Gå til innhold

Løs hud. Nødvendig å punktslanke? (sit-up)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått ned 20kg og ser at huden ikke har trukket seg tilbake like mye som jeg hadde ønsket. Har fått typiske "vinger" på brystryggen, under BH-en. Samt et heng på magen, under navlen. 
Jeg har fått sansen for trening, og har trent jevnt i et halvår nå. Men jeg trener mest det jeg syns er kjekt, som er lår/rumpe og armer/bryst. Jeg har ikke trent styrke type benhev, situps, bicyclecrunch osv. mtp den løse huden på magen, eller noe særlig ryggøvelser da jeg har vært veldig redd for en prolaps i brystryggen. 

Er jeg nødt til å endre på dette ? For å punktslanke "henget" ? Det går vel ikke an? Jeg har jo gått ned i vekt og bygget mer muskelmasse, men har altså fått litt hud til overs.. og lurer på om det i det hele tatt går an å gjøre noe med

Anonymkode: c39a7...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett, "punktslanking" eller å trene vekk løs hud er ikke mulig. Men hvis du har for eksempel fått mindre volumøse bryster eller lår så kan du trene bryst og lår for å gi et naturlig løft slik at huden og fettet sitter finere over musklene.

Anonymkode: 0c466...4ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 21.44):

Har gått ned 20kg og ser at huden ikke har trukket seg tilbake like mye som jeg hadde ønsket. Har fått typiske "vinger" på brystryggen, under BH-en. Samt et heng på magen, under navlen. 
Jeg har fått sansen for trening, og har trent jevnt i et halvår nå. Men jeg trener mest det jeg syns er kjekt, som er lår/rumpe og armer/bryst. Jeg har ikke trent styrke type benhev, situps, bicyclecrunch osv. mtp den løse huden på magen, eller noe særlig ryggøvelser da jeg har vært veldig redd for en prolaps i brystryggen. 

Er jeg nødt til å endre på dette ? For å punktslanke "henget" ? Det går vel ikke an? Jeg har jo gått ned i vekt og bygget mer muskelmasse, men har altså fått litt hud til overs.. og lurer på om det i det hele tatt går an å gjøre noe med

Anonymkode: c39a7...1f0

Å punktslanke er ikke mulig :) Huden kan med tiden trekke seg noe tilbake. om tilfellet er at huden forblir "løs", kan dette gjøres noe med kirugisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du operere, eller så må du legge på deg igjen.

Anonymkode: 663ed...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...