Gå til innhold

Ikke fått feriepenger fra gamle jobbem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet i gamle jobbe i sommer, fikk beskjed at de utbetaler feriepenger i januar for å unngå skatt. 

Ikke fått noe i januar (lønn betales den 15. Burde jeg si ifra ? ser også at de har byttet daglig leder - hvem bør jeg kontakte?

Anonymkode: 412a8...134

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig er det bare å ringe med en gang for å spørre. Du kan jo enten kontakte ny daglig leder eller lønningsavdelingen i firmaet ditt. 

Du kan selvsagt også kontakte tidligere daglig leder. Det er jo ikke du som har gjort noe feil her, så ingen kommer til å synes det er rart at du prøver å få feriepengene dine.

Skrevet

Man unngår ikke skatt uansett når feriepengene utbetales. Total mengde skatt blir den samme.

Anonymkode: f76f9...b37

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sluttet i gamle jobbe i sommer, fikk beskjed at de utbetaler feriepenger i januar for å unngå skatt. 

Ikke fått noe i januar (lønn betales den 15. Burde jeg si ifra ? ser også at de har byttet daglig leder - hvem bør jeg kontakte?

Anonymkode: 412a8...134

Feriepenger ikke skattefrie, men trekkfrie året etter opptjeningen. Det som skjer med at de blir utbetalt i 2024, er at de legges til i ditt skattegrunnlag for i år. Husk å ta med feriepengene på din skatteplanlegger som du kan justere inne på skattetaten.no.

Du skulle hatt de utbetalt da du sluttet i jobben. Dette er ikke et valg i ferieloven. Der står det SKAL.

Du tar kontakt med HR/daglig leder (alt etter hvordan de er strukturert) asap og informerer om at de skylder deg feriepengene dine.

Anonymkode: 18f7b...225

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...