Gå til innhold

Ta med barn i butikken etter barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barn-pa-butikken-klar-tale-fra-eksperten/16369940/?fbclid=IwAR0SurZtszjyJOSp6C-MPKpNojfM9yGLs41gsCnGKZMAHHVtEuJ2dTJv_Yo

Er helt enig i dette, er nesten barnemishandling! Barna har mer enn lang nok dag i barnehagen om de ikke skal plages gjennom en handlerunde! Og så er det slitsomt for oss andre og; folk snakker om at det er slitsomt å stå i kø bak en gammel som teller opp kroner for å betale, men det er like slitsomt med en voksen som lar barna legg varer fra sin lille handlekurv, EN OG EN SAAAAAKTE, opp på rullebåndet. Huff..! 

Så bedre å ta ungene hjem og så på butikken alene etterpå ,eller hva tenker du? 

Anonymkode: 21375...3f9

Bare jeg som stikker en rask tur på trening, handler , så plukker opp ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (23 minutter siden):

Nei ikke når barna skal på fotball, trening etc... ikke alltid livet er bare p kutte ut ting

Men da handler man mens barna er på trening. Det går fint å handle inn middag og brød og andre ting dagen før. Holdbarhetsdato på mat er ikke så dårlige.

Anonymkode: 8b43d...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det å handle en vanskelig ting? Oda levere på døren, få maten levert etter middags tid ,dere kan pakke ut som en familie? Kanskje har pappa bestille en liten ekstra ting til dem som hjelper med å pakke ut?❤️ da kommer fort unger og kona løpene for å hjelpe. 

Anonymkode: f6626...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da handler man mens barna er på trening. Det går fint å handle inn middag og brød og andre ting dagen før. Holdbarhetsdato på mat er ikke så dårlige.

Har du barn?

Anonymkode: f74de...b2d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva slike innlegg har å gjøre på familie og barn-forumet. Dette og innlegget om  at en barnløs ikke vil bli kalt barnløs. Finn deres eget sted å spre sutringa. 

Barn er en del av samfunnet og har minst like mye rett til å ta plass som andre. Man må tåle at det er barn og foreldre i butikken. Vi får får få barn og vi får dem forsent, altfor mange voksne mennesker har tydeligvis ikke peiling på hva det vil si å være barn og å ha ansvar for barn. 

Anonymkode: 7f993...484

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det er mange som handler med sutrete, trøtte og syke barn helt unødvendig, dessverre 😕 Ser det ofte. 

Anonymkode: 63bf5...6fc

Hvordan vet du at det er unødvendig for den det gjelder?

Anonymkode: bb197...2aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når ble det å handle en vanskelig ting? Oda levere på døren, få maten levert etter middags tid ,dere kan pakke ut som en familie? Kanskje har pappa bestille en liten ekstra ting til dem som hjelper med å pakke ut?❤️ da kommer fort unger og kona løpene for å hjelpe. 

Anonymkode: f6626...ab4

Oda kommer ikke om 1 eller 2 timer..de kommer eventuelt 1-2 dager..

Pluss om du trenger melk, hvetemel eller nytt brød så må du handle der den dagen.. eventuelt etter barnehagen 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det må være deilig å være så perfekt. Å rekke alt til riktig tid, alltid ha kjøleskapet fullt og aldri ha glemt noen ting. Kanskje du burde holde kurs?

Anonymkode: ba376...659

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må være deilig å være så perfekt. Å rekke alt til riktig tid, alltid ha kjøleskapet fullt og aldri ha glemt noen ting. Kanskje du burde holde kurs?

Det er jo egentlig ikke en stor oppgave å alltid ha mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruk ODA❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 minutter siden):

Oda kommer ikke om 1 eller 2 timer..de kommer eventuelt 1-2 dager..

Pluss om du trenger melk, hvetemel eller nytt brød så må du handle der den dagen.. eventuelt etter barnehagen 

Eller så har man ikke Oda eller lignende i det hele tatt, de leverer ikke hit i hvert fall.

Kalsberg92 skrev (Akkurat nå):

Det er jo egentlig ikke en stor oppgave å alltid ha mat?

Nei, ikke om man får lov å bestemme selv når man går i butikken, selv om det betyr at barnehagebarnet kanskje må bli med :)

Anonymkode: f74de...b2d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte handle, så stakk jeg innom butikken før jeg hentet. For enkelthets skyld. Men nå hadde jeg et barn som aldri løp rundt i butikken eller hylte og ropte, så kunne godt hatt ham med. Jeg er en av de sure kjerringene som ikke kan fordra at barn får lov av foreldre til å løpe og bråke på butikk 😂

Anonymkode: edeba...ac4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barn-pa-butikken-klar-tale-fra-eksperten/16369940/?fbclid=IwAR0SurZtszjyJOSp6C-MPKpNojfM9yGLs41gsCnGKZMAHHVtEuJ2dTJv_Yo

Er helt enig i dette, er nesten barnemishandling! Barna har mer enn lang nok dag i barnehagen om de ikke skal plages gjennom en handlerunde! Og så er det slitsomt for oss andre og; folk snakker om at det er slitsomt å stå i kø bak en gammel som teller opp kroner for å betale, men det er like slitsomt med en voksen som lar barna legg varer fra sin lille handlekurv, EN OG EN SAAAAAKTE, opp på rullebåndet. Huff..! 

Så bedre å ta ungene hjem og så på butikken alene etterpå ,eller hva tenker du? 

Jeg havnet på sånn stressmestring kurs etter å ha slitt meg ut mentalt. Da gikk vi gjennom dagsrutinene mine for å se hva som slet meg ut, og en ting var blant annet at jeg etter behandling/aktivitet/jobb dro for å handle før jeg dro hjem. Fikk beskjed om å droppe det et par uker og se hva som skjedde. Jeg hadde ikke trodd det hadde så mye å si, jeg kom hjem og hadde et helt annet overskudd/ro enn når jeg hadde handlet først. Dette er mange år siden og jeg er bedre nå, men fortsatt så handler jeg på dager jeg har mer fritid/lørdag morgen. 

Så jeg forstår det godt. 

Anonymkode: 6f20a...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ta ungene i butikken når de er mette og uthvilte f.eks . Man trenger ikke handle hver dag. 

Hvem har sagt noe om å handle hver dag? Min 5-åring elsker å være med i butikken. Være med å velge ut frukt, middager, lørdagsgodt osb. Pleier å gjøre det etter barnehagen på mandager og fredager. 

Anonymkode: ec980...26d

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så barnet skal være alene hjemme mens jeg er i butikken? Ikke aktuelt. 

Handler lørdager, da er vi alle opplagte.

Anonymkode: d4371...aee

Noen ganger blir det bare sånn, at barna må bli med i butikken. Det trenger ikke være så farlig, man kan trille fort inn og fort ut.   
Jeg vil samtidig minne om at i Oslo så er det mange småbarnsforeldre som setter bort mathandlingen til Foodora, Oda eller andre som leverer på døra. God idè . Jeg antar at det ikke er noe alternativ i f.eks. Karasjok og Hemsedal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem har sagt noe om å handle hver dag? Min 5-åring elsker å være med i butikken. Være med å velge ut frukt, middager, lørdagsgodt osb. Pleier å gjøre det etter barnehagen på mandager og fredager. 

Anonymkode: ec980...26d

Sitat fra artikkelen:"– Det handler bare om å planlegge. Hvis du har erfaring med at det blir utrivelig å ta barna med i butikken, så gjør noe annet, sier Reidar Hjermann til TV 2."

Rådet om å unngå handling med barna er jo ment for de som opplever det utrivelig. Du gir barnet ditt en god opplevelse. Herlig! Fortsett med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innser at det samfunnet forventer av meg som forelder er at jeg sitter hjemme og ser på barna 24/7, som om jeg skulle sittet og stirret på veggen og maling tørke. Alt annet er feil.

Alle valg du tar er feil. Ikke skal du jobbe, ikke skal du være hjemmeværende, ikke skal du ha egentid, ikke skal du være for mye hjemme med den, ikke skal du sende dem i barnehagen i romjula, ikke skal du ha dem ute av barnehagen når du har fri, ikke skal du ha dem i barnehagen i det hele tatt, ikke skal du være ute med dem på akebrett i 0 grader, ikke skal du servere mat til vennene deres på besøk, ikke skal du reise til syden med barn, ikke skal du studere med barn, ikke skal du få psykiske eller fysiske begrensninger etter barn, ikke skal du {bare sett inn hva enn} og nå, burde det vært forbudt å ta dem med på butikken.

Jeg forstår at det blir født færre barn. Man klager mye på ordninger og hvor tøft det er å ha barn i dagens samfunn - men har man tenkt på at grunnen til det er at det er helt urimelige forventninger og krav til foreldre? Man taper uansett hva man gjør. Man kan ende med å føle seg som en dårlig uglesett forelder uansett hva man gjør. 

Anonymkode: df813...093

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg havnet på sånn stressmestring kurs etter å ha slitt meg ut mentalt. Da gikk vi gjennom dagsrutinene mine for å se hva som slet meg ut, og en ting var blant annet at jeg etter behandling/aktivitet/jobb dro for å handle før jeg dro hjem. Fikk beskjed om å droppe det et par uker og se hva som skjedde. Jeg hadde ikke trodd det hadde så mye å si, jeg kom hjem og hadde et helt annet overskudd/ro enn når jeg hadde handlet først. Dette er mange år siden og jeg er bedre nå, men fortsatt så handler jeg på dager jeg har mer fritid/lørdag morgen. 

Så jeg forstår det godt. 

Anonymkode: 6f20a...34f

Et godt eksempel på at av og til må man endre litt kurs og tenke litt nytt. Skal ikke så store forandringer til før det gjør forskjell. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg hver enkelt forelder klarer å styre helt selv! Man kjenner ungene sine,og vet vel hvordan de pleier være i butikken, og hvor slitne de evt er etter barnehagen. Tror ikke det er så mange som tar storhandel rett etter barnehagen uansett. 

(Også funker alltid trikset om å "få" noe i butikken, hvis det er krise! )

Anonymkode: 9ecb8...1f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler alltid før henting i bhagen. Både fordi ungen er sliten og det blir slitsomt for både ungen og foreldre med den handleturen.

Anonymkode: 344d3...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...