AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Del Skrevet 15. januar 2024 Hei! Har en ungdom som nærmer seg vgs og jeg ønsker å få vite litt mer om de forskjellige vi har her i Bærum. Finnes mye fakta, men har noen anbefalinger til studiespes på en vgs i Bærum? Noen erfaringer, gode eller dårlige? Ungdommen ønsker en skole med elever som bryr seg om skole, men ikke bare det heller. Anonymkode: a414b...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Nadderud vg. Høyt snitt for å komme inn. Anonymkode: 662ab...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nadderud vg. Høyt snitt for å komme inn. Anonymkode: 662ab...0eb Vet du hvordan det er sosialt? Men takk for svar! Anonymkode: a414b...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Del Skrevet 16. januar 2024 Har også hørt mye bra om Nadderud ja. Men høyt snitt. Har selv en sønn på Stabekk. Han trives veldig godt der. Godt sosialt og mange er opptatt av å gjøre det bra på skolen. Snittet var vel sånn oppunder 5 tror jeg når han kom inn. Kjenner noen som går på Valler og trives der. Snittet der tror jeg er lavere, men er ikke sikker. Eikeli er vel litt mer sånn for de i øst som ikke kom inn på Stabekk og Nadderud. Ikke bare selvsagt, men en del på Eikeli hadde nok ikke den på førstevalg. Hvor mye det har å si for skolemiljø vet jeg ikke noe om. Kjenner ingen som går der og den kan være veldig bra likevel for alt jeg vet. Inntakssnittet vil vel grovt gjenspeile hvor opptatt de som går der er av skole. På skoler med høyt snitt kommer man jo ikke inn hvis man ikke interessert i skole. Så finnes det selvsagt unntak begge veier, men sånn i det store og hele gir vel snittet et godt bilde. Anonymkode: 66738...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Del Skrevet 16. januar 2024 Jeg er vokst opp i Bærum, og når det kom til skolevalg etter ungdomsskolen, var Nadderud toppvalget for de fleste. Det var høyt snitt, og med så stor pågang sier det seg selv at mange ikke kom inn, og de fleste hadde da Valler på 2. plass. Så majoriteten av de jeg kjente på ungdomsskolen gikk videre til enten Nadderud og Valler. Rosenvilde og Rud var og med i miksen (de som ønsket mer yrkesrettet vidergående opplæring den gang, eller ville gå kreative linjer). Selv bestemte en liten gjeng av oss å rette snuta utenfor kommunegrensa til Nesbru. Beste valget jeg har tatt, hadde 3 fantastiske år der 😊 Dette er noen år siden da, så mye kan ha forandret seg, selvsagt. Anonymkode: 0eeca...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Del Skrevet 16. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er vokst opp i Bærum, og når det kom til skolevalg etter ungdomsskolen, var Nadderud toppvalget for de fleste. Det var høyt snitt, og med så stor pågang sier det seg selv at mange ikke kom inn, og de fleste hadde da Valler på 2. plass. Så majoriteten av de jeg kjente på ungdomsskolen gikk videre til enten Nadderud og Valler. Rosenvilde og Rud var og med i miksen (de som ønsket mer yrkesrettet vidergående opplæring den gang, eller ville gå kreative linjer). Selv bestemte en liten gjeng av oss å rette snuta utenfor kommunegrensa til Nesbru. Beste valget jeg har tatt, hadde 3 fantastiske år der 😊 Dette er noen år siden da, så mye kan ha forandret seg, selvsagt. Anonymkode: 0eeca...5c6 Dette tror jeg på. Venner av oss har barn på Nesbru nå og de skryter veldig av miljø og skole. Men jeg tror ikke det er så lett for folk fra Bærum å komme inn der nå etter nærskoleprinnsippet. Populære skoler kommer man vel i praksis ikke inn på uten nærskolepoengene. Anonymkode: 66738...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Del Skrevet 16. januar 2024 Har en sønn på Dønski han trives veldig godt. Anonymkode: 58230...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #8 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette tror jeg på. Venner av oss har barn på Nesbru nå og de skryter veldig av miljø og skole. Men jeg tror ikke det er så lett for folk fra Bærum å komme inn der nå etter nærskoleprinnsippet. Populære skoler kommer man vel i praksis ikke inn på uten nærskolepoengene. Anonymkode: 66738...a30 Nærskoleprinsippet ble fjernet noen mnd siden Tusen takk for alle svar! Nadderud virker jo veldig bra. Har noen erfaringer med sandvika eller rosenvilde? Anonymkode: a414b...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #9 Del Skrevet 16. januar 2024 Gikk selv på Rosenvilde i min ungdom og trivdes der. Anonymkode: f1bba...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Del Skrevet 16. januar 2024 Realfag? Nadderud hvis en har gode nok karakterer til å komme inn. Anonymkode: 5ab85...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Realfag? Nadderud hvis en har gode nok karakterer til å komme inn. Anonymkode: 5ab85...550 Han har karakterene men er usikker pga karakter og sosialt press. Vurderer sandvika eller rosenvilde også, er over et år til han skal søke men han liker å ha en anelse om hva han ønsker videre! Anonymkode: a414b...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nærskoleprinsippet ble fjernet noen mnd siden Tusen takk for alle svar! Nadderud virker jo veldig bra. Har noen erfaringer med sandvika eller rosenvilde? Anonymkode: a414b...fa1 Rosenvilde har mye bra ved seg, men om ungdommen har gode karakterer og er interessert i å satse mye på skole/karakterer, anbefaler jeg Nadderud eller Valler. Nesbru i Asker er nevnt, enig. Anonymkode: 5c97d...acb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Del Skrevet 16. januar 2024 Stabekk og Eikeli har et høyt merkeklær/russekultur press. I hvertfall i følge min ungdom som var russ i fjor. Anonymkode: ce392...9ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 16. januar 2024 #14 Del Skrevet 16. januar 2024 Det meste kommer an på hva ungdommen selv ønsker. Er det snakk om studiespes? Eller kreativt? Er hun flink og ambisiøs (uten at det handler om sosialt press) Det pleier å være en messe hvor skolene presenterer seg selv, det er sikkert fint å høre med ungdommene som selv går på skolene nå. Rosenvilde er bra tror jeg, men det vil alltid være enkelte som ikke gjør at det blir så godt miljø- men det gjelder alle skoler har jeg inntrykk av. Litt ‘motbør’ er vanlig - det viktige er å få bearbeidet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stabekk og Eikeli har et høyt merkeklær/russekultur press. I hvertfall i følge min ungdom som var russ i fjor. Anonymkode: ce392...9ed Ja, dit ønsker han ikke å gå! Har hørt mye bra om nadderud og valler, definitivt, men han synes det blir litt for mye av bare skolefokus der (kjenner flere derifra) Nadderud er definitivt en mulighet som han liker, men vurderer sandvika på grunn av litt mer variasjon i folk der. Han vil gå studiespess. Anonymkode: a414b...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Del Skrevet 17. januar 2024 Dønski eller eikeli er de beste faglig. Stabekk best sosialt. Satser han a buss? Anonymkode: a414b...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Del Skrevet 17. januar 2024 57 minutter siden, AnonymBruker said: Dønski eller eikeli er de beste faglig. Stabekk best sosialt. Satser han a buss? Anonymkode: a414b...fa1 Stabekk er også veldig bra faglig. Merker ikke noe til press om merkeklær som noen skrev over her. Men buss er en stor greie der det er helt riktig. Jeg er vel ikke så begeistra for at det et så mye fokus på det. Men skolen som helhet er veldig bra. Anonymkode: 66738...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #18 Del Skrevet 18. januar 2024 Har ei jente 17 som går på stabekk, kan virkelig anbefale det, både faglig og sosialt, eneste som er minus er mye fokus på buss, hørst veldig mye bra om Dønski og eikeli også😊 Anonymkode: f0cc7...62c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden Er det noen som vet hva snitte er til Stabekk vgs? Anonymkode: 85835...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden Eneste jeg har fått av negative viber er at jeg absolutt ikke ville valgt Sandvika. Der er det mye press på både det ene og det andre. Man blir lett utfryst, mye blikking mm. Kantina der burde man ikke hatt det da det forekommer mye grupperinger som har faste bord mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå