Gå til innhold

Har dere veggklokke i stue, evt kjøkken? Leste et innlegg som ga inntrykk av at det var avleggs🤷‍♀️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har synlig klokke i alle rom jeg tilbringer tid i. Ligger jeg på sofaen og strikker og/eller ser på noe har det plutselig gått lenger tid enn jeg tror. Særlig før kveldsvakt kikker jeg mye på klokka.

Merker også at jeg kan legge fra meg telefonen lenge om gangen når jeg får med meg hva klokka er på andre måter. Det er så lett å strekke seg etter den bare for å se på klokka, og så ser jeg et varsel, og plutselig har jeg sittet og scrollet lenge.

Anonymkode: 575a9...f71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en på kjøkkenet (som også kan ses fra stua) og en på badet. Veldig praktisk👍🏼

Anonymkode: e4059...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste stedet jeg har analog klokke er på badet. Store veggur stresser meg, jeg liker å slippe å tenke på tiden når jeg har fri.

Anonymkode: 48cf0...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang det opp forrige uke da jeg skjønte at barna ikke lærer klokken lenger 😱 de kan bare digital klokke, ikke analog… 😳😳

Anonymkode: 84fe0...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på veggen mellom stue og kjøkken. Synes det er veldig kjekt😅

Anonymkode: d19d6...fdd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 16.45):

Det har vel vært avleggs siden 1950? Minner meg om spøkelseshus, så klarer ikke tikkelyden. Vet om en som har veggklokke, orker ikke være i stua der. Uansett, ha hva du vil ha på din vegg. Moderne er det ikke . 

Anonymkode: 85bd1...2ce

Du tenker kanskje mer på gulvklokke / ur? 🤔

Anonymkode: 8e6df...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veggklokke, og har aldri hatt det. Har digital klokke på komfyren, som går helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten, enkel klokke på veggen på kjøkkenet. Var mest pga barna, at de skulle lære analog klokke. Men den er veldig grei. 

Tror mange har små enkle klokker. Det er tidløst. Sånne store klokker man limte på veggen for noen år siden var vel ut allerede når det ble populært. (Fikk en sånn klokke i gave. Den var jo gedigen, og tok ganske mye av veggen, lite pent! ). 

Anonymkode: adce9...112

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 16.38):

Vi har klokke på veggen i stuen, jeg er helt "avhengig" av den, selv om jeg har klokke på armen og på telefonen🙈

Vi har også radio med klokke på kjøkkenet😊

Er det avleggs med veggklokke? Hva har dere?😊

Anonymkode: 5a081...93f

Nei har ikke det. I hvertfall ikke på stua. Det passer bare ikke inn. Men kunne vurdert å ha på kjøkkenet.

Anonymkode: 4868a...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har veggklokke både på stue og kjøkken. Førstnevnte fikk vi i bryllupsgave og den liker jeg veldig godt. Bruker begge mye. Bruker ikke armbåndsur og det tar lenger tid å sjekke klokka på mobilen enn å bare ta et blikk på veggen. Vi har også veggklokke i gangen. Det var spesielt praktisk da barna var små og vi enkelt kunne sjekke hvor god tid vi hadde når tre små barn skulle kles på og gjøres klare.

Jeg har aldri skjønt hvorfor voksne mennesker, som burde være trygge i egen smak og stil, bryr seg om hvorvidt interiør er avleggs eller ikke. Hjemmet vårt er innredet slik vi liker det, ikke etter hva som til enhver tid måtte finne på å være moteriktig.

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...