Gå til innhold

Orker ikke mer dyreplageri 😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en sak via dyrebeskyttelsen poppet nettopp opp i fb feeden, enda et ungt katteliv er godt bort, frosset ihjel sammenkrøllet oppå en vedstabel i håp om å finne litt varme 😭 En katteunge! Et lite nøste som såvidt har smakt på livet som måtte gå bort. Ufatterlig trist, vondt og urettferdig.

Fuglene flyr inn i vindmøller og dør, livet i havet dør, skogsdyrene sulter, insektene forsvinner i mangel på habitat, tilogmed hundene våre - menneskets beste venn - lever i store lidelser fordi vi har avlet dem ihjel.

Overalt hvor du ser er det menneskeskapt lidelse og død.

Jeg orker ikke mer. Politikerne løfter ikke en finger. Forrige valg var det jeg og 3 andre som stemte MDG. Hva skal til? Hva mer vil dere? Når skal dere våkne? 😭

Anonymkode: 69462...30a

• Liker 3
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med denne regjeringen blir det desverre ikke bedre. Norge er en skam i dyrevelferd, og jeg hjelper de dyrene jeg kan, blir like trist av å se de som ikke klarer seg.... orker ikkevta det innover meg. 

Anonymkode: 03595...572

• Hjerte 1
Skrevet

Her var det litt mye på en gang. Forstår man kan bli fortvilet over så mange skjebner. Du har nettopp sett på dokumentaren nå i kveld om hunder og avl, har jeg rett? 

Det jeg vet er at det ikke nytter å stå og hyle ut hva du mener andre burde tenke og gjøre. Samfunnet fungerer ikke slik. Det er sjeldent at "vi andre" synes det er positivt og bra når du, som åpenbart stemmer MDG, skal fremstå som det eneste gode alternativet, den eneste som gjør det som er riktig. Passe på seg selv først er en god regel. Katten min fryser ikke ihjel fordi han slippes ikke ut i kulda. Jeg kildesorterer og kjøper lokal mat, tar buss osv. Jeg forteller likevel ikke andre hva de skal gjøre og jeg stemmer IKKE MDG.

(PS: skogsdyrene sulter... ja, det er mye snø i vinter. Vi kan ikke begynne å måke frem skogbunnen for dem akkurat)

Anonymkode: c02c6...2cf

Skrevet

Tror ikke dette er saken som haster mest akkurat nå… 

Anonymkode: 096e2...9b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tror ikke dette er saken som haster mest akkurat nå… 

Anonymkode: 096e2...9b0

Hvilken sak innenfor dyrevelferd er det som haster mest, ifølge deg da?

Anonymkode: d7b78...238

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Slutt å spis dyr og produkter fra dyr

doner til dyrevernorganisasjoner 

Bli forvert for dyrebeskyttelsen.

Prøv å få andre med på punkt 1,2 og 3.

Anonymkode: b1a06...892

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså.. vi er en del av næringskjeden. Vi må spise dyr for å få med bestanden. 
skal vi utrydde grisen feks? Grisebønder driver for å tjene penger til livets opphold. Hvor skal grisen gjøre av seg? Hvilke bønder vil ha / eller har råd til å ha 200 griser som kjæledyr? Det samme med kuer og høner. 

vil du selv starte opp en gård og samle på dyr? Ikke tjene ei krone. Har du råd til det? 

Det er så dumt å høre på! Folk i byene tror at kjøtt kommer fra rema 1000, mens de sitter i leiligheten sin på grünerløkka

Anonymkode: c166c...b52

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med du ikke har ullklær også… Ulla kommer fra sauen 

Skrevet
On 1/16/2024 at 12:07 AM, AnonymBruker said:

En smule overdramatisk kanskje? 🤯

Anonymkode: ee2f7...d3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

skal vi utrydde grisen feks
? Grisebønder driver for å tjene penger til livets opphold. Hvor skal grisen gjøre av seg? Hvilke bønder vil ha / eller har råd til å ha 200 griser som kjæledyr? Det samme med kuer og høner. 

vil du selv starte opp en gård og samle på dyr? Ikke tjene ei krone. Har du råd til det? 

Det er så dumt å høre på! Folk i byene tror at kjøtt kommer fra rema 1000, mens de sitter i leiligheten sin på grünerløkka

Seriøst, med dette kunnskapsnivået håper jeg du er maks 13 🤦‍♀️🤦‍♀️😂

Anonymkode: 644e1...4df

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Seriøst, med dette kunnskapsnivået håper jeg du er maks 13 🤦‍♀️🤦‍♀️😂

Anonymkode: 644e1...4df

Unødvendig kommentar. Men du kan vel svare på spm mitt? 
hvem skal ta seg av gris, ku, høner, sauer osv hvis vi ikke skal bruke eller spise noe som kommer av dyra? 

og ja, jeg er medlem i norsk fiske og Jegerforbundet og min mor er utdannet naturforvalter. Hvis du leser deg opp med næringskjeden og dyrebestanden av vilt så kanskje du forstår mer. 
hvis du er over 13 da 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Unødvendig kommentar. Men du kan vel svare på spm mitt? 
hvem skal ta seg av gris, ku, høner, sauer osv hvis vi ikke skal bruke eller spise noe som kommer av dyra? 

og ja, jeg er medlem i norsk fiske og Jegerforbundet og min mor er utdannet naturforvalter. Hvis du leser deg opp med næringskjeden og dyrebestanden av vilt så kanskje du forstår mer. 
hvis du er over 13 da 😊

Det du snakker om er husdyr. Ikke at jeg har noen planer om å gå all-vegan selv, men hvis alle skulle la være spise kjøtt og animalske produkter, så er det faktisk så enkelt som at vi slutter å avle på dem. Det eneste grunnen til at disse dyrene i det hele tatt finnes er fordi vi spiser dem. Hvis vi slutter å spise dem, så trenger vi faktisk ikke noen til å ta seg av dem.

Anonymkode: d8a56...156

• Liker 2
Skrevet

Ja er mye dyreplageri ☹️☹️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 0.18):

Her var det litt mye på en gang. Forstår man kan bli fortvilet over så mange skjebner. Du har nettopp sett på dokumentaren nå i kveld om hunder og avl, har jeg rett? 

Det jeg vet er at det ikke nytter å stå og hyle ut hva du mener andre burde tenke og gjøre. Samfunnet fungerer ikke slik. Det er sjeldent at "vi andre" synes det er positivt og bra når du, som åpenbart stemmer MDG, skal fremstå som det eneste gode alternativet, den eneste som gjør det som er riktig. Passe på seg selv først er en god regel. Katten min fryser ikke ihjel fordi han slippes ikke ut i kulda. Jeg kildesorterer og kjøper lokal mat, tar buss osv. Jeg forteller likevel ikke andre hva de skal gjøre og jeg stemmer IKKE MDG.

(PS: skogsdyrene sulter... ja, det er mye snø i vinter. Vi kan ikke begynne å måke frem skogbunnen for dem akkurat)

Anonymkode: c02c6...2cf

Nesten imponerende hvis du faktisk har lest innlegget til TS, og dette er et svar du synes er naturlig å respondere med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

skal vi utrydde grisen feks? Grisebønder driver for å tjene penger til livets opphold. Hvor skal grisen gjøre av seg? Hvilke bønder vil ha / eller har råd til å ha 200 griser som kjæledyr? Det samme med kuer og høner. 

Det er da ingen som mener at bønder skal ha 200 griser som kjæledyr. Ja, grisen og sauen og kua kan godt «utryddes». Dersom vi slutter å utnytte dem vil de heller ikke avles frem, åpenbart. 

Anonymkode: e0b76...b46

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Altså 😅 Grunnen til at vi dreper 92.2 milliarder husdyr hvert år globalt, er jo fordi vi avler de frem.

For min del kan vi fint la de dø ut, også kan vi heller gi det vi dyrker til mennesker. Da kunne vi faktisk utryddet sult flere ganger over globalt samtidig som vi gir store arealer tilbake til naturen. 

Anonymkode: 4151b...df7

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne. Må være ufattelig flaut å være så kunnskapsløst.. 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner virkelig ikke at du klarer å engasjere deg så mye i dette... 

Anonymkode: c10f1...3d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 0.07):

Enda en sak via dyrebeskyttelsen poppet nettopp opp i fb feeden, enda et ungt katteliv er godt bort, frosset ihjel sammenkrøllet oppå en vedstabel i håp om å finne litt varme 😭 En katteunge! Et lite nøste som såvidt har smakt på livet som måtte gå bort. Ufatterlig trist, vondt og urettferdig.

Fuglene flyr inn i vindmøller og dør, livet i havet dør, skogsdyrene sulter, insektene forsvinner i mangel på habitat, tilogmed hundene våre - menneskets beste venn - lever i store lidelser fordi vi har avlet dem ihjel.

Jeg orker ikke mer. Politikerne løfter ikke en finger. Forrige valg var det jeg og 3 andre som stemte MDG. Hva skal til? Hva mer vil dere? Når skal dere våkne? 😭

MDG driver bare dyr og unødvendig symbolpolitikk, ikke politikk som hjelper noen.

Skrevet
Blåttvann skrev (2 minutter siden):

MDG driver bare dyr og unødvendig symbolpolitikk, ikke politikk som hjelper noen.

Den hjelper dyrene

Anonymkode: 6bbc7...c95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...