Gå til innhold

Hvem gjør klart barnet på morgenen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er to med et barn, hvem av dere er det som gjør klart lite barnehagebarn på morgenen? Og hvorfor har dere valgt å gjøre det sånn?

Anonymkode: a3d21...c00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid meg, men det var pga hans arbeidstid. Han startet 0700. Jeg og barnet sov til 0700, så jobb. Begynte alltid 8 på jobb, med kort reisevei. Han tok oftest kveldsstellet. 

Anonymkode: bfdc8...017

Skrevet

Mannen står opp med barnet, skifter bleie og gir frokost hvis barnet vil ha, lager matpakke og pakker barnehagesekk/ser over ekstra klær (han henter, så har best oversikt over hva som ble med tilbake). Han går på jobb når jeg har stått opp og stelt meg. Jeg tar over, gjør ferdig det av stellet som ikke er gjort, tilbyr litt mer frokost hvis barnet ikke har spist, og leverer i barnehagen.

Har blitt sånn fordi han er tidlig oppe uansett, og han har fleksitid. Da kan han begynne tidligere på jobb og hente tidligere, mens jeg ikke har fleksitid og knapt rekker frem til barnehagen før den stenger.

Anonymkode: 20625...f54

• Hjerte 2
Skrevet

Han. Jeg starter på jobb før barna har stått opp. Nå er de alle skolebarn, men det var en gang de var 1, 2, 4 og 6 år og han sto med alt morgenstell og logistikk alene😆 jeg fikset ettermiddagene da, for da var han på jobb. 

Anonymkode: 02847...235

• Liker 1
Skrevet

Ikke ban i barnehage lenger. Mannen stod opp først, og hjalp barna med å vaske seg og kle på seg hvis de stod opp før han gikk ca 6.45. Jeg stod opp når han gikk, og spiste frokost med barna (mat og kaffe var gjort klart), pusset tenner, og leverte i barnehage. Hvis barna ikke hadde stått opp, vekket jeg, og tok morgenstellet. 

Jeg fulgte/leverte barn i barnehagen ca 8.45. Skolebarn gikk til skolen selv hvis de gikk tidligere. Disse kledde seg selv, men litt hjelp avhengig av alder.

Han ordnet matpakker og pakket sekk. Siden han hentet, og hadde bedre oversikt, ordnet han hva jeg skulle ta med.

Grunnen til at det ble sånn? Noen liker bedre enn andre å stå opp om morgenen. Begge har fleksitid.

Anonymkode: 36d70...05d

Skrevet

Alltid meg. Må kjøre i barnehage og hente i barnehage. Selv om han har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor, mens jeg pendler 1 time t/r.

Anonymkode: bcf56...584

• Hjerte 1
Skrevet

Bytter på hvem som gjør klart barnet og leverer / henter i barnehagen… 

Anonymkode: 83fb1...d1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alltid meg. Må kjøre i barnehage og hente i barnehage. Selv om han har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor, mens jeg pendler 1 time t/r.

Hvorfor MÅ du det?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

La meg gjette, du bor sammen med et mannebarn?

Anonymkode: 44158...5fb

• Liker 11
Skrevet

Vi byttet på de første årene, men jeg er a-menneske og han b-, så alle er egentlig mer fornøyde om jeg gjør "morgenstell" og han alt som må gjøres på kvelden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Samme her, synes mannen er en ordentlig drittsekk når det kommer til dette, men klarer ikke argumenter godt nok for meg, da han mener han har mer krevende jobb, betaler mer i fellespotten og fikser ting i huset. 

Så da har jeg siden fødsel tatt alle netter, alle morgener, all legging, lage middag, rydder etter middag, klesvask og matpakker alene. Samt henter og leverer MINST like ofte som han. Han tar litt kevldstell da, nylig begynt med.

Vi er like mange timer på jobb, han noen færre timer i perioder. Han får alltid sove ut på morgener helger og ferier, ikke en gang har han tenkt tanken å spørre om jeg trenger å sove ut, må vite jeg kan jo legge meg tidlig med barnet. Han ser ikke poenget at han står opp med ungen når jeg samsover med den og alikevel våkner når den våkner🙄Å vekke han for å få en rolig morgen var visst uhørt. Jævla drittsekk. Måtte bare få det ut. 

• Hjerte 7
Skrevet

Det er som regel alltid meg. Her er det også sånn at jeg er a-menneske og mannen b-menneske. Så jeg fungerer på morgenen og han fungerer på kvelden, og vi har fordelt gjøremål ut i fra det. De dagene jeg begynner tidligst på jobb, gjør jeg barna klare, spiser frokost med dem og ordner alt som skal ordnes, men da leverer mannen i barnehagen. 

Anonymkode: 57b04...20e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her, synes mannen er en ordentlig drittsekk når det kommer til dette, men klarer ikke argumenter godt nok for meg, da han mener han har mer krevende jobb, betaler mer i fellespotten og fikser ting i huset. 

Så da har jeg siden fødsel tatt alle netter, alle morgener, all legging, lage middag, rydder etter middag, klesvask og matpakker alene. Samt henter og leverer MINST like ofte som han. Han tar litt kevldstell da, nylig begynt med.

Vi er like mange timer på jobb, han noen færre timer i perioder. Han får alltid sove ut på morgener helger og ferier, ikke en gang har han tenkt tanken å spørre om jeg trenger å sove ut, må vite jeg kan jo legge meg tidlig med barnet. Han ser ikke poenget at han står opp med ungen når jeg samsover med den og alikevel våkner når den våkner🙄Å vekke han for å få en rolig morgen var visst uhørt. Jævla drittsekk. Måtte bare få det ut. 

At du gidder. 

• Liker 14
Skrevet

Har to. Når jeg jobbet dagvakt var det mannen, jeg måtte dra kl 6.45 og ungene ble vekt kl 7.15. Det vil si, han stelte dem halvsovende på stellebordet og bar dem til bilen. 

Jobbet jeg kveldsvakt eller hadde fri var det jeg som stelte dem. Da spiste de også frokost hjemme. Jeg vekte dem 8.30 og de spiste kl 9 før vi dro til barnehagen.

Anonymkode: baf1f...744

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er vi gift med samme mann for dette var veldig likt😅 Litt godt å høre jeg er den eneste som har det slik…

• Hjerte 3
Skrevet

minste vekkes av mannen, mann lager matpakker, og pakker sekker før han spiser frokost.  jeg ordner frokosten til begge barna. største står opp selv mens jeg ordner meg.  mann drar før meg, så jeg får ungene ut av døra. fungerer bra. jeg spiser frokost når jeg er kommet på kontoret, er aldri sulten før da.

Anonymkode: 271fb...744

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor MÅ du det?

Spør meg selv det samme….

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

La meg gjette, du bor sammen med et mannebarn?

Anonymkode: 44158...5fb

I stor grad ja.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ordner alt med barnet om morgenen og far lager matpakker.

Skrevet

Alltid stått opp sammen og bytta på hvem som gjør hva. 

Anonymkode: cb5c0...586

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...