AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Nå er vi tilbake på 20 minus, og nok en gang sliter jeg med dette hersens skjerfet. Jeg har ei dunkåpe, ikke av de mest volumiøse, men den er jo litt fluffy. Da med glidelås som kan dras opp til haka, og hette. Hvor gjør jeg av skjerfet? Føler at uansett hvordan jeg gjør det her, så ser det teit ut. Har et digert skjerf, som kanskje er vanskelig å håndtere uansett, og et litt mindre, men jeg synes allikevel det alltid ser rart ut. Skal jeg dra glidelåsen helt opp, og ha skjerfet på utsiden? Ellers må jeg jo ha glidelåsen åpen i halsen for å få skjerfet på innsiden, men hvor gjør jeg av endene som henger ned? Skal de inni jakka eller henge på utsiden? Hadde aldri trodd skjerf skulle gi meg så mye hodebry, men det gjør det altså, og derfor bruker jeg det dessverre altfor sjelden 🙈 Hvordan har du skjerfet ditt? (Ordet "skjerf" har nå forresten mista helt meningen sin etter det innlegget her) Anonymkode: f53cc...2ab 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Heller se teit ut enn å fryse mener jeg da. Hvertfall det JEG lever etter. Anonymkode: ae52e...abf 12
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 Hvorfor skal du ha skjerf når jakka går helt opp til haka? Anonymkode: 5b58f...777 3
Sofakona Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 Herregud for et problem 🤣 jeg har bare skjerf inni jakka og surret 2 ganger rundt halsen. Ja ting henger ned og du blir fluffy he he..men du blir iallefall varm 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 Blås i hvordan det ser ut, ha det der det føles mest behagelig. Anonymkode: 35657...e0d 5
Diamant20 Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 Bruk buff/hals i stedet for å ta foran ansiktet, mye mindre krøll 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Skrevet 16. januar 2024 Jeg bruker bare hals, skjerf orker jeg ikke på vinteren. Gir meg floker i håret, klør og er vanskelig å håndtere som du sier. Anonymkode: 6eb01...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #8 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nå er vi tilbake på 20 minus, og nok en gang sliter jeg med dette hersens skjerfet. Jeg har ei dunkåpe, ikke av de mest volumiøse, men den er jo litt fluffy. Da med glidelås som kan dras opp til haka, og hette. Hvor gjør jeg av skjerfet? Føler at uansett hvordan jeg gjør det her, så ser det teit ut. Har et digert skjerf, som kanskje er vanskelig å håndtere uansett, og et litt mindre, men jeg synes allikevel det alltid ser rart ut. Skal jeg dra glidelåsen helt opp, og ha skjerfet på utsiden? Ellers må jeg jo ha glidelåsen åpen i halsen for å få skjerfet på innsiden, men hvor gjør jeg av endene som henger ned? Skal de inni jakka eller henge på utsiden? Hadde aldri trodd skjerf skulle gi meg så mye hodebry, men det gjør det altså, og derfor bruker jeg det dessverre altfor sjelden 🙈 Hvordan har du skjerfet ditt? (Ordet "skjerf" har nå forresten mista helt meningen sin etter det innlegget her) Anonymkode: f53cc...2ab Haha! Jeg stod 30 MINUTTER i går foran speilet på badet og prøvde å surre meg inn i det skjerfet med en dunkåpe! For noe dritt. Googla til slutt hvordan knyte skjerf og ble bare stresset av det. Jeg la skjerfet inn mot halsen, under kåpen, surret et par ganger rundt og gjemte endene inn i kåpen og hadde øverste del litt åpen. Jeg har tykt ullskjerf så var ikke annen måte. Så sikkert helt pikk ut men faen heller, orker ikke fryse Anonymkode: 17d18...b38 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #9 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Haha! Jeg stod 30 MINUTTER i går foran speilet på badet og prøvde å surre meg inn i det skjerfet med en dunkåpe! For noe dritt. Googla til slutt hvordan knyte skjerf og ble bare stresset av det. Jeg la skjerfet inn mot halsen, under kåpen, surret et par ganger rundt og gjemte endene inn i kåpen og hadde øverste del litt åpen. Jeg har tykt ullskjerf så var ikke annen måte. Så sikkert helt pikk ut men faen heller, orker ikke fryse Anonymkode: 17d18...b38 Takk for at noen kan se problemet! 😂 Skjønner på noen av svarene her at dette er en idiotisk problemstilling, men er det ikke godt at ikke alle problemer er store og alvorlige også? Anonymkode: f53cc...2ab 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 Vi som synes skjerf er besværlige, bruker hals. Anonymkode: 61258...aeb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha! Jeg stod 30 MINUTTER i går foran speilet på badet og prøvde å surre meg inn i det skjerfet med en dunkåpe! For noe dritt. Googla til slutt hvordan knyte skjerf og ble bare stresset av det. Jeg la skjerfet inn mot halsen, under kåpen, surret et par ganger rundt og gjemte endene inn i kåpen og hadde øverste del litt åpen. Jeg har tykt ullskjerf så var ikke annen måte. Så sikkert helt pikk ut men faen heller, orker ikke fryse Anonymkode: 17d18...b38 Bruk hals. Skjerfene har jeg fjernet for flere år siden. Anonymkode: d56de...a89
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er vi tilbake på 20 minus, og nok en gang sliter jeg med dette hersens skjerfet. Jeg har ei dunkåpe, ikke av de mest volumiøse, men den er jo litt fluffy. Da med glidelås som kan dras opp til haka, og hette. Hvor gjør jeg av skjerfet? Føler at uansett hvordan jeg gjør det her, så ser det teit ut. Har et digert skjerf, som kanskje er vanskelig å håndtere uansett, og et litt mindre, men jeg synes allikevel det alltid ser rart ut. Skal jeg dra glidelåsen helt opp, og ha skjerfet på utsiden? Ellers må jeg jo ha glidelåsen åpen i halsen for å få skjerfet på innsiden, men hvor gjør jeg av endene som henger ned? Skal de inni jakka eller henge på utsiden? Hadde aldri trodd skjerf skulle gi meg så mye hodebry, men det gjør det altså, og derfor bruker jeg det dessverre altfor sjelden 🙈 Hvordan har du skjerfet ditt? (Ordet "skjerf" har nå forresten mista helt meningen sin etter det innlegget her) Anonymkode: f53cc...2ab Jeg bruker heller hals i ull😄 mye mer behagelig også… Anonymkode: 3f018...27d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Skrevet 16. januar 2024 veeel, det fine med skjerf er at en del ligger bak og varmer litt på ryggen mens den andre ligger foran i glidelåsåpningen og varmer der det gjør ikke en buff liksom.. OG dersom skjerfet er så vanskelig å ta på er det sansynligvis brukerfeil.. Anonymkode: aed79...684 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Skrevet 16. januar 2024 Jeg synes det er fint med skjerf, men på de kaldeste dagene fører bruken bare til at det blåser ned i mellomrom mellom skjerf og hud. Jeg fikk en skikkelig fin, myk hals fra H&M til jul ifjor og synes den er genial. Varmer halsen og skuldrene og gjør det mulig å lukke jakka helt igjen uten at det blir trangt. Ser flere klesbutikker selger det nå i vinter også, så anbefaler å sjekke ut! Anonymkode: cd4d5...df6 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 Noe lignende dette: https://www.zalando.no/samsoee-samsoee-flinti-turtle-scarf-hals-og-hodeplagg-major-brown-sa351g00i-o12.html?size=One Size&allophones=0&wmc=SEM470_NB_GO._8547063993_710858624_36657267065.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-294505072980||1010826||g|m||163890259613||pla|SA351G00I-O120ONE000|294505072980|1|&gclsrc=aw.ds&gbraid=0AAAAADM13oMXphToh54-LA8iEIioWxXco&gclid=EAIaIQobChMImf2cwufhgwMViACiAx2DswUjEAQYAiABEgJT7vD_BwE Anonymkode: cd4d5...df6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 Jeg gjør sånn, men tar endene og samler de foran under midt "spissen" der. Under dunjakken, så glidelåsen er ikke helt opp nei. Da kan jeg putte haken og evnt munnen under skjerfet og. Anonymkode: 79b43...027
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #17 Skrevet 16. januar 2024 Drit i skjerf, skaff deg finlandshette. Hvis jakka går helt opp til halsen så er det ikke noe problem. Anonymkode: 85066...ec5
Elle Melle Skrevet 16. januar 2024 #18 Skrevet 16. januar 2024 Jeg bruker skjerf til vanlig ullkåpe, men ikke når jeg går med dunkåpe. For hvis det er kaldt nok kan man da ikke lukke den helt igjen. For å ikke få sminke på innsiden av dunkåpehalsen bruker jeg da enten en hals eller høyhalset ullgenser. Det er uansett best når det er kaldt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #19 Skrevet 16. januar 2024 TAKK for at du tar opp der jeg har lurt på i årevis! Skjerf funker kanskje når man bare har på seg en tynn genser. Men med parkas, hette, lue og høy hals på enten genser eller jakka: hvor skal man få plass til skjerfet? Surre det rundt ansiktet? Har prøvd å presse endene ned i jakka, men ender med at det enten blir kaldere fordi jakken må være åpen øverst, eller føle at jeg blir kvalt av å lukke den over det som føles som to meter med skjerf. På enkle, rette ullkåper går det litt bedre. Men det blir jo likevel en gigantisk skjerfball på toppen av kroppen som må presses ned for at jeg skal se noe. For ikke å snakke om problemet man får om man i tillegg vil bruke lue! Så.. støtter hals, eller gå til innkjøp av korte, tynne, smale skjerf. Anonymkode: c02d9...fdd 1
Gjest ti10 Skrevet 16. januar 2024 #20 Skrevet 16. januar 2024 Kommer an på skjerfet. Hvis det går an å ha det inni jakken uten at det blir klumpete, gjør jeg det. Ellers lar jeg det henge utenpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå