Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

For at jeg er et svakt mennneske vil jeg kjøpe meg en sparebøsse.

Gjerne noe som ikke ser ut som en, eller er fin. 

Har noen noe forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

God plan! Første spareoppgave blir å ikke kaste bort penger på en fancy og jålete sparebøsse! 😅

Hadde noen venner som en gang i tiden sluttet å røyke. De brukte et STORT gjennomsiktig glass tilsvarende syltetøyglass som de hver dag puttet penger tilsvarende en 20-pakning i (Dette var den gang folk brukte vel så mye cash som kort). Det ble en synlig påminnelse på hvor mye de kastet bort hver bidige dag, og pengene på glasset skulle brukes til en fin ferie.

Uansett: skaff et så stort slikt glass som mulig, kutt en sprekk i lokket til penger, og lim fast lokket slik at du ikke faller for fristelsen til å naske fra deg selv. S

ett deg gjerne en konkret høyt mål du sparer til. Lykke til! 

Anonymkode: 60c1f...37c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan ikke du bare gi et et nytt navn til sparekontoen i nettbanken?

🙈

Anonymkode: ec051...727

Skrevet

Hvorfor kan ikke du bare slå på mikrosparing i banken din, så trekkes du hver gang du bruker kortet?

Evt bruk et syltetøyglass.

Anonymkode: 760d9...7d0

Skrevet

Måtte sjekke kalenderen her jeg...

Jo da, utrolig nok står det fortsatt 2024...

Anonymkode: 1be9f...5f5

Skrevet

Kommer opp mange når en søker på Google. En kan til og med gå på gullsmed og betale over 1000kr for en 🤑🙈 

Denne var litt søt da: 

https://www.emp-shop.no/p/Niffler/535557St.html/ 😁 Aner ingenting om nettbutikken da. 

Ellers: har du ofte kontanter i omløp for å kunne spare på børse? Mange har jo ikke det lengre. Jeg har selv alltid noe kontanter, men det er jo for om noe skulle skje, ikke for å spare i børse. 

Jeg bruker selv «Morsom Sparing» fra DnB, men vet andre banker også har mikrosparing. Da kan en trekke et fast beløp når en bruker kortet, og pengene vokser uten at en tenker så mye over det. Veldig fin måte å gjøre det på synes jeg 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan ikke du bare gi et et nytt navn til sparekontoen i nettbanken?

🙈

Anonymkode: ec051...727

nei, alt for lett å ta ut.

• Liker 1
Skrevet
Daisy-love skrev (7 timer siden):

Kommer opp mange når en søker på Google. En kan til og med gå på gullsmed og betale over 1000kr for en 🤑🙈 

Denne var litt søt da: 

https://www.emp-shop.no/p/Niffler/535557St.html/ 😁 Aner ingenting om nettbutikken da. 

Ellers: har du ofte kontanter i omløp for å kunne spare på børse? Mange har jo ikke det lengre. Jeg har selv alltid noe kontanter, men det er jo for om noe skulle skje, ikke for å spare i børse. 

Jeg bruker selv «Morsom Sparing» fra DnB, men vet andre banker også har mikrosparing. Da kan en trekke et fast beløp når en bruker kortet, og pengene vokser uten at en tenker så mye over det. Veldig fin måte å gjøre det på synes jeg 😊

kommer fysisk til å ta ut penger for å gjøre det ja.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor kan ikke du bare slå på mikrosparing i banken din, så trekkes du hver gang du bruker kortet?

Evt bruk et syltetøyglass.

Anonymkode: 760d9...7d0

har prøvd, funker dårlig

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Måtte sjekke kalenderen her jeg...

Jo da, utrolig nok står det fortsatt 2024...

Anonymkode: 1be9f...5f5

.....

Skrevet

Hadde en gang en 1 liters sjokomelk i kjøleskapet med over 50K oppi. Ingen som ville trodd det var penger oppi den, hehe..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sånn sparebøsse som man må ødelegge med boksåpner for å åpne

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...