AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Hvordan var det? Pratet du med noen lokale folk? Anonymkode: f2276...057
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Jepp. Jeg har en samboer som er mørkhudet. Vi gikk inn i en dinerkafe og merket de som satt der kikket rart på oss. Etter en stund var det et eldre ektepar som var ferdig å spise og når de passerte meg ga den eldre dama meg et smil, la hånden på skulderen min, og sa "You’re fine, nothing to worry". Tenkte ikke noe mer over det annet at jeg syntes den dama var hyggelig. Etter å ha kjørt litt lenger (dette var i Mississippi) stoppet vi for å ta en liten strekk. Der vi stoppet var det satt opp en minneplakett over en afroamerikansk gutt som hadde blitt drept der på 1950-tallet. Da lynsjet pga hudfargen hans. Begynte å tenke mer og mer på den episoden på kafeen. Hvor dypt dette raseskillet satt før i tiden og som nok folket der fortsatt er preget av. Bortsett fra dette opplevde jeg folk i sørstatene som veldig åpne og hjelpsomme. Mer hjertevarme. Tiltross for at det var endel fattigdom med enkle dårlig vedlikeholdte hus. Anonymkode: 11de8...02a 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jepp. Jeg har en samboer som er mørkhudet. Vi gikk inn i en dinerkafe og merket de som satt der kikket rart på oss. Etter en stund var det et eldre ektepar som var ferdig å spise og når de passerte meg ga den eldre dama meg et smil, la hånden på skulderen min, og sa "You’re fine, nothing to worry". Tenkte ikke noe mer over det annet at jeg syntes den dama var hyggelig. Etter å ha kjørt litt lenger (dette var i Mississippi) stoppet vi for å ta en liten strekk. Der vi stoppet var det satt opp en minneplakett over en afroamerikansk gutt som hadde blitt drept der på 1950-tallet. Da lynsjet pga hudfargen hans. Begynte å tenke mer og mer på den episoden på kafeen. Hvor dypt dette raseskillet satt før i tiden og som nok folket der fortsatt er preget av. Bortsett fra dette opplevde jeg folk i sørstatene som veldig åpne og hjelpsomme. Mer hjertevarme. Tiltross for at det var endel fattigdom med enkle dårlig vedlikeholdte hus. Anonymkode: 11de8...02a Vi er hvite europeere og var i New Orleans da de holdt på å protestere mot de statuene som skulle fjernes av tidligere slaveeiere. Vi bare sto og sjekka mobilen et sted, og masse folk kom ut av en bil med våpen og sørstatsflagg og bare "so are we doing this thing?"😭 Var i alle statene nevnt i trådtittelen på road trip. Snakka med masse lokale folk, de slutter ikke å skravle 🤣 Det var absolutt interessant, men følte meg LITT utrygg hele tiden. Anonymkode: 27a61...7bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 15.43): Hvordan var det? Pratet du med noen lokale folk? Anonymkode: f2276...057 Har vært i flere fattige områder i Utah, Tennessee og Florida. Snakker selvfølgelig med folk. Det er jo halve morroa med å reise rundt 😊 Noen av de artigste øyeblikkene jeg har hatt, har vært på greyhoundstationer/på buss med folk man kanskje hadde unngått på gaten😅 Har vært mye rundt i USA. Har aldri, noen gang følt meg utrygg. Utelukkende møtt hyggelige og interessante folk. Stedet jeg har vært hvor jeg syntes det var mest åpenbart å ta noen forhåndsregler, var Memphis. Det kan være en «småskummel» by. Anonymkode: 92492...763
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå