hus med privat basseng, har kuttet ut hoteller for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 21. januar 2024 #10 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 16.46): Leser så mange reviews om at privatbassengene ofte er kalde og/eller ligger i skyggen Anonymkode: 8a47b...9ab Dette. Vi skulle prøve privat basseng på et hotell i Kroatia i fjor, og endte opp med et basseng som riktignok låg delvis i solen, men resten av terrassen med solstoler låg i skyggen, under terrassen til leiligheten over oss. Så vi tilbrakte ikke mye tid der. Vi såg at andre hotellrom på samme hotel hadde private basseng vendt andre veien med sol på hele uteområdet, så man må kanskje vite eksakt hvilke rom man ønsker/ikke ønsker for å få fullt utbytte av det. Jeg vet ikke om det evt går an å kontakte reiseselskapet eller hotellet og spørre. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 21. januar 2024 #11 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 11.24): Hei! Jeg driver å sjekker ferie, har aldri vært i syden før, men tenker en tur dit med mannen til sommeren. Har noen tips til hotell/nettside hvor man har privatbasseng i hotellet? Alt jeg finner er hotell med offentlig basseng. Anonymkode: c3414...6cf Du har aldri vært i syden før og har sånne kriterier??? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #12 Del Skrevet 22. januar 2024 Hæ, kan hun ikke ha kriterier (eller preferanser) om hun ikke har vært der før? Den skjønte jeg ikke 😅 Anonymkode: 8dff9...17c 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Del Skrevet 23. januar 2024 Rødstrupa skrev (På 21.1.2024 den 2.40): Du har aldri vært i syden før og har sånne kriterier??? Hva skal det bety?? Kan man ikke ønske privat basseng bare fordi man aldri har vært i syden før? Herregud. ts Anonymkode: c3414...6cf 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #14 Del Skrevet 23. januar 2024 Rødstrupa skrev (På 21.1.2024 den 2.40): Du har aldri vært i syden før og har sånne kriterier??? «Sånne kriterier», det var 1 kriterie 😂 Må jeg bestille noe billig og hva som helst bare fordi det er første gang jeg reiser liksom? Anonymkode: c3414...6cf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 23. januar 2024 #15 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal det bety?? Kan man ikke ønske privat basseng bare fordi man aldri har vært i syden før? Herregud. ts Anonymkode: c3414...6cf Når du ikke har vært der før så vet du ikke hvilken standard det er på de bassengene som tilhører hvert enkelt hotell. Så derfor forstår jeg ikke hvorfor det er så viktig med privat basseng. Du har jo ingenting å sammenligne med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #16 Del Skrevet 24. januar 2024 Rødstrupa skrev (22 timer siden): Når du ikke har vært der før så vet du ikke hvilken standard det er på de bassengene som tilhører hvert enkelt hotell. Så derfor forstår jeg ikke hvorfor det er så viktig med privat basseng. Du har jo ingenting å sammenligne med. Jeg ønsker privat basseng for en grunn. Er dette virkelig noe du MÅ vite HVORFOR jeg ønsker ? Jeg spurte om tips til hotell med privat basseng, har du ikke det så ikke svar takk. Jeg vet ikke hva slags budsjett du har når du reiser på ferie, men jeg sjekker bare de beste hotellene og har aldri fått noen dårlige overaskelser hittil, bare fordi jeg ikke har vært i Syden før betyr det ikke at jeg reiser for første gang. Det der er det dummeste jeg har hørt. Anonymkode: c3414...6cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 24. januar 2024 #17 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ønsker privat basseng for en grunn. Er dette virkelig noe du MÅ vite HVORFOR jeg ønsker ? Jeg spurte om tips til hotell med privat basseng, har du ikke det så ikke svar takk. Jeg vet ikke hva slags budsjett du har når du reiser på ferie, men jeg sjekker bare de beste hotellene og har aldri fått noen dårlige overaskelser hittil, bare fordi jeg ikke har vært i Syden før betyr det ikke at jeg reiser for første gang. Det der er det dummeste jeg har hørt. Anonymkode: c3414...6cf Ok, unskyld.. Ving reiser har det du ønsker deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 11.24): Hei! Jeg driver å sjekker ferie, har aldri vært i syden før, men tenker en tur dit med mannen til sommeren. Har noen tips til hotell/nettside hvor man har privatbasseng i hotellet? Alt jeg finner er hotell med offentlig basseng. Anonymkode: c3414...6cf Måten du beskriver dette på, med hoteller med "offentlig basseng", får det til å høres ut som om bassenget hotellet bruker, er et som er tilgjengelig for offentligheten, altså et basseng som hvem som helst kan bruke, uten noen form for tilknytning til hotellet. Og det er ytterst sjelden på sydenhoteller, altså. At det er store felles bassengområder er det mest vanlige. Altså at hotellet har ett (ofte flere) basseng til sine gjester, med tilhørende solstoler, parasoller, osv. som er forbeholdt hotellets gjester. Hvor "svømme i kø" opplevelse man får av det, kommer selvfølgelig an på antall basseng, størrelse på basseng, nærhet til strand, og det viktigste, størrelse på hotellet. (Antall rom.) Bor du på et hotell med 3 bassengområder og egen strandlinje, og 20 rom, så kan du forvente at de 40-50 gjestene fordeler seg på disse 4 områdene, og dermed kan du velge det bassenget der det er færrest andre. Noen steder har mulighet for å bo helt nede ved bassenget, såkalt "swim out". Enten ved et basseng forbeholdt de med "swim out" eller ved et av de større fellesbassengene. Fordelen med dette er at om man har små barn kan de bade mens foreldrene følger med fra rommet/terrassen bare meter unna. Og så har du de hotellene som også har private basseng til noen rom. Altså deres eget basseng som ligger som en del av rommets private terrasse. Alle de store turoperatørene har slike hoteller i sin portefølje. Og det er relativt lett å søke frem ved å markere av for "privat basseng". Ofte er disse ganske små. Og ganske firkantet, og gjerne over en meter dype, og jevnt dype. De egner seg best for voksne som vil på tur "i fred" og slippe å forholde seg til bråkete bassengområder. Og er lite egnet for barn, da de fort blir kjedelige for de større barna, og farlige for de minste barna. Som noen skriver kan de lett havne i skyggen, og det er ikke unormalt at de ikke er like godt oppvarmet som basseng i større bassengområder. Er det første gang du skal på sydenferie, ville jeg lagt mer tid i å vurdere hva slags hotell jeg skulle bo få i forhold til matplan. 1. Bo på "all-inclusive" hotell (Ofte store, bråkete spisesaler med masseprodusert mat, men godt utvalg, og veldig enkelt å slippe å tenke på å ha med penger eller lommebok ut på dagtid.) 2. Bo med frokost inkludert, i felles matsal, men å spise alle andre måltider på restaurant. 3. Spise på restauranter til alle måltider. Med de to siste er det greit å sjekke ut om det er restauranter (i flertall) i nærheten av hotellet, eller om dere må reise et stykke for å få tak i mat. Dette valget vil antagelig sette større preg på ferien deres enn hvorvidt dere må "menge dere med resten av hotellets gjester" ved bassenget. Min personlige anbefaling er å bo på et mindre hotell, med få rom, og gjerne også et sted der de som driver hotellet bor på stedet selv. Enten med frokost inkludert, eller med et bra bakeri/frokoststed ganske nært. Og gjerne nær strand. (Slik at alle andre går på stranda.) På slike hoteller pleier det ofte ikke å være så mye mas rundt bassengområdet heller, ettersom det ikke er så mange gjester som kjemper om plassen. Og hotellene i større grad innbyr til å utforske nærområdet, enn å bare bli på hotellet hele dagen. Anonymkode: f64f0...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå