AnonymBruker Skrevet i går, 06:53 #21 Del Skrevet i går, 06:53 Er det noen som vet hva snitte er til Stabekk vgs? Anonymkode: 85835...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #22 Del Skrevet i går, 08:48 Beste er å besøke skolene under besøksdager for å kjenne på hvordan man føler at det er. Miljø osv er det vanskelig å si noe om, da dette svinger fra år til år i en skole. Velg skolen som har fagene man ønsker også, se forbi kun første året. Noen er mer rettet mot realfag, andre mot språk/økonomi osv. Men klart at Nadderud, Stabekk osv har godt rykte, også et rykte for at det er "ok" å gjøre det bra - men det blir også ofte et stort press på å gjøre det bra. Anonymkode: 77f7a...ecd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:11 #23 Del Skrevet i går, 09:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som vet hva snitte er til Stabekk vgs? Anonymkode: 85835...08e Mener å huske det lå rundt 4,5 når min kom inn. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Beste er å besøke skolene under besøksdager for å kjenne på hvordan man føler at det er. Miljø osv er det vanskelig å si noe om, da dette svinger fra år til år i en skole. Velg skolen som har fagene man ønsker også, se forbi kun første året. Noen er mer rettet mot realfag, andre mot språk/økonomi osv. Men klart at Nadderud, Stabekk osv har godt rykte, også et rykte for at det er "ok" å gjøre det bra - men det blir også ofte et stort press på å gjøre det bra. Anonymkode: 77f7a...ecd Forelder til en på Stabekk her. Nadderud kan jeg ikke snakke for, men etter det jeg har hørt så er skolene sammenlignbare. Min trives veldig godt på Stabekk, og som forelder har jeg opplevd dette som en skole med svært høy kvalitet. Dyktige, engasjerte og trivelige lærere. Og dette kantinefenomenet som man hører om fra en del skoler er vist helt fraværende. Elevene her er for oppegående til å kaste egg på nye førsteklassinger osv, heldigvis. Det er generelt et veldig godt miljø på skolen etter min erfaring. Det er helt klart akseptert å gjøre det bra og satse høyt karaktermessig for de som ønsker det. Og det er klart, det er en vanskelig skole å komme inn på, så majoriteten av de som går der er allerede ganske motiverte for å gjøre det godt på skolen. Men jeg har ikke inntrykk av at det er noe utbredd karakterpress. Min er ikke blant de som har 6 i alt mulig. Ligger mer jevnt spredd fra 3 til 5, og snittet er vel sånn i overkant av 4 tror jeg. Dette er nok i nedre sjiktet av karaktersnittene på vitnemålene fra denne skolen, men hen opplever det ikke som et problem eller press. Nå skal det sies at min ikke er veldig mottakelig for påvirkning av press i utgangspunktet. Oppsummert så kan jeg i alle fall sterkt anbefale Stabekk. Anonymkode: 66738...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:30 #24 Del Skrevet i går, 10:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen som vet hva snitte er til Stabekk vgs? Anonymkode: 85835...08e Ring inntakskontoret i Akershus fylkeskommune for å få et kvalifisert svar. Tlf 22 05 50 00. Anonymkode: 92b93...2f0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå