AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Sluttet i gamle jobbe i sommer, fikk beskjed at de utbetaler feriepenger i januar for å unngå skatt. Ikke fått noe i januar (lønn betales den 15. Burde jeg si ifra ? ser også at de har byttet daglig leder - hvem bør jeg kontakte? Anonymkode: 412a8...134
Gjest ti10 Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Ja, selvfølgelig er det bare å ringe med en gang for å spørre. Du kan jo enten kontakte ny daglig leder eller lønningsavdelingen i firmaet ditt. Du kan selvsagt også kontakte tidligere daglig leder. Det er jo ikke du som har gjort noe feil her, så ingen kommer til å synes det er rart at du prøver å få feriepengene dine.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 Man unngår ikke skatt uansett når feriepengene utbetales. Total mengde skatt blir den samme. Anonymkode: f76f9...b37
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sluttet i gamle jobbe i sommer, fikk beskjed at de utbetaler feriepenger i januar for å unngå skatt. Ikke fått noe i januar (lønn betales den 15. Burde jeg si ifra ? ser også at de har byttet daglig leder - hvem bør jeg kontakte? Anonymkode: 412a8...134 Feriepenger ikke skattefrie, men trekkfrie året etter opptjeningen. Det som skjer med at de blir utbetalt i 2024, er at de legges til i ditt skattegrunnlag for i år. Husk å ta med feriepengene på din skatteplanlegger som du kan justere inne på skattetaten.no. Du skulle hatt de utbetalt da du sluttet i jobben. Dette er ikke et valg i ferieloven. Der står det SKAL. Du tar kontakt med HR/daglig leder (alt etter hvordan de er strukturert) asap og informerer om at de skylder deg feriepengene dine. Anonymkode: 18f7b...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå