AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Dette gjelder ikke meg, jeg satt akkurat på restaurant og observerte et par som ikke pratet sammen. De nærmer seg kanskje 70. De fattet interessen min rett og slett fordi de satt midt i synsfeltet mitt, jeg satt ikke å stirret eller noe. Før maten satt de begge med hodene i mobilen, og da maten kom begynte de å spise. Men ikke et ord ble sagt imellom dem. De satt på samme side av bordet (ut mot restauranten) og så vidt jeg oppfattet så så de ikke en gang på hverandre. Da de hadde betalt og reiste seg for å gå, reiste hun seg og gikk ut døra, han kom et godt stykke etter. Det kan sikkert være mange grunner, det så ikke ut som om de var sinte på hverandre. Det kan jo hende de bare er sånn, eller at de snakker mye sammen ellers, men det første som slo meg var "for et trist ekteskap" Kunne dette skjedd deg i ditt forhold eller ekteskap at du gikk å spiste med din partner -uten å si et ord? Følte det var litt spesielt og ville bare høre om dette er mer vanlig enn det jeg klarer å tenke meg til. Anonymkode: 28cfc...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Nei det kunne ikke skjedd med oss. Snakke sammen vil likevel være å overdrive. Det er mer slik at han snakker 90% av tiden og jeg lytter og bekrefter mest. Jeg tar igjen på prating angående å prate med venninner. Likevel betyr ikke dette at det er noe galt med vårt forhold. Det er lenge siden jeg aksepterte min lyttende rolle i vårt forhold, og mitt behov for å prate får jeg altså dekket andre steder. Gidder ikke å konkurrere om ordet med ham når han er mest interessert i å prate selv. Anonymkode: 0721a...28c 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Kunne ikke ha skjedd i mitt forhold, heldigvis. Jeg observerte akkurat det samme da jeg reiste til syden alene en gang. Bodde på et hotell hvor det stort sett var par og familier som reiste, mye engelskmenn. Jeg var sjokkert over hvor mange som faktisk ikke snakket sammen under måltidene, som i nesten ikke på hele uken! Inntrykket mitt var at de holdt sammen av gammel vane, men at de ikke hadde noen som helst interesse eller omtanke av den andre lenger. I noen av parene så jeg at den ene så trist ut fordi det var slik, forsøkte å starte en samtale, men ble møtt med et uttrykksløst ansikt og fullstendig taushet. Jeg hadde grudd meg for å sitte alene og spise hele uken, men jeg endte meg å føle meg rik, for jeg hadde det godt i eget selskap. Anonymkode: ae1bd...f8c 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette gjelder ikke meg, jeg satt akkurat på restaurant og observerte et par som ikke pratet sammen. De nærmer seg kanskje 70. De fattet interessen min rett og slett fordi de satt midt i synsfeltet mitt, jeg satt ikke å stirret eller noe. Før maten satt de begge med hodene i mobilen, og da maten kom begynte de å spise. Men ikke et ord ble sagt imellom dem. De satt på samme side av bordet (ut mot restauranten) og så vidt jeg oppfattet så så de ikke en gang på hverandre. Da de hadde betalt og reiste seg for å gå, reiste hun seg og gikk ut døra, han kom et godt stykke etter. Det kan sikkert være mange grunner, det så ikke ut som om de var sinte på hverandre. Det kan jo hende de bare er sånn, eller at de snakker mye sammen ellers, men det første som slo meg var "for et trist ekteskap" Kunne dette skjedd deg i ditt forhold eller ekteskap at du gikk å spiste med din partner -uten å si et ord? Følte det var litt spesielt og ville bare høre om dette er mer vanlig enn det jeg klarer å tenke meg til. Anonymkode: 28cfc...3a3 Ja, det kunne skjedd oss. Herlighet, jeg håper ikke folk sitter og dømmer oss på restaurant Noen ganger går vi ut bare for å spise noe digg. Altså tygge mat og gå hjem. Vi utveksler jo noen ord, men vi kan være litt i vår egen verden. Anonymkode: 73b8d...e96 13 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Høres ut som en drømmedate. Nyte maten og stillheten og bare være i hverandres selskap. De har kanskje vært gift i 50 år, ikke nødvendig å snakke hele tiden. Det er verre med parene som konstant sitter på mobilen i hverandres selskap. Anonymkode: 940ba...ef1 15 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 Hvordan vet du at de var gift? Anonymkode: a86e8...c57 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 Hatet å spise ute med eksen min. Hans eneste mål var å inhalere maten og be om regningen, så ja: jeg var litt mutt.. Anonymkode: 188cc...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som en drømmedate. Nyte maten og stillheten og bare være i hverandres selskap. De har kanskje vært gift i 50 år, ikke nødvendig å snakke hele tiden. Det er verre med parene som konstant sitter på mobilen i hverandres selskap. Anonymkode: 940ba...ef1 Vel, de satt jo på mobilen helt til maten kom. Så også henne på mobilen under maten. Anonymkode: 28cfc...3a3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det kunne skjedd oss. Herlighet, jeg håper ikke folk sitter og dømmer oss på restaurant Noen ganger går vi ut bare for å spise noe digg. Altså tygge mat og gå hjem. Vi utveksler jo noen ord, men vi kan være litt i vår egen verden. Anonymkode: 73b8d...e96 Om du føler at jeg dømmer dem så er ikke det i tankene mine, jeg er nysgjerrig på om dette er vanlig eller ikke. Og du bekrefter at dere er et par som gjør akkurat dette, så den er jo grei Anonymkode: 28cfc...3a3 1
Maskinfører Skrevet 15. januar 2024 #10 Skrevet 15. januar 2024 Sikkert framtidens ekteskap det der sånn
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #11 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kunne ikke ha skjedd i mitt forhold, heldigvis. Jeg observerte akkurat det samme da jeg reiste til syden alene en gang. Bodde på et hotell hvor det stort sett var par og familier som reiste, mye engelskmenn. Jeg var sjokkert over hvor mange som faktisk ikke snakket sammen under måltidene, som i nesten ikke på hele uken! Inntrykket mitt var at de holdt sammen av gammel vane, men at de ikke hadde noen som helst interesse eller omtanke av den andre lenger. I noen av parene så jeg at den ene så trist ut fordi det var slik, forsøkte å starte en samtale, men ble møtt med et uttrykksløst ansikt og fullstendig taushet. Jeg hadde grudd meg for å sitte alene og spise hele uken, men jeg endte meg å føle meg rik, for jeg hadde det godt i eget selskap. Anonymkode: ae1bd...f8c Ja sant, ja det er sikkert av "gammel vane" eller noe.. ja, det der med uttrykksløst ansikt var likt her, de så nesten ut som to spøkelser der de satt.. rart for meg men det kan jo være de vil ha det slik... Anonymkode: 28cfc...3a3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #12 Skrevet 15. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Om du føler at jeg dømmer dem så er ikke det i tankene mine, jeg er nysgjerrig på om dette er vanlig eller ikke. Og du bekrefter at dere er et par som gjør akkurat dette, så den er jo grei Anonymkode: 28cfc...3a3 Vi går ut og spiser «som normalt» med lenger kvelder, samtale og hygge også, men vi kan, hvis vi er veldig slitne en dag, finne på å bare «Jeg har sykt lyst på asiatisk. Skulle vi bare dratt og spist på {restaurant}? Bare spise raskt og slenge oss i sofaen etterpå?». Vi er også de som kan sette oss, bestille, spise og betale. 20 minutter maks. Inn og ut Anonymkode: 73b8d...e96 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #13 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi går ut og spiser «som normalt» med lenger kvelder, samtale og hygge også, men vi kan, hvis vi er veldig slitne en dag, finne på å bare «Jeg har sykt lyst på asiatisk. Skulle vi bare dratt og spist på {restaurant}? Bare spise raskt og slenge oss i sofaen etterpå?». Vi er også de som kan sette oss, bestille, spise og betale. 20 minutter maks. Inn og ut Anonymkode: 73b8d...e96 Ja, jo, jeg forstår det du beskriver. Men å ikke utveksle et eneste ord, et eneste blikk? De var ikke "kjapt inn og ut" de her altså, de kom før meg og satt der i over en time, jeg hadde pause midt i maten pga. sykdom så jeg satt også lenge. Anonymkode: 28cfc...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #14 Skrevet 15. januar 2024 Dere må fortelle disse parene at de må snakke så og så mye for at dere skal bli tilfredsstilt og få ro i huene deres. Anonymkode: 2eb45...676 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #15 Skrevet 15. januar 2024 Så deilig å være gift med noen man bare kan nyte stillhet med 🙏🏻 Anonymkode: 8941f...cce 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #16 Skrevet 15. januar 2024 Ja, høres ut som en fredelig og digg datenight. Må man prate hele jævla tiden? Stillhet er så undervurdert! Anonymkode: 4f0ab...e40 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #17 Skrevet 15. januar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, de satt jo på mobilen helt til maten kom. Så også henne på mobilen under maten. Anonymkode: 28cfc...3a3 Kanskje de chatet med hverandre 😛 men spør igjen hvordan du vet om de var gift? Eller par i det hele tatt? Kom de sammen? Jeg har alene på restaurant opplevd å bli plassert sammen med en fremmed. Anonymkode: a86e8...c57
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #18 Skrevet 15. januar 2024 Dette er ikke rakettforskning. Gubben var lei av kjerringa, og kjerringa var lei av gubben. Kjerringa sjekket KG på mobilen og gubben sjekket instababes på sin mobil. 😂 Anonymkode: d00e3...847 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #19 Skrevet 15. januar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jo, jeg forstår det du beskriver. Men å ikke utveksle et eneste ord, et eneste blikk? De var ikke "kjapt inn og ut" de her altså, de kom før meg og satt der i over en time, jeg hadde pause midt i maten pga. sykdom så jeg satt også lenge. Anonymkode: 28cfc...3a3 Jeg syns det deiligste med forholdet vårt er at vi kan være alene sammen når en av oss trenger det og det er veldig fint og komfortabelt. Så jeg syns ikke det er så rart. Anonymkode: 73b8d...e96 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #20 Skrevet 15. januar 2024 Jeg og min kjæreste er ganske snakksalige, så kjeften går når vi er på restaurant. Men jeg verdsetter også det å kunne være stille med hverandre! Jeg blir gal av folk som må snakke hele tiden. Nå har vi ikke flyttet sammen enda, men min drømmefrokost er med minst mulig plapring i all fall. Jeg liker stille og rolige morgener, lese avisen, sjekke dagens avtaler og mail. Jeg har vel sikkert aldri vært med på å være stille et helt restaurantmåltid, men sånn når jeg er med min mor på ferie så kan vi være stille når vi spiser. Med en man kjenner veldig godt så er det ikke "kleint" med lange pauser liksom, det er noe litt fint med det. Vi snakker jo hele dagen. Fint å nyte litt stillhet iblant også. Anonymkode: 69031...244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå