Gå til innhold

Folk som ignorerer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som ignorerer andre? Da snakker jeg om kolleger for eksempel. Som bare slutter å hilse, slutter å prate med deg, slutter å se på deg omtrent. Ut av det blå, og ingenting spesielt har skjedd for at man "fortjener" å bli behandlet slik. Ingen forklaring heller 🤷‍♀️ 

Eller folk man skriver melding til, som har lovet å stille opp ifht noe viktig.. Men som lar være å gå inn i samtalen, og bare later som hen ikke ser meldinga 🤷‍♀️Selv om det er avtalt på forhånd at man skal ha meldes ang dette. 

Er snakk om voksne mennesker dette. Jeg forundres bare over hvordan type mennesker er dette egentlig? Jeg forstår det ikke, kunne aldri falt meg inn og bare ignorere noen på den måten. Veldig merkelig oppførsel... 

Anonymkode: cafc8...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykisk mishandling. Det er de samme folkene som plutselig blokkerer deg uten at du aner hvorfor eller foranledningen. 

Bare act cool. Fortsett å hilse, gjerne sånn at andre ser det og legger merke til det. Jeg gjorde det en gang og en nysgjerrig tredjepart spurte ignoranten hvorfor i alle dager ikke hun svarte når det ble snakket til ho. Da ble hun tomatrød i ansiktet og ga seg. Sånt venter de ikke, de ønsker bare å straffe DEG og ingen andre. Og det skal foregå i det skjulte, små stikk som kun DU legger merke til. 

Anonymkode: e571f...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på jibb eller venner som plutselig begynner å ignorere og slutter å hilde og svare.  Så ser jeg først om det går over. Neste steg er å spørre direkte om de har mistet hørselen sin, siden de ikke svarer. Funker ikke det, ignorerer jeg på samme vis, det har som regel fungert. Fordi de syntes også det er ubehagelig 

Anonymkode: 620f2...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Jeg synes det er fryktelig ubehagelig. Jeg har faktisk aldri opplevd det før, så vet ikke helt hvordan jeg forholder meg til det. Det verste er jo det som foregår på jobben. Har følt meg nesten som syk på grunn av dette (fysisk reaksjon i form av kvalme, hodepine... mye grubling). Lurt på om det er meg det er noe galt med. Det går litt på psyken løs, og er skikkelig ekkelt. Vi er ikke en stor arbeidsplass, så vil måtte omgås denne personen daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan det handle om at folk er sliten og har mye å tenke på. At det ikke er deg det er galt med 

Anonymkode: b9c06...3fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ofte kan det handle om at folk er sliten og har mye å tenke på. At det ikke er deg det er galt med 

Anonymkode: b9c06...3fc

Ts igjen. Nei, dette er rettet mot meg. Og kun meg. Personen snakker og ler med alle andre. Vært slik et halvt år nå. Til å begynne med trodde jeg det bare var innbilning. Men det er nok ikke det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet ignorerer jeg ingen inntil de har ignorert meg, med mindre det er svært gode grunner til det, men i praksis har jeg begynt å ignorere både på jobb og privat for å oppnå en viss balanse.

Har opplevd å bli ignorert av enkelte av de jeg er leder for, som fremstår som veldig merkelig. Har snakket med en kollega som har samme stilling som meg og som forteller det samme, og som ikke godtar det. Jeg godtar det i større grad, men det får jo konsekvenser for goder, hvor fleksibel jeg er, om jeg lar tvilstilfeller komme dem til gode, om jeg lar dem bytte arbeidsdager eller lar dem jobbe ekstra for å tjene mer osv (altså at jeg sier nei oftere enn til andre, hvis jeg kan begrunne hvorfor jeg sier nei og har en grunn som virker legitim). Jeg vet ikke om de vil spørre om å få bruke meg som referanse, men hvis de gjør det blir det kanskje ikke helt den referansen de håpet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts igjen. Nei, dette er rettet mot meg. Og kun meg. Personen snakker og ler med alle andre. Vært slik et halvt år nå. Til å begynne med trodde jeg det bare var innbilning. Men det er nok ikke det... 

Det er utopisk å håpe man blir likt av alle samme hvor grei man er, og dessverre er noen svært ekspressive mot de de ikke liker. Du må bare adressere at dette ikke er ett deg-problem, men den andre partens problem. Bare gjør det til ett lite sosialt  eksperiment som handler om hvordan du skal takle sånne situasjoner og der kan du prøve deg litt frem og se an responsen. (De som oppfører seg sånn tåler ofte ikke like godt å bli møtt med det samme eller at andre ignorer misnøyen deres og møter den med godhet)

Anonymkode: b46c3...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er utopisk å håpe man blir likt av alle samme hvor grei man er, og dessverre er noen svært ekspressive mot de de ikke liker. Du må bare adressere at dette ikke er ett deg-problem, men den andre partens problem. Bare gjør det til ett lite sosialt  eksperiment som handler om hvordan du skal takle sånne situasjoner og der kan du prøve deg litt frem og se an responsen. (De som oppfører seg sånn tåler ofte ikke like godt å bli møtt med det samme eller at andre ignorer misnøyen deres og møter den med godhet)

Anonymkode: b46c3...794

Ts her. 

Jeg liker heller ikke alle. Men å ignorere folk pga det er uaktuelt. Jeg har jobbet i mange år. Dette er første gang jeg opplever slik oppførsel fra en voksen person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette har jeg også opplevd med en kollega. Holdt på å dette av stolen da jeg så at han tok initiativ til teambuilding på kobnren..

Anonymkode: f184e...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det med en person på jobb som sluker all energien i et rom, hehe.  Han bare sitter der med snerpede lepper og spankulerer rundt. Ooooorker ikke. 

Anonymkode: fc72a...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...