AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Del Skrevet 15. januar 2024 Har 0,5L kraft fra en saltet svineknoke jeg kokte. Kraften smakte deilig, og jeg la den på frys for senere bruk. Kjøttet er spist opp, kun kraft igjen. Har noen forslag / oppskrifter? Ikke kresen Anonymkode: 236cc...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Om du ikke har noen andre preferanser - ertesuppe! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 15. januar 2024 #3 Del Skrevet 15. januar 2024 Ertesuppe er klassikeren, men feks betasuppe går og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Del Skrevet 15. januar 2024 Takk begge to. Ertesuppe var en god ide! Anonymkode: 236cc...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 15. januar 2024 #5 Del Skrevet 15. januar 2024 Kjøp lapskaus grønnsaker og lag suppe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Del Skrevet 15. januar 2024 Stor pike skrev (2 minutter siden): Kjøp lapskaus grønnsaker og lag suppe. Kjøpe lapskaus? Det lager man da selv. Det er sannelig ikke vanskelig å skrelle poteter, gulrøtter, kålrot, løk og det man måtte ønske å ha i. Kokte en knoke på søndag. Bruker kraften og kjøttet i lapsausen. Anonymkode: ff034...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Del Skrevet 15. januar 2024 4 minutter siden, Stor pike said: Kjøp lapskaus grønnsaker og lag suppe. Takk, det var lurt! Anonymkode: 236cc...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Del Skrevet 15. januar 2024 Bruk den til å lage minestrone! Jamie Olivers oppskrift på denne suppen i den første boken hans har kraft fra svineknoke - beste minestronen. Anonymkode: 21ef6...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Del Skrevet 15. januar 2024 Alle typer supper, særlig ertesuppe og betasuppe. Jeg bruker også kraften i linsegryter/supper. Lapskaus/grønnsaksuppe, gjerne med frosne grønnsaker/lapskausblanding. Anonymkode: 0f104...314 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruk den til å lage minestrone! Jamie Olivers oppskrift på denne suppen i den første boken hans har kraft fra svineknoke - beste minestronen. Anonymkode: 21ef6...44f Fant oppskriften igjen her: https://jonoandjules.com/tag/naked-chef/ Anonymkode: 21ef6...44f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #11 Del Skrevet 15. januar 2024 Brennsnut! Anonymkode: e738e...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 15. januar 2024 #12 Del Skrevet 15. januar 2024 Ertesuppe, grønnsaksuppe, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. januar 2024 #13 Del Skrevet 15. januar 2024 jegerrinne skrev (1 minutt siden): Ertesuppe, grønnsaksuppe, For meg blir det litt selvmotsigende å lage grønnsakssuppe av svinekraft, men det er meg, da. Slenger meg på forslagene om ertesuppe, det er så utrolig godt. Minestronesuppa det ble linket til over her så heller ikke dum ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 15. januar 2024 #14 Del Skrevet 15. januar 2024 Brunhilde skrev (Akkurat nå): For meg blir det litt selvmotsigende å lage grønnsakssuppe av svinekraft, men det er meg, da. Slenger meg på forslagene om ertesuppe, det er så utrolig godt. Minestronesuppa det ble linket til over her så heller ikke dum ut! Er en ikke vegetarianer så blir det utrolig god smak, vi har gjort det flere ganger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet 15. januar 2024 #15 Del Skrevet 15. januar 2024 Kjøttsuppe. Lapskaus. Potetball 😋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. januar 2024 #16 Del Skrevet 15. januar 2024 jegerrinne skrev (Akkurat nå): Er en ikke vegetarianer så blir det utrolig god smak, vi har gjort det flere ganger Jo, det tror jeg absolutt! Jeg er heller ikke vegetarianer, men syns det blir så morsomt å kalle det for noe det egentlig ikke er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #17 Del Skrevet 15. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Fant oppskriften igjen her: https://jonoandjules.com/tag/naked-chef/ Anonymkode: 21ef6...44f tusen takk! Anonymkode: 236cc...3d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #18 Del Skrevet 15. januar 2024 Brunhilde skrev (Akkurat nå): Jo, det tror jeg absolutt! Jeg er heller ikke vegetarianer, men syns det blir så morsomt å kalle det for noe det egentlig ikke er. Det er jo en grønnsaksuppe selv om det er kjøttkraft, på lik linje med at det kunne blitt en blomkålsuppe, potetstappe eller ertesuppe. Anonymkode: 0f104...314 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 15. januar 2024 #19 Del Skrevet 15. januar 2024 Stor pike skrev (3 timer siden): Kjøp lapskaus grønnsaker og lag suppe. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjøpe lapskaus? Det lager man da selv. Det er sannelig ikke vanskelig å skrelle poteter, gulrøtter, kålrot, løk og det man måtte ønske å ha i. Kokte en knoke på søndag. Bruker kraften og kjøttet i lapsausen. Anonymkode: ff034...b22 Vil vel tro hun mente "kjøp lapskausgrønnsaker", altså grønnsaker til lapskaus, og ikke å "kjøpe lapskaus". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #20 Del Skrevet 15. januar 2024 (endret) Jo, jeg koker ofte potetene til stappe i kjøttkraft. Får god smak, mye godt fett. Andre liker å tilsette smør. Anonymkode: 0f104...314 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 16. januar 2024 av Perelandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå