AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Hei! Hva er lovverket rundt vaktlister og hvor lenge de på forhånd kan være publisert? - Jeg tenker spesifikt at de da kan holde deg "av" som at det er din vakt dag a,b,c og d? Jeg studerer fulltid og jobber deltid og merker at det noen ganger klusser seg opp med vakter og studie-ting, der vaktplaner ofte blir publisert opp til 2 måneder i forveien. Men er dette lov? - Det er da ofte at student-ting ikke planlegges så langt i forveien og er dermed vanskelig å få det til å klaffe, svært få studenter, verv og / eller andre studentorganisasjoner planlegger så langt i forveien, så det gjør ofte at ting ikke klaffer, noe som de kunne ha gjort om vaktlistene ikke ble publisert så langt i forveien. - Mesteparten av det jeg fant online var at de skal være offentliggjort / publisert to uker i forveien. " Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstaker så tidlig som mulig, og som hovedregel senest to uker før den starter." - Jeg får heller ikke noe hjelp til å bytte vakt, det er noe jeg må ordne på egenhånd. Anonymkode: a0411...486
Whistler Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Som du sier er lovkravet at det skal publiserer minst to uker før den starter. Hvis det er en seksukers turnusplan skal den altså publiseres åtte uker før side dag i planen. Tatt i betraktning at den også skal drøftes er den ofte ferdigstilt en uke før. Så ja, det er ikke bare lov, også ofte nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Du skriver jo svaret selv. Vaktplan skal publiseres så tidlig som mulig. Og senest to uker før. Så tidlig som mulig betyr så tidlig som mulig. To måneder i forveien er veldig bra, da kan man planlegge resten av fritiden sin etter det. Synes du det er bedre om du sier ja til verv, fest, konsert og lignende, for å så få beskjed om at du må jobbe og dermed ikke kan bli med? Jeg elsker å vite på forhånd når jeg skal jobbe, slik at jeg kan kjøpe konsertbilletter og avtale hytteturer, og ikke måtte risikere avlyse fordi vaktplanen kom sent. Anonymkode: 00001...3f0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 Gå over til å være ringevikar da vel, i stedet for fast deltid, så kan du ta vakter når du har tid. Anonymkode: 8aebe...338
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 Du har ikke noe å komme med her, dessverre. De fleste vil jo ha vaktplan lang tid i forveien og forutsigbarhet. Vi hadde 3 måneder, det var topp! Lett å planlegge (for de fleste). Anonymkode: bb3d4...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå