Gå til innhold

Er det vanlig at pasienter på pleiehjem har eller får ha mobil?

Flintis

Anbefalte innlegg

Jeg kom i tanker om at etterhvert som mobil har blitt mer utbredt vil det vel være vanlig å ha med seg mobil også på pleiehjem, er dette vanlig at en har eller får ha med seg?

Så tenkte jeg videre med endel kritikk av dårlige forhold så vil jo ting kunne filmes og dokumenteres. Blir det gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber på sykehjem. De fleste pasienter har egen mobil, da slik Doro telefon. De har ofte kamera. Enkelte har iPhone eller android mobil. 

Har ikke opplevd at det blir filmet på min arbeidsplass. Nå vet jeg ikke hva du definerer som dårlig forhold, men det er mye som kan bli tatt ut av kontekst om et lite øyeblikk blir filmet. For eksempel om en pasient ikke får komme på do akkurat i det pasienten spør, eller om pasienten må vente på et glass vann. Er det et klipp som kommer ut i media vil det rases mot hvordan vi ansatte neglisjerer og utøver omsorgssvikt, når sannheten er at kanskje noen holder på å sovne inn, det er to andre pasienter som er på toalettet og trenger hjelp til dette (og vi har ikke nok hender), eller at noen har falt og brutt lårhalsen. Du aner ikke hvor mange slike situasjoner vi står i, hvor noen selvsagt trenger hjelp - men det er en situasjon som må prioriteres først. 

Den dagen jeg opplever filming slutter jeg på min arbeidsplass. En film vil ikke gjøre en eneste forskjell annet enn å påføre ansatte og arbeidsplassen stor skam og hets i media - politikerne driter jo i oss allerede, de bryr seg ikke om de ser en film av det. Omsorg bak lukkede dører er en dokumentar som ikke endret noe som helst. 

Anonymkode: 5be62...8fb

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de ikke få ha med seg personlig eiendeler? De er ikke i fengsel. 😅

Eneste jeg kan tenke meg ikke får ha mobiltelefon er noe med alzheimer demens, som terrorisere folk ved å konstant ringe til alle døgnetstider. 🤷‍♀️

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jobber på sykehjem. De fleste pasienter har egen mobil, da slik Doro telefon. De har ofte kamera. Enkelte har iPhone eller android mobil. 

Har ikke opplevd at det blir filmet på min arbeidsplass. Nå vet jeg ikke hva du definerer som dårlig forhold, men det er mye som kan bli tatt ut av kontekst om et lite øyeblikk blir filmet. For eksempel om en pasient ikke får komme på do akkurat i det pasienten spør, eller om pasienten må vente på et glass vann. Er det et klipp som kommer ut i media vil det rases mot hvordan vi ansatte neglisjerer og utøver omsorgssvikt, når sannheten er at kanskje noen holder på å sovne inn, det er to andre pasienter som er på toalettet og trenger hjelp til dette (og vi har ikke nok hender), eller at noen har falt og brutt lårhalsen. Du aner ikke hvor mange slike situasjoner vi står i, hvor noen selvsagt trenger hjelp - men det er en situasjon som må prioriteres først. 

Den dagen jeg opplever filming slutter jeg på min arbeidsplass. En film vil ikke gjøre en eneste forskjell annet enn å påføre ansatte og arbeidsplassen stor skam og hets i media - politikerne driter jo i oss allerede, de bryr seg ikke om de ser en film av det. Omsorg bak lukkede dører er en dokumentar som ikke endret noe som helst. 

Hva med dere som lyver i journalene om pasienter og faktisk ikke bryr dere? Det er bra at noen filmer hvor ille det står til hos dere. Flere slike saker burde komme frem! Dere er ingen helgener tvert i mot.

Anonymkode: a08bf...d50

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste på sykehjem har demens. De har som regel mistet evnen til å betjene en mobil. Det som typisk skjer er at de 

1. Blir så irriterte over at de ikke får til mobilen at de ødelegger den

2. at mobilen brukes til å ringe folk i tide og utide (har selv fått nattlige oppringinger av min slektning som trodde han ringte kona)

Så problemet er nærmest ikke-eksisterende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med dere som lyver i journalene om pasienter og faktisk ikke bryr dere? Det er bra at noen filmer hvor ille det står til hos dere. Flere slike saker burde komme frem! Dere er ingen helgener tvert i mot.

Var da svært så aggressiv du var da…

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Var da svært så aggressiv du var da…

Når man fremstiller seg som et offer når det ikke er slik så må man gi beskjed! Det trengs en skikkelig opprydding i ditt yrke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man fremstiller seg som et offer når det ikke er slik så må man gi beskjed! Det trengs en skikkelig opprydding i ditt yrke.

Med den innstillingen vil du møte mye motstand i livet.

Anonymkode: c0788...011

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den innstillingen vil du møte mye motstand i livet.

Anonymkode: c0788...011

Det har jeg og pårørende gjort, i møte med DITT yrke så ja jeg har all grunn til å være forbannet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste pasientene har mobiltelefon. En sjelden gang blir noen fratatt telefonen, hvis de f.eks. ofte ringer nødnummer uten grunn, men da må man ha tvangsvedtak. 

Anonymkode: bbac2...a2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke snakk om meg, min arbeidsplass og mine kollegaer. De vet du ingenting om. 

Folk jobber ikke i dette yrket på grunn av lønna. De jobber der fordi de vil det, tro det eller ei. Noen steder står det veldig dårlig til, og i alle sektorer vil du finne folk som kanskje burde valgt et annet yrke - men det er unntaket fra regelen. Ingen har hevdet at de er helgener.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal jeg være dønn ærlig, betyr dine aggressive kommentarer absolutt ingenting for meg. Jeg tar meg ikke nær av det og du gir meg ingenting å reflektere rundt. Måten du går frem på her, er ikke veien å gå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal jeg være dønn ærlig, betyr dine aggressive kommentarer absolutt ingenting for meg. Jeg tar meg ikke nær av det og du gir meg ingenting å reflektere rundt. Måten du går frem på her, er ikke veien å gå. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi du får sparken av å bli filmet på jobb gjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du får sparken av å bli filmet på jobb gjerne?

Haha.... Nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de får det på pappa sitt beste så satt vi og snakka i mobilen klokken 3 på natta 😀

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Ja de får det på pappa sitt beste så satt vi og snakka i mobilen klokken 3 på natta 😀

Koselig. 🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Flintis skrev (2 timer siden):

Jeg kom i tanker om at etterhvert som mobil har blitt mer utbredt vil det vel være vanlig å ha med seg mobil også på pleiehjem, er dette vanlig at en har eller får ha med seg?

Så tenkte jeg videre med endel kritikk av dårlige forhold så vil jo ting kunne filmes og dokumenteres. Blir det gjort?

Det håper jeg virkelig de gjør, for så lite omsorg det er i det yrket der, gruer meg til jeg blir gammel. 

Anonymkode: 184db...9f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, enig. Min slektning bodde i omsorgsbolig, på et sykehjem. Han var dement, klarte ikke å lage mat, vet egentlig ikke helt om han omtrent sulta seg ihjel og ble enda mer dårlig, men har tenkt å klage, mulig gå til sak, håper på tips her på hvordan jeg kommer i gang.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig de gjør, for så lite omsorg det er i det yrket der, gruer meg til jeg blir gammel. 

Hadde du bare visst om omsorgen du aldri ser eller vet om at eksisterer... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle de ikke få ha med seg personlig eiendeler? De er ikke i fengsel. 😅

Eneste jeg kan tenke meg ikke får ha mobiltelefon er noe med alzheimer demens, som terrorisere folk ved å konstant ringe til alle døgnetstider. 🤷‍♀️

Ja takk. Min slektning ringte til alle døgnets tider. Men de får ikke gjort noe uten tvangsvedtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...