Gå til innhold

Fått kul i brystet men kvier meg for å bestille time pga legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlegen tar meg ikke på alvor. Hn er Veldig ung… blir stigmatisert og behandlet nedlatende av vedkommende. 

Og har gått lenge med en kul. Har til nå, aldri blitt tatt på alvor av vedkommende, med diverse utfall før. Må til lege etter månedsvis med kulen og nå har jeg blitt verre, med flere plager , så er ingen vei utenom, men måten hn latterliggjorde meg på forrige time (som var i fjor) der hn lo meg rett i ansiktet og ba meg slanke meg (veier 55 kg) så kvier jeg meg veldig.

((Har også forsøkt å slanke meg men går ikke ned i vekt selv om lar være å spise mer enn det mest nødvendige. Dropper ofte middagen for har konstant metthetsfølelse uansett. ))

Har vært til dr dropin men de sjekket noe helt annet enn kulen og var på CT for et helt annet område enn der kulen er, så var nytteløst og dyrt. 

Fastlegene her har rundt 100 personer på venteliste og ingen ledige for bytte. 

Noen gode tips på hva jeg skal gjøre?

Orker ikke time med fastlegen som ler meg rett i ansiktet og håner kroppen min.

Anonymkode: 62ab0...4db

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en turnuslege, få det sjekket! ❤️

Anonymkode: 4eb7c...14c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta en turnuslege, få det sjekket! ❤️

Anonymkode: 4eb7c...14c

Hvordan? Hvor?

Skrevet

Skift fastlege.

Anonymkode: 0e086...c11

• Liker 3
Skrevet

Kan du ha med deg noen til timen? Kanskje det kan hjelpe både på nervøsiteten din og oppførselen til legen din. Mulig hun skjerper seg om du ikke er alene. 

Anonymkode: 68027...6f3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skift fastlege.

Anonymkode: 0e086...c11

Skal det, men ventelistene er på rundt 100 per lege… ingen med ledige plasser. 

• Liker 1
Skrevet

Stå på venteliste for ny fastlege, og i mellomtiden ville jeg gått til privatlege/privatsykehus. Rask behandlingstid. 

Anonymkode: 30c68...f5e

• Liker 3
Skrevet

Kan du ha med deg noen til timen? Kanskje det kan hjelpe både på nervøsiteten din og oppførselen til legen din. Mulig hun skjerper seg om du ikke er alene. 

Anonymkode: 68027...6f3

Jeg er ikke nervøs i det hele tatt. 
Er fastlegen som ler meg rett i ansiktet, det er nedverdigende. Ingen ønsker å betale for time til noen som oppfører seg sånn. Ville du? 

Jeg kan å snakke for meg. Har høy utdannelse og er veldannet men ufør og det er vel det legen ser på journalen… Så blir man behandlet deretter. 

Skrevet

Han kan da ikke le deg i ansiktet fordi du har en kul i brystet. Selvfølgelig får du henvisning til mammografi. Eller så finnes det privatklinikker som tar brystundersøkelser og ultralyd evt vevsprøve om nødvendig. 

Anonymkode: eb7b5...c5f

• Liker 1
Skrevet

Han kan da ikke le deg i ansiktet fordi du har en kul i brystet. Selvfølgelig får du henvisning til mammografi. Eller så finnes det privatklinikker som tar brystundersøkelser og ultralyd evt vevsprøve om nødvendig. 

Er nettopp det hn gjorde da hn sa, at ingenting er galt jeg må bare slanke meg. Nå, etter over ett år, er kulen økt, og det har blitt flere plager. Å ordne time til hn er bortkastet. Man blir bare ledd av og bedt om å ta Paracet. 

Skrevet

Gå til en privat lege denne gangen....blir nok litt lenge å vente på ny fastlege. Aleris, Volvat etc. 

Anonymkode: 6f138...e71

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er nettopp det hn gjorde da hn sa, at ingenting er galt jeg må bare slanke meg. Nå, etter over ett år, er kulen økt, og det har blitt flere plager. Å ordne time til hn er bortkastet. Man blir bare ledd av og bedt om å ta Paracet. 

Da må du nesten bare få ut fingeren å dra privat. Ikke så mye valg som jeg ser det om du inne ønsker dra til samme lege. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er det rareste jeg har hørt. Må være tull at du har hatt en kul i brystet som vokser, men fastlegen din ler av deg og ber deg slanke deg🤔

Anonymkode: 84bac...6a6

Skrevet
Sitat

((Har også forsøkt å slanke meg men går ikke ned i vekt selv om lar være å spise mer enn det mest nødvendige. Dropper ofte middagen for har konstant metthetsfølelse uansett. ))

Hvorfor ønsker du å slanke deg om du veier 55 kilo? Hvorfor prøver du å slanke deg? Hvorfor skriver du så rart og innfløkt om noe som er pretty basic?

Jeg ser at du satte dette i doble parenteser, men kanskje innstillingen din er noe legen fanger opp, og så går det ut over dynamikken dere imellom.

Anonymkode: 76e0f...22f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

dra innom legekontoret og be om en journalutskrift, når du har fått den  sier du rett ut at du ikke føler deg tatt på alvor med en kul i brystet og ønsker ta den med for en second oppinion hos en annen lege (det vil få det til å brenne under baken på legen - garantert)

Ring så til evt medi3 eller et annet diagnostikk senter og få en viurdering.  

Anonymkode: 038eb...a5f

• Nyttig 1
Skrevet

Er jo litt kjedelig om dette er kreft og det sprer seg fordi du kvier deg for noe så bagatellmessig. Book hos privat da. Men få det sjekka snarest!

Anonymkode: 4c00f...9cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Skal det, men ventelistene er på rundt 100 per lege… ingen med ledige plasser. 

Men du må jo sette deg på venteliste. Plutselig får man plass etter noen måneder. Du hadde jo hatt denne problemstillingen et år?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er det rareste jeg har hørt. Må være tull at du har hatt en kul i brystet som vokser, men fastlegen din ler av deg og ber deg slanke deg🤔

Utrolig, ikke sant?

Skrevet

Men du må jo sette deg på venteliste. Plutselig får man plass etter noen måneder. Du hadde jo hatt denne problemstillingen et år?

Fordi jeg tenkte at det går nok over, at jeg ikke må bestille timer ofte, fordi blir bare bedt om å komme tilbake om det blir verre og sist ledd av. Har hatt behov for legetime lenge, men ikke ordnet time pga legens oppførsel. 

Skrevet

Er jo litt kjedelig om dette er kreft og det sprer seg fordi du kvier deg for noe så bagatellmessig. Book hos privat da. Men få det sjekka snarest!

Anonymkode: 4c00f...9cc

Ja vet. Er det kreft er det uansett allerede for sent da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...