Gå til innhold

Blir du i et håpløst ekteskap/samboerskap av praktiske/økonomiske årsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvor mange av dere som forblir i dårlige samboerskap/ekteskap pga økonomi, dårlig boligmarked og slike årsaker. Kjenner du deg igjen?

Anonymkode: 9181a...b01

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 'fanget' i 15 år pga det og valgte å bli pga barna.

Anonymkode: a0ef6...a2c

• Hjerte 3
Skrevet

Jepp. Så snart ungene flytter ut har jeg råd til å klare meg alene.  Har 3 stk, så ikke bare bare å kjøpe eller leie noe alene med 4 soverom. Så er det bikkja. Ikke populært hvis man må leie.

Anonymkode: 354e2...e8d

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp. Så snart ungene flytter ut har jeg råd til å klare meg alene.  Har 3 stk, så ikke bare bare å kjøpe eller leie noe alene med 4 soverom. Så er det bikkja. Ikke populært hvis man må leie.

Anonymkode: 354e2...e8d

Samme her. Trenger heller ikke å bo i dyrt boligområde (som jeg gjør nå) når barna flytter ut, da holder det fint å bo langt utenfor byen. Trenger ikke mange kvm til meg og hunden heller.

Anonymkode: 8b9bf...01c

• Nyttig 1
Skrevet

Så ufattelig trist å være SÅ avhengig av en mann 😔

Anonymkode: 85a8b...9dd

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, forbanne trist, men var dessverre slik i mange år. Ikke lett å finne noe i Norges dyreste område 

Anonymkode: b7daf...049

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke så rart at man sitter i klisteret når man skaffer seg tre barn pluss hund. Som man reder, så ligger man.

Anonymkode: af021...11a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel ikke først og fremst mannen de er avhengige av, men to inntekter. 

Anonymkode: 42c64...9eb

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det er jeg helt enig i. Ble oppdratt i en kristen sekt hvor mannen var kvinnens overhode, og kvinnens oppgave var hus og barn. Som jente og kvinne lærte jeg at min verdi lå i hvor omsorgsfull, kjærlig og flink med barn jeg var, og det var en skam å ikke ha klar hjemmelaget middag og rent hus når mannen kom hjem fra jobb. 

Det finnes mennesker og sekter i dette landet som klorer seg fast i slike holdninger, og da er det ikke lett for jentene å "bare tjene pengene selv". Foreldre, venner og bekjente i sekten har alltid primet jentene til å være underdanige, og da er det underdanig man blir. Om man klarer å bryte ut, står man på bar bakke både ift utdannelse og jobberfaring.

Anonymkode: 8b9bf...01c

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg gikk med 3 barn.

Aldri angret.

Anonymkode: 9a99b...b0a

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er en mann og jeg er i forholdet av praktiske årsaker. Nå får jeg være 100% med barna, og barna slipper å bytte skole.

Er det trist? Ved å få barn så legger man tildels skjebnen i hverandres hender.

Anonymkode: 010bf...196

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Hell No!!☠️

Så vondt vil jeg ikke meg selv.

Anonymkode: a4091...dd7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle forhold handler om praktiske og økonomiske ting. Hva ellers trenger man et forhold til? Skjønner ikke premisset for denne tråden egentlig. 

Anonymkode: 3e532...af7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en mann og jeg er i forholdet av praktiske årsaker. Nå får jeg være 100% med barna, og barna slipper å bytte skole.

Samme her. Ønsker ikke å gå glipp a  halve barndommen deres. Men sånn er det.

Anonymkode: 76f7a...70b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Ønsker ikke å gå glipp a  halve barndommen deres. Men sånn er det.

Ps jeg er kvinne

• Liker 1
Skrevet

Tydeligvis mannen min. Når ungene flyttet ut så ville han å ut. Kom som et Lyn fra en klar himmel. Aldri viste at han ikke trivdes. Aldri snakka om det. Så det ble et sjokk

Anonymkode: 2b228...c6f

• Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tydeligvis mannen min. Når ungene flyttet ut så ville han å ut. Kom som et Lyn fra en klar himmel. Aldri viste at han ikke trivdes. Aldri snakka om det. Så det ble et sjokk

Anonymkode: 2b228...c6f

Huff, føler med deg. Hvor gamle er barna? Hva tenker han om hvordan dere skal organisere dette frem til de flytter?

Anonymkode: 801b5...308

Skrevet

Tja. Fanget og fanget. Jeg valgte det. Om jeg savner lidenskap, rå forelsket sex og kiling i magen, ja, men slikt går uansett over og er bare en midlertidig rus. Nå prioriterer jeg barna og familien, og det gir meg også en deilig følelse å se at de er lykkelige. Det er viktigere enn at mamma skal fly rundt og ha sommerfugler i magen, selv om mange her inne mener det.

Anonymkode: 3b5a8...490

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg tok med meg barna og flyttet.

Økonomien ble dårligere og jeg har aldri råd til noen ting, men jeg har det bedre allikevel. Slipper mas og kjas og å rydde opp etter mannen. Slipper å høre på raping og promping hele dagen (litt overdrevet, men det føltes sånn når det var andre ting som også var negativt). Slipper å ha på TV med sport hver ettermiddag og helger. Og slipper sexmas. 

Anonymkode: 50bf6...2fd

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barn tåler å bytte skole, vet du. De tåler det bedre enn å leve i et hjem med ulykkelige foreldre som kanskje krangler mye. Når det er sagt, finnes det jo ikke noe fasitsvar på hva man skal gjøre. Kjenner mange som lever som deg. 

Anonymkode: bf0dc...50f

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...