AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barn-pa-butikken-klar-tale-fra-eksperten/16369940/?fbclid=IwAR0SurZtszjyJOSp6C-MPKpNojfM9yGLs41gsCnGKZMAHHVtEuJ2dTJv_Yo Er helt enig i dette, er nesten barnemishandling! Barna har mer enn lang nok dag i barnehagen om de ikke skal plages gjennom en handlerunde! Og så er det slitsomt for oss andre og; folk snakker om at det er slitsomt å stå i kø bak en gammel som teller opp kroner for å betale, men det er like slitsomt med en voksen som lar barna legg varer fra sin lille handlekurv, EN OG EN SAAAAAKTE, opp på rullebåndet. Huff..! Så bedre å ta ungene hjem og så på butikken alene etterpå ,eller hva tenker du? Anonymkode: 21375...3f9 6 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barn-pa-butikken-klar-tale-fra-eksperten/16369940/?fbclid=IwAR0SurZtszjyJOSp6C-MPKpNojfM9yGLs41gsCnGKZMAHHVtEuJ2dTJv_Yo Er helt enig i dette, er nesten barnemishandling! Barna har mer enn lang nok dag i barnehagen om de ikke skal plages gjennom en handlerunde! Og så er det slitsomt for oss andre og; folk snakker om at det er slitsomt å stå i kø bak en gammel som teller opp kroner for å betale, men det er like slitsomt med en voksen som lar barna legg varer fra sin lille handlekurv, EN OG EN SAAAAAKTE, opp på rullebåndet. Huff..! Så bedre å ta ungene hjem og så på butikken alene etterpå ,eller hva tenker du? Anonymkode: 21375...3f9 Jeg tenker at jeg er DRITALEI artikler som forteller meg om hvor mye dårlige valg foreldrene gjør! De aller aller fleste foreldrene forsøker å gjøre sitt beste for å få ting til å gå opp og for å bevare vettet i dette ekstremt travle samfunnet som vi nå lever i. Anonymkode: cf14f...f7b 64 3 28
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/barn-pa-butikken-klar-tale-fra-eksperten/16369940/?fbclid=IwAR0SurZtszjyJOSp6C-MPKpNojfM9yGLs41gsCnGKZMAHHVtEuJ2dTJv_Yo Er helt enig i dette, er nesten barnemishandling! Barna har mer enn lang nok dag i barnehagen om de ikke skal plages gjennom en handlerunde! Og så er det slitsomt for oss andre og; folk snakker om at det er slitsomt å stå i kø bak en gammel som teller opp kroner for å betale, men det er like slitsomt med en voksen som lar barna legg varer fra sin lille handlekurv, EN OG EN SAAAAAKTE, opp på rullebåndet. Huff..! Så bedre å ta ungene hjem og så på butikken alene etterpå ,eller hva tenker du? Anonymkode: 21375...3f9 Så barnet skal være alene hjemme mens jeg er i butikken? Ikke aktuelt. Handler lørdager, da er vi alle opplagte. Anonymkode: d4371...aee 20 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at jeg er DRITALEI artikler som forteller meg om hvor mye dårlige valg foreldrene gjør! De aller aller fleste foreldrene forsøker å gjøre sitt beste for å få ting til å gå opp og for å bevare vettet i dette ekstremt travle samfunnet som vi nå lever i. Anonymkode: cf14f...f7b Enig, for en tullete artikkel. Anonymkode: f74de...b2d 10 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så barnet skal være alene hjemme mens jeg er i butikken? Ikke aktuelt. Handler lørdager, da er vi alle opplagte. Anonymkode: d4371...aee Ukeshandle når alle er mette og opplagt er en mye bedre løsning ja. Anonymkode: 21375...3f9 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig, for en tullete artikkel. Anonymkode: f74de...b2d Virkelig? Hva er tullete ? At unger er sultne og slitne? At sultne og slitne unger ikke oppfører seg eksemplarisk? Anonymkode: 21375...3f9 2
Kristin70 Skrevet 16. januar 2024 #7 Skrevet 16. januar 2024 Jeg tror de fleste unngår å ta med barna i butikken rett etter bhg hvis mulig, og i alle fall hvis man har dårlig erfaring. Vi trenger ingen eksperter til å fortelle oss dette. 14 2
Populært innlegg Sofakona Skrevet 16. januar 2024 Populært innlegg #8 Skrevet 16. januar 2024 Så vi er dårlige foreldre om vi tar med barna i butikken etter barnehagen. Men vi er dårlig foreldre om vi har litt fri tid til å handle FØR vi henter barn i barnehagen... Jepp...vi er dårlige uansett da🤦 46 3 22
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #9 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virkelig? Hva er tullete ? At unger er sultne og slitne? At sultne og slitne unger ikke oppfører seg eksemplarisk? Anonymkode: 21375...3f9 Det er tullete å sette enda et krav til utslitte foreldre. Jeg mener ikke det er ideelt å ta med barnet i butikken etter barnehagen, men det er ikke alltid man har noe valg. Da er det tullete å forsøke å gi foreldrene dårlig samvittighet for det også, som om det ikke er nok av sånt å ta av fra før. Anonymkode: f74de...b2d 14
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 Finnes det noen andre grupper i samfunnet som har så mange "krav" som stilles til seg egentlig som småbarnsforeldre?? Det er jo helt sykt! Ikke rart at mange går rundt og konstant føler seg mislykket. Anonymkode: cf14f...f7b 16
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 Sofakona skrev (3 minutter siden): Så vi er dårlige foreldre om vi tar med barna i butikken etter barnehagen. Men vi er dårlig foreldre om vi har litt fri tid til å handle FØR vi henter barn i barnehagen... Jepp...vi er dårlige uansett da🤦 Står det noe om dårlige foreldre? Det kan være sunt å sette fokus og få folk til å tenke over det de gjør. Anonymkode: 21375...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er tullete å sette enda et krav til utslitte foreldre. Jeg mener ikke det er ideelt å ta med barnet i butikken etter barnehagen, men det er ikke alltid man har noe valg. Da er det tullete å forsøke å gi foreldrene dårlig samvittighet for det også, som om det ikke er nok av sånt å ta av fra før. Anonymkode: f74de...b2d Hva med å tenke på det fra ungenes side? Hvis man drar hjem og spiser først så får alle en bedre opplevelse. Jeg syns det er helt forferdelig å måtte handle etter jobb, da er jeg sliten og drittsur. Og jeg skjønner ungene som hylgriner og er trassige, det er det jeg har lyst til å være/gjøre selv! Anonymkode: 21375...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Finnes det noen andre grupper i samfunnet som har så mange "krav" som stilles til seg egentlig som småbarnsforeldre?? Det er jo helt sykt! Ikke rart at mange går rundt og konstant føler seg mislykket. Anonymkode: cf14f...f7b Alle har noe å lære i livet. Anonymkode: 21375...3f9 1
Sofakona Skrevet 16. januar 2024 #14 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Står det noe om dårlige foreldre? Det kan være sunt å sette fokus og få folk til å tenke over det de gjør. Anonymkode: 21375...3f9 Skal jeg tenke over mine valg om jeg tar med mitt barn i butikken? Hva slags fokus og tanke valg skal vi ha mener du? 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Står det noe om dårlige foreldre? Det kan være sunt å sette fokus og få folk til å tenke over det de gjør. Anonymkode: 21375...3f9 Det er jo f**n ikke måte på hvor mye foreldrene skal vurdere og tenke over! Har gått over stokk og stein for lenge siden. De aller aller fleste gjør det de kan og de tar vurderinger utifra de forutsetningene de har for å gjøre det beste for seg og sine. Da hjelper det ikke at man nærmest ukentlig skal få artikler om hvor rævva jobb man gjør som småbarnsforeldre. Anonymkode: cf14f...f7b 9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Skal jeg tenke over mine valg om jeg tar med mitt barn i butikken? Hva slags fokus og tanke valg skal vi ha mener du? Ta ungene i butikken når de er mette og uthvilte f.eks . Man trenger ikke handle hver dag. Anonymkode: 21375...3f9 2
Sofakona Skrevet 16. januar 2024 #17 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta ungene i butikken når de er mette og uthvilte f.eks . Man trenger ikke handle hver dag. Anonymkode: 21375...3f9 Ikke alltid man har tid til det når man har andre barn, jobb og aktiviteter 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #18 Skrevet 16. januar 2024 Sofakona skrev (6 minutter siden): Så vi er dårlige foreldre om vi tar med barna i butikken etter barnehagen. Men vi er dårlig foreldre om vi har litt fri tid til å handle FØR vi henter barn i barnehagen... Jepp...vi er dårlige uansett da🤦 Akkurat dette tenkte jeg også. Noen ganger må man bare. Folk snakker om å ukeshandle, men det er enkelte matvarer man gjerne vil ha litt ferske. Som frukt og salat. Med barn i huset er det også slik at plutselig spiser alle barna mye mer enn vanlig fordi de vokser og det blir tomt tidligere. Vi ukeshandler, men det et overraskende ofte vi må suplere gjennom uka. Anonymkode: 24f1f...922 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #19 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo f**n ikke måte på hvor mye foreldrene skal vurdere og tenke over! Har gått over stokk og stein for lenge siden. De aller aller fleste gjør det de kan og de tar vurderinger utifra de forutsetningene de har for å gjøre det beste for seg og sine. Da hjelper det ikke at man nærmest ukentlig skal få artikler om hvor rævva jobb man gjør som småbarnsforeldre. Anonymkode: cf14f...f7b Tror du andre grupper i samfunnet har det så mye enklere? Eller for å si det på en annen måte ; tror du barneforeldre har monopol på å bli krenka og ha det vanskelig? Da kan jeg i såfall fortelle deg litt om det. Anonymkode: 21375...3f9 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #20 Skrevet 16. januar 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Ikke alltid man har tid til det når man har andre barn, jobb og aktiviteter Kanskje man må kutte ned på aktiviteter da , for å få en bedre hverdag for alle. Selv jeg som voksen hender at jeg må kutte ned når jeg ser at alt blir et ork. Anonymkode: 21375...3f9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå