AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Noen som har prøvd? Jeg bruker tampong men de første dagene kan den lekke litt. Haaater bind så tenkte om menstruse hadde vært noe? Anonymkode: 4fab5...139
svartkatt Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Det er flere her inne som sier de bruker det. Har ikke prøvd sjøl, ikke så stort behov lengre. Men hadde prøvd om jeg hadde.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Noen som har prøvd? Jeg bruker tampong men de første dagene kan den lekke litt. Haaater bind så tenkte om menstruse hadde vært noe? Anonymkode: 4fab5...139 Bruk søkefeltet så vil du finne mange innlegg om akkurat det samme. Anonymkode: 713e0...4fa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Kjøpte en til min yngste, hun slet med å blø utenfor på natta, så da testet vi Lindex sine tenåringstruser. Dette er ei bitelita og sped jente, og str 146/152 satt som støpt. Hun var kjempefornøyd og spurte om å få flere. Hun legger de brukte i en liten plastpose, så kjører jeg dem først en egen runde alene på skylleprogram i vaskemaskinen før jeg vasker dem normalt med mer klesvask. Anonymkode: ec78f...b64 1 1
m00na Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Anbefaler mensdisk (feks nixit) ingen lekkasje, ingen søl, ingenting man må vaske eller skifte. Etter at jeg begynte med det kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke alle bruker det 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøpte en til min yngste, hun slet med å blø utenfor på natta, så da testet vi Lindex sine tenåringstruser. Dette er ei bitelita og sped jente, og str 146/152 satt som støpt. Hun var kjempefornøyd og spurte om å få flere. Hun legger de brukte i en liten plastpose, så kjører jeg dem først en egen runde alene på skylleprogram i vaskemaskinen før jeg vasker dem normalt med mer klesvask. Anonymkode: ec78f...b64 Jeg venter på Lindex sine i posten. Det står de skal vaskes på 40grader, men har lest noen her inne kjører 60. Hvor høy temperatur bruker du? Syns 40 er for lavt.... Anonymkode: ff043...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 m00na skrev (23 minutter siden): Anbefaler mensdisk (feks nixit) ingen lekkasje, ingen søl, ingenting man må vaske eller skifte. Etter at jeg begynte med det kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke alle bruker det Hvor lang holdbarhet har den? Og ...beklager personlig spørsmål🤭... Men hvordan ligger livmorhalsen din? Har lest at de er engangs og passer kun for de med midtstilt livmorhals. Anonymkode: ff043...7ae
m00na Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor lang holdbarhet har den? Og ...beklager personlig spørsmål🤭... Men hvordan ligger livmorhalsen din? Har lest at de er engangs og passer kun for de med midtstilt livmorhals. Anonymkode: ff043...7ae Den kan vare i åresvis, koker den mellom hver mens. Google nixit. Mener gyn sa at jeg har framovervendt livmorhals, de styrer en del ved celleprøve. Var litt knot første gang jeg prøvde, men man kommer raskt inn i det. Helt genialt 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 Bruker Lindex sine, super happy! Bruker de på trening, kopp ellers, så har ikke full dags erfaring, men noen timer. Fantastisk oppfinnelse. Anonymkode: c4a10...e65
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 Bruker bare menstruser her! De er helt sikre for min del, og komforten er mye bedre enn med bind. Jeg tåler ikke tamponger, så har aldri prøvd menskopp. Anonymkode: 15baa...276
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Bruker bare menstruser her! De er helt sikre for min del, og komforten er mye bedre enn med bind. Jeg tåler ikke tamponger, så har aldri prøvd menskopp. Anonymkode: 15baa...276 Jeg reagerer instinktivt på sviktende logikk her. Et tips, som du kan bruke eller ignorere som du ønsker: Tenk over hva det er med tamponger du ikke tåler, og om menskopp også har disse egenskapene. (Det er forresten en måte å tenke på som er nyttig på alle områder i livet.) Anonymkode: a9925...8e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor lang holdbarhet har den? Og ...beklager personlig spørsmål🤭... Men hvordan ligger livmorhalsen din? Har lest at de er engangs og passer kun for de med midtstilt livmorhals. Anonymkode: ff043...7ae Jeg har lav og litt sidestilt livmorhals, og sliter med å finne en kopp som er kort nok og samtidig sitter der den skal uten å flytte seg. Jeg har funnet ut at disc er bedre for meg siden den sitter på plass. Disc er ikke engangs med mindre man kjøper engangs, noe som også finnes. Den er som en helt alminnelig menskopp bare i en annen fasong. Dessverre er det få ulike på markedet i Norge. Jeg har Lumma-disc, kjøpt fra utlandet. Der jeg kjøpte første gang har gått over til å selge disse i stedet: https://mensdisc.se/produkt/mooncatcher-mensdisc-set-med-tva-storlekar/ Anonymkode: 4d2eb...05d 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Skrevet 16. januar 2024 Jeg elsker menstruser. Behagelig, lekker ikke, kjennes tørr ut og lukter ikke. Bruker både på dag og natt. Etter uka er over så skyller jeg alle på skylleprogram i maskinen, og vasker de etter anvisning etterpå. Jeg har tidligere brukt bind og tamponger, men er mye mer fornøyd med trusene. Har også testet kopp, men det trivdes jeg aldri med. Syns det var for mye knot med å ta de ut og inn (jeg ga det en lang prøveperiode før jeg droppa det). Anonymkode: 6c1e4...65b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Skrevet 16. januar 2024 Brukt det nå de siste 4 periodene. Og gud, så deilig i forhold til bind. Hvorfor har jeg ikke kjøpt før? Har pr nå 4 stk fra lindex med høy abs. evne. Holdt meg tørr uten lekkasjer både arbeidsdager og natt (bruker boxeren på natt da den også dekker lengre bakover) Liker også boxeren best på de dagene jeg blør som mest, da jeg føler meg tryggere med den Anonymkode: 777e9...41d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Brukt det nå de siste 4 periodene. Og gud, så deilig i forhold til bind. Hvorfor har jeg ikke kjøpt før? Har pr nå 4 stk fra lindex med høy abs. evne. Holdt meg tørr uten lekkasjer både arbeidsdager og natt (bruker boxeren på natt da den også dekker lengre bakover) Liker også boxeren best på de dagene jeg blør som mest, da jeg føler meg tryggere med den Anonymkode: 777e9...41d edit: super abs.evne er det jeg har. Anonymkode: 777e9...41d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 15-åringer liker menstrusene godt. Har fra flere steder og for medium og heavy flow. De svarte funker mest for lettere å få bort blod når de skylles kaldt. Bruker boxerne til trening og natt. Holder en hel skoledag og trening etterpå uten lekkasje og lukt. Hadde stinket med bind. Anonymkode: 59130...430
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #17 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg reagerer instinktivt på sviktende logikk her. Et tips, som du kan bruke eller ignorere som du ønsker: Tenk over hva det er med tamponger du ikke tåler, og om menskopp også har disse egenskapene. (Det er forresten en måte å tenke på som er nyttig på alle områder i livet.) Anonymkode: a9925...8e5 Et lite tips til deg, som du kan velge å ta til deg eller ikke: la vær å henge deg opp i totalt irrelevante detaljer? Anonymkode: 15baa...276
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #18 Skrevet 16. januar 2024 Bruker Lindex sine mensentruser og er veldig fornøyd med dem. Skylder dem i kaldt vann etter bruk, og vasker de på 60 grader ilag med annet undertøy. Kan komme litt nupper i skrittet på trusen av og til etter vask, men de fjerner jeg enkelt med nuppefjerner. Anonymkode: 81196...07c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #20 Skrevet 16. januar 2024 Kan ikke tenke meg noe enklere enn menstruser 🤮 Anonymkode: 5ba34...668
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå