AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Del Skrevet 15. januar 2024 Kom over en super leilighet, men ser det står at de har funnet skjeggkre der.. blir det da nej? Man blir ikke kvitt skjeggkre i en gammel bygård kanskje? Anonymkode: 9b37a...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Skjeggkre er relativt enkelt rimelig å sanere i dag, var verre før. Veldig vanlig med skjeggkre. Jeg har dette i innboforsikringen min, betalte 2000 kr for sanering. Men jeg vet ikke hvordan dette fungerer ved kjøp av bolig, så ville undersøkt det. Du kan også ta det som betingelse for evnt bud/kjøp, at selger besørger sanering i regi av skadedyrfirma. Anonymkode: 5cfd4...153 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjeggkre er relativt enkelt rimelig å sanere i dag, var verre før. Veldig vanlig med skjeggkre. Jeg har dette i innboforsikringen min, betalte 2000 kr for sanering. Men jeg vet ikke hvordan dette fungerer ved kjøp av bolig, så ville undersøkt det. Du kan også ta det som betingelse for evnt bud/kjøp, at selger besørger sanering i regi av skadedyrfirma. Anonymkode: 5cfd4...153 Og du fikk de helt vekk? Anonymkode: 9b37a...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 15. januar 2024 #4 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og du fikk de helt vekk? Anonymkode: 9b37a...044 Man vet jo aldri om man blir kvitt det eller ei. Skjeggkre er jo ikke noe man har eller ikke har, for evig og alltid. Eks: Du har skjeggkre, men tar knekken på dem med sanering. 3 år senere kjøper du et nytt møbel fra ikea, eller en tv eller hva som helst. I pappen befinner det seg et skjeggkre som tar hus i boligen din. Så har du skjeggkre igjen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cest Skrevet 15. januar 2024 #5 Del Skrevet 15. januar 2024 De gjør heldigvis ikke noe skade, men er veldig ekle. Blir helt borte når skadedyrfirma legger ut gift. Verre med sølvkre, for det tyder på fukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Del Skrevet 15. januar 2024 Vi solgte bolig med skjeggkre nylig, dødsbo. Vi gjorde ingen sanering, bare spraya med vanlig slik spray og brukte feller. Opplyste naturligvis om skjeggkrea og hva vi hadde gjort. Ingen av de som bøy på leiligheten brydde seg om det overhode. Anonymkode: 1e8b1...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Del Skrevet 15. januar 2024 Ikke noe problem nå lenger. Veldig vanlig. Bare å legge ut gift beregnet for kakerlakker så er det problemet løst Anonymkode: d4db9...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Del Skrevet 15. januar 2024 Hadde sølvkre eller skjeggkre, husker ikkje i farten. Vi hadde mange, kunne se de bevege seg over både gulvet på wc og kjøkken som lå i annen etasje. Ugh! De blir jo tiltrukket av fukt mener jeg, så pass på det. Kjøpte sånne limfeller i papp på nettet med pulver (åte, knuste insekter). Virket bra, men tok litt tid. Ikke sett de på 1,5 år nå! Anonymkode: 516a9...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Del Skrevet 15. januar 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Og du fikk de helt vekk? Anonymkode: 9b37a...044 Ja. Sanering i 2 omganger i løpet av et halvår. Men du kan jo få inn nye kre fra utsiden senere, må være påpasselig med å unngå papp/emballasje inn i leiligheten uten at det er nødvendig. Anonymkode: 5cfd4...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kom over en super leilighet, men ser det står at de har funnet skjeggkre der.. blir det da nej? Man blir ikke kvitt skjeggkre i en gammel bygård kanskje? Anonymkode: 9b37a...044 Det hadde blitt nej fra meg. Anonymkode: 50836...2f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #11 Del Skrevet 15. januar 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde sølvkre eller skjeggkre, husker ikkje i farten. Vi hadde mange, kunne se de bevege seg over både gulvet på wc og kjøkken som lå i annen etasje. Ugh! De blir jo tiltrukket av fukt mener jeg, så pass på det. Kjøpte sånne limfeller i papp på nettet med pulver (åte, knuste insekter). Virket bra, men tok litt tid. Ikke sett de på 1,5 år nå! Anonymkode: 516a9...10f Skjeggkre blir ikke tiltrukket av fukt, men sølvkre gjør. Limfeller fjerner ikke kre, kun de kreene som tilfeldigvis kom i fella. Man må legge ut giftåte for å fjerne alle kreene som er skjult i vegger. Anonymkode: 5cfd4...153 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #12 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg hadde skjeggkre for to år siden. Jeg forsto at de kom inn i leiligheten via den kanalen som rørene går i, dvs der det vegghengte toalettet er festet og der hvor rør til vaskene er. Jeg sprayet ivrig der med Permetrin Extra og skjeggkreene forsvant på dagen. Nå sprayer jeg en vedlikeholdsdose ca annenhver måned. Har ikke sett ett eneste skjeggkre på to år, og det har heller ikke kommet noen i limfellene jeg satte ut for kontroll. Anonymkode: 0423c...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #13 Del Skrevet 15. januar 2024 Min mor var hardt rammet, det virkelig kravlet og krøp over alt hver gang man løftet på noe. Og fellene gikk de ikke i. Og ikke hadde hun råd til dyr sanering, som den gangen ikke var inkludert i forsikringen. Men så prøvde vi Permetrin langs listene i hele huset, og noen dager senere var det ikke et eneste levende kre å se noe sted. De kom heller aldri tilbake på de årene hun bodde i huset. Jeg håper virkelig hysteriet rundt skjeggkre er på retur. Ingen grunn til at diverse firma skal ta dyre dommer for å sanere. Hørt om flere borettslag der alle måtte tømme boder og dra frem alt av møbler for at et firma skulle komme og legge noen dråper langs listene. Anonymkode: d99d3...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Del Skrevet 16. januar 2024 Kan man bo der samtidig som man sprayer med gift? Anonymkode: c0e7c...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan man bo der samtidig som man sprayer med gift? Anonymkode: c0e7c...761 Man bruker vel mer en slags gel i dag, som legges som små dråper langs listverk o.l. Ingen problem å bo der under denne typen behandling. Anonymkode: a5315...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Del Skrevet 16. januar 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man bo der samtidig som man sprayer med gift? Anonymkode: c0e7c...761 Ja. Giften som de bruker er ikke farlig for oss. Det legges ut små dråper langs listene i alle rom. Anonymkode: 5cfd4...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #17 Del Skrevet 16. januar 2024 Skjeggkre er helt vanlig, selv om du ikke ser noen. Ser det selv etpar ganger i året, dreper den såklart. Skal du finne en bolig 100% fri for sølvkre og skjeggkre vil du slite, for den finnes det nok svært få av. Anonymkode: d5019...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #18 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det hadde blitt nej fra meg. Anonymkode: 50836...2f0 Du vet at du selv kan dea inn skjeggkre når som helst?! Å la være å kjøpe en leilighet eller hus pga dette, vitner om uvitenhet eller dumskap! Ellers spiller det ingen rolle om bygget er nytt eller gammelt. Vi har hatt skjeggkre på jobb. Nytt bygg, naboen har/hadde i sitt nye hus. Det kommer ofte med pappkartonger og trives der det er papp og papir. Anonymkode: ab2cd...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #19 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjeggkre er helt vanlig, selv om du ikke ser noen. Ser det selv etpar ganger i året, dreper den såklart. Skal du finne en bolig 100% fri for sølvkre og skjeggkre vil du slite, for den finnes det nok svært få av. Anonymkode: d5019...3b7 Bare synd enkelte ikke forstår det. Anonymkode: ab2cd...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #20 Del Skrevet 16. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skjeggkre er helt vanlig, selv om du ikke ser noen. Ser det selv etpar ganger i året, dreper den såklart. Skal du finne en bolig 100% fri for sølvkre og skjeggkre vil du slite, for den finnes det nok svært få av. Anonymkode: d5019...3b7 Ja, det sies at halvparten av alle boliger har eller vil få skjeggkre, og da sprer det seg jo til resten også. Derfor begrenset hvor lenge man kan holde på med tullet at en bolig med påvist skjeggkre må saneres hver gang og stuper i verdi. Anonymkode: d99d3...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå