AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #21 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du andre grupper i samfunnet har det så mye enklere? Eller for å si det på en annen måte ; tror du barneforeldre har monopol på å bli krenka og ha det vanskelig? Da kan jeg i såfall fortelle deg litt om det. Anonymkode: 21375...3f9 Værsegod, lag din egen tråd om det du brenner for, ingen som stopper deg. Anonymkode: cf14f...f7b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #22 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva med å tenke på det fra ungenes side? Hvis man drar hjem og spiser først så får alle en bedre opplevelse. Jeg syns det er helt forferdelig å måtte handle etter jobb, da er jeg sliten og drittsur. Og jeg skjønner ungene som hylgriner og er trassige, det er det jeg har lyst til å være/gjøre selv! Anonymkode: 21375...3f9 Ja, hvis ungen hyler og skriker er jo saken annerledes, men spørs om det er noe mer populært å komme hjem fra barnehagen for så å haste seg ut igjen og dra på butikken? Barnet mitt pleier ikke å hyle og skrike i butikken etter barnehagen så for oss er det uproblematisk, men vi prøver jo å unngå det så godt vi kan likevel. Anonymkode: f74de...b2d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #23 Del Skrevet 16. januar 2024 Jeg er forsåvidt enig. En ting er at man er alene og må handle med barna med seg, men når jeg rett etter jobb, ser mor, far og 2-3 hylskrikende (og av og til syke) barn i butikken, mens foreldre stresser og kjefte,,,,, ja, da tenker Keg at en av foreldrene burde handlet mens den andre var hjemme med barna. Man MÅ ikke inn i butikken hele gjengen! Synes så synd på mange barn der. Det samme når lørdagen kommer, handle på kjøpesenter med fullt av oppgirete barn som løper overalt, maser og foreldre som ikke brur seg… Anonymkode: 63bf5...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #24 Del Skrevet 16. januar 2024 Må si jeg ikke helt skjønner problemet... vi handlet ofte rett etter barnehagen. Barna får grabbe en brødskalt fra brødskjæremaskina å tygge på, vi suser igjennom og plukker med oss dagens middag, max 10 minutt i butikken. Men selvsagt, storhandel inn og ut av flere butikker, det gjør vi ikke. Kanskje derfor vi måtte handle kjapt hver eneste dag i stedet for å ukeshandle.... Anonymkode: bf64a...3a3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #25 Del Skrevet 16. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Står det noe om dårlige foreldre? Det kan være sunt å sette fokus og få folk til å tenke over det de gjør. Anonymkode: 21375...3f9 Nei, men nå var det vel noen som ville gjøre det forbudt å dra på butikken mens barna var i bhg tidligere i år. Så hadde vært fint om "ekspertene " kunne bli enige Anonymkode: da980...260 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #26 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du andre grupper i samfunnet har det så mye enklere? Eller for å si det på en annen måte ; tror du barneforeldre har monopol på å bli krenka og ha det vanskelig? Da kan jeg i såfall fortelle deg litt om det. Anonymkode: 21375...3f9 Barneforeldre har i mange tilfeller en mer hektisk hverdag enn de som ikke har barn, sånn er det bare. Anonymkode: f74de...b2d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #27 Del Skrevet 16. januar 2024 Det er iaf å legge opp til katastrofer. Fælt å se foreldre kjefte på små barn som aldri burde vært med i noe butikk i utgangspunktet. Som om det er deres feil at det de blir satt i en umulig situasjon. Anonymkode: 75c56...002 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #28 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje man må kutte ned på aktiviteter da , for å få en bedre hverdag for alle. Selv jeg som voksen hender at jeg må kutte ned når jeg ser at alt blir et ork. Anonymkode: 21375...3f9 Jeg synes det blir litt voldsomt å "kutte ned på aktiviteter" pga en 5minutters handletur 2-4 ganger i måneden. Anonymkode: 24f1f...922 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #29 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barneforeldre har i mange tilfeller en mer hektisk hverdag enn de som ikke har barn, sånn er det bare. Anonymkode: f74de...b2d Huffda, stakkars! Så andre kan ikke være slitne og utbrente? Anonymkode: 21375...3f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #30 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det blir litt voldsomt å "kutte ned på aktiviteter" pga en 5minutters handletur 2-4 ganger i måneden. Anonymkode: 24f1f...922 Er det for hektisk så må man gjøre grep som kan gjøre at hverdagen glir lettere. Anonymkode: 21375...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #31 Del Skrevet 16. januar 2024 Sofakona skrev (20 minutter siden): Så vi er dårlige foreldre om vi tar med barna i butikken etter barnehagen. Men vi er dårlig foreldre om vi har litt fri tid til å handle FØR vi henter barn i barnehagen... Jepp...vi er dårlige uansett da🤦 Dette! feil uansett hva man gjør. Unger trenger å lære hvordan det er å være i butikken også. Synes det er feil å segregere "voksenlivet" og "barnelivet" så ekstremt. Veldig sunt for barn å være med å handle. Anonymkode: f0e49...32b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #32 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huffda, stakkars! Så andre kan ikke være slitne og utbrente? Anonymkode: 21375...3f9 Ingen har vel sagt noe annet? Emnet handler om barnehagebarn og hektisk hverdag, så det er ganske naturlig å diskutere hvor hektisk det kan være, synes du ikke det? Ingen stopper deg fra å lage et emne der du syter over hvor hektisk ditt liv er, det er fritt fram Anonymkode: f74de...b2d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #33 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huffda, stakkars! Så andre kan ikke være slitne og utbrente? Anonymkode: 21375...3f9 Står det at andre ikke kan være det? Anonymkode: 7831d...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #34 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen har vel sagt noe annet? Emnet handler om barnehagebarn og hektisk hverdag, så det er ganske naturlig å diskutere hvor hektisk det kan være, synes du ikke det? Ingen stopper deg fra å lage et emne der du syter over hvor hektisk ditt liv er, det er fritt fram Anonymkode: f74de...b2d Det ble sagt at barneforeldre hadde en mer hektisk hverdag enn alle andre, og slik VAR det bare, var det jeg svarte på. Anonymkode: 21375...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 16. januar 2024 #35 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje man må kutte ned på aktiviteter da , for å få en bedre hverdag for alle. Selv jeg som voksen hender at jeg må kutte ned når jeg ser at alt blir et ork. Anonymkode: 21375...3f9 Nei ikke når barna skal på fotball, trening etc... ikke alltid livet er bare p kutte ut ting 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 16. januar 2024 #36 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette! feil uansett hva man gjør. Unger trenger å lære hvordan det er å være i butikken også. Synes det er feil å segregere "voksenlivet" og "barnelivet" så ekstremt. Veldig sunt for barn å være med å handle. Anonymkode: f0e49...32b This! I tillegg er det en perfekt arena for barna å lære litt om økonomi. Snakke om priser, tilbud, betale med både kort og kontanter og snakke om hvor man kan se at pengene trekkes fra banken. Det er myyye læring i en butikktur. For ikke å snakke om opplæring i folkeskikk. Mest av alt lærer ungene hvordan de IKKE skal oppføre seg gjennom å se på alt det voksne gjør på butikken. 🙄 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #37 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ble sagt at barneforeldre hadde en mer hektisk hverdag enn alle andre, og slik VAR det bare, var det jeg svarte på. Anonymkode: 21375...3f9 Det er mer hektisk når man har et eller flere andre mennesker å ta vare på. Barneforeldre har en mer hektisk hverdag, uavhengig, for man har en faktor til som påvirker. Anonymkode: 7831d...fe7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #38 Del Skrevet 16. januar 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Nei ikke når barna skal på fotball, trening etc... ikke alltid livet er bare p kutte ut ting Men da har du en mulighet til å handle mens ungene er på aktivitet da, bruke den muligheten. Anonymkode: 21375...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #39 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det for hektisk så må man gjøre grep som kan gjøre at hverdagen glir lettere. Anonymkode: 21375...3f9 Noen handleturer skjer på dager som ikke er hektiske, det er bare slik at barnet ikke vil bruke 5 minutter av dagen på noe som ikke er 100% det barnet liker. Jeg får ALDRI handlet hvis barnet skal bestemme. Så lenge det er barn i samfunnet så kommer vi ikke unna at noen av de hyler, skriker, gråter, løper rundt osv. Anonymkode: 24f1f...922 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #40 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ble sagt at barneforeldre hadde en mer hektisk hverdag enn alle andre, og slik VAR det bare, var det jeg svarte på. Anonymkode: 21375...3f9 Nei, det ble sagt at i MANGE TILFELLER er det sånn. Altså ikke i alle tilfeller. Anonymkode: f74de...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå