Gå til innhold

Hvordan er det med innlevering av gamle sedler til Norges Bank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe gebyr forbundet med det? Ved å sende i post eller levere personlig i Norges bank? Må det være en viss sum for å unngå gebyr eventuelt? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er gamle?

Skrevet

Jeg betalte ikke gebyr, og fylte ikke ut noe skjema. Over disk, i sommer.

Skrevet

Jeg har sendt i posten. Fylte ut et skjema, betalte ikke noe gebyr. Det var veldig enkelt. Jeg husker ikke hvor stor summen var, men det var ikke snakk om veldig mange kroner. 

Anonymkode: 0ff12...ba7

Skrevet

Men hvis du skal sende med posten, så ønsker Norges Bank kanskje at du skal sende s om "verdipost" eller noe sånn? 

Anonymkode: fea35...2e7

• Liker 1
Skrevet

Er de over 40 år gamle kan du få solgt dem til samlere for en høyere sum..

Anonymkode: 6f0d1...725

Skrevet

Jeg tok det over disk, måtte betale ett bittelite gebyr om jeg husker rett. Det er noen år siden. Ei snill tante som bor i USA sendte noen gamle norske sedler til mitt barns konfirmasjon. Hun hadde de igjen etter noen turer til Norge for lenge, lenge siden og tenkte mitt barn kunne bruke dem her i Norge. Hun tenkte ikke at de var utgått for lenge siden. Snill tanke og god tante da.

Anonymkode: ea85c...a7d

Skrevet

Jeg leverte type 14 kroner i 50 øringer. Var litt spesielt å bli møtt av en fyr i dress og å overlevere mine fjorten kroner i mynt til en sekuritass bak pleksiglass. Var ingen gebyr 

Skrevet

Hvor mye er det snakk om? Jeg bor i en annen kant av landet, og tenkte det måtte sendes som verdipost, googlet derfor og fant ut jeg kunne veksle hos Nokas istedet. Bakdelen var at det var maks 7000, jeg hadde 10, så jeg og samboer måtte levere hver vår gang. Og det var virkelig snakk om veksling, så det jeg leverte fikk jeg likt tilbake bare i nye sedler. Så der satt jeg med masse nye 100 og 200 lapper som jeg måtte bli kvitt😅 Fant meg en bankautomat med innskudd, og fikk de nå inn på konto tilslutt. Så det er også en mulighet, men å sende i posten høres jo enklere ut🥳

Anonymkode: af64a...dce

Skrevet

Jeg vekslet sedler ved personlig fremmøte, og siden vedkommende ikke brukte tellemaskin, men telte for hånd, telte vedkommende én seddel mindre, og ville derfor veksle mindre enn jeg faktisk hadde innlevert.

Om jeg ikke hadde telt dette på forhånd og presset på for at vedkommende skulle telle om igjen, hadde jeg blitt svindlet. Av selveste Norges Bank.

Helt utrolig at landets ledende finansinstitusjon ikke klarer å bruke automatiske tellemaskiner som gir et korrekt resultat.

Anonymkode: bd725...765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...