AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Isåfall er jeg redd det er seteleie her, kjenner hikke oppe på min venstre side. Eller kjenner man hikke der ryggen ligger? Anonymkode: 06f3e...447
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Hvor langt er du på vei? Kan være alt fra hikke, bobler, småbevegelser. Anonymkode: 3bdf5...02e
Becka Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Når man hikker, hikker man jo gjerne med hele øvre kroppen. Og en liten baby... tror det er vanskelig å bedømme, og lite poeng å spekulere i. Få jordmor til å kjenne hvilken vei babyen ligger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor langt er du på vei? Kan være alt fra hikke, bobler, småbevegelser. Anonymkode: 3bdf5...02e Altså det er hikke, ingen tvil om det. Er 34 uker, og kjenner alltid hikke på samme sted. Så lurer på om man kjenner hikke der hodet er Anonymkode: 06f3e...447
Becka Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså det er hikke, ingen tvil om det. Er 34 uker, og kjenner alltid hikke på samme sted. Så lurer på om man kjenner hikke der hodet er Anonymkode: 06f3e...447 Jeg tror ikke det. Hikke kommer jo fra magen. Lyden kommer ut gjennom munnen ja, men rykningene sitter mer mage/rygg og oppover. Min gutt ligger med hodet ned nå, og er festet. Mener jeg kjenner hikken lenger opp i min mage iallefall. Men har ikke tenkt så mye over det, så skal legge merke til det neste gang 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Altså det er hikke, ingen tvil om det. Er 34 uker, og kjenner alltid hikke på samme sted. Så lurer på om man kjenner hikke der hodet er Anonymkode: 06f3e...447 Det kommer ikke hikke ut der munnen er nødvendigvis. Antar du har vært på regelmessig kontroll? De hadde sagt om de mistenker seteleie, men det er fremdeles tid til å bevege seg rundt Til og med om det er i seteleie i uke 36, så kan de snu seg. Anonymkode: 3bdf5...02e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 Med seteleiebabyen min kan jeg ikke huske at jeg kjente hikking der hodet var. Da presset hodet seg oppover i mellomgulvet og jeg hadde bevegelser ut mot sidene. Anonymkode: 27aa2...b44
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det kommer ikke hikke ut der munnen er nødvendigvis. Antar du har vært på regelmessig kontroll? De hadde sagt om de mistenker seteleie, men det er fremdeles tid til å bevege seg rundt Til og med om det er i seteleie i uke 36, så kan de snu seg. Anonymkode: 3bdf5...02e Hodeleiebabyen her lå i seteleie fram til uke 36. Kjente markant forskjell på bevegelsene, så jeg var ikke i tvil. 😅 Anonymkode: 27aa2...b44 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 Min første lå i sete, da kjente jeg tydelig hodet øverst på magen og det hoppet når hun hikket. Andremann lå i hodeleie og der kjente jeg hikking langt nede i bekkenet. Anonymkode: aa288...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Skrevet 15. januar 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hodeleiebabyen her lå i seteleie fram til uke 36. Kjente markant forskjell på bevegelsene, så jeg var ikke i tvil. 😅 Anonymkode: 27aa2...b44 Jeg merket ikke særlig forskjell på mine. Trodde den ene var seteleie, og den var med hodet ned. Men det kjentes ut som om det sparket mer nedover mot blæra enn opp mot ribbeina. Og mye aktivitet midt på, en periode var jeg sikker den var på tverr. Men uansett, ts trenger ikke å stresse med at det blir seteleie i uke 34. Mye kan skje enda! Anonymkode: 3bdf5...02e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 Min lå i seteleie, og jeg kjente hiking langt nede i magen (som da ble babyens mage ca, tror jeg). Jeg kjente hodet som en tydelig klump oppe ved ribbeina. Anonymkode: 58ebd...e56 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har vært på sykehuset på kontroll, og da begynte det noen bevegelser som lignet hikke. Jeg spurte jordmor om hun kunne bekrefte om det var hikke, og det var det! Barnets hode er festet, så det ligger med hodet nedover. Hikken var veldig langt oppe på magen; rett ovenfor navelen, under ribbeina. Da tenkte jeg på denne tråden og det å oppdatere den Anonymkode: 3bdf5...02e 1
Anononyma Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 Ts har kanskje funnet ut av det nå ❤️ Men gutten min lå i sete helt til uke 38 og frem til han snudde seg heeelt på tampen kjente jeg hodet oppunder høyre ribbein - og ja, det var noe voldsomt til hikking oppunder ribbeinet der, ingen tvil om at jeg kjente hikken der han hadde hodet. Husk at det er øvelser du kan gjøre hjemme som tilrettelegger og gjør det enklere for babyen å snu seg til hodeleie. Husker ikke hva det het, men du finner det på Google. Jeg gjorde disse øvelsene 3 ganger om dagen i ca 10 dager. Er ganske sikker på at det bidro til at han snudde seg 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært på sykehuset på kontroll, og da begynte det noen bevegelser som lignet hikke. Jeg spurte jordmor om hun kunne bekrefte om det var hikke, og det var det! Barnets hode er festet, så det ligger med hodet nedover. Hikken var veldig langt oppe på magen; rett ovenfor navelen, under ribbeina. Da tenkte jeg på denne tråden og det å oppdatere den Anonymkode: 3bdf5...02e 21 minutter siden, Anononyma said: Ts har kanskje funnet ut av det nå ❤️ Men gutten min lå i sete helt til uke 38 og frem til han snudde seg heeelt på tampen kjente jeg hodet oppunder høyre ribbein - og ja, det var noe voldsomt til hikking oppunder ribbeinet der, ingen tvil om at jeg kjente hikken der han hadde hodet. Husk at det er øvelser du kan gjøre hjemme som tilrettelegger og gjør det enklere for babyen å snu seg til hodeleie. Husker ikke hva det het, men du finner det på Google. Jeg gjorde disse øvelsene 3 ganger om dagen i ca 10 dager. Er ganske sikker på at det bidro til at han snudde seg Da tror jeg vi kan konkludere med at hikke er ikke ett bestemt sted! Og det er ikke noe godt mål på hvor hodet er eller om hodet har festet seg Anonymkode: 3bdf5...02e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da tror jeg vi kan konkludere med at hikke er ikke ett bestemt sted! Og det er ikke noe godt mål på hvor hodet er eller om hodet har festet seg Anonymkode: 3bdf5...02e Godt det. Jeg kjenner det litt ulike steder, men skal visst ha ligget i hodeleie i 10 uker nå. Skal sjekke på nytt i dag (uke 39). Anonymkode: c1bad...130 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vært på sykehuset på kontroll, og da begynte det noen bevegelser som lignet hikke. Jeg spurte jordmor om hun kunne bekrefte om det var hikke, og det var det! Barnets hode er festet, så det ligger med hodet nedover. Hikken var veldig langt oppe på magen; rett ovenfor navelen, under ribbeina. Da tenkte jeg på denne tråden og det å oppdatere den Anonymkode: 3bdf5...02e Åh takk for at du sa ifra! 😃 så kjekt å vite!! Anonymkode: 06f3e...447
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #17 Skrevet 24. januar 2024 Anononyma skrev (38 minutter siden): Ts har kanskje funnet ut av det nå ❤️ Men gutten min lå i sete helt til uke 38 og frem til han snudde seg heeelt på tampen kjente jeg hodet oppunder høyre ribbein - og ja, det var noe voldsomt til hikking oppunder ribbeinet der, ingen tvil om at jeg kjente hikken der han hadde hodet. Husk at det er øvelser du kan gjøre hjemme som tilrettelegger og gjør det enklere for babyen å snu seg til hodeleie. Husker ikke hva det het, men du finner det på Google. Jeg gjorde disse øvelsene 3 ganger om dagen i ca 10 dager. Er ganske sikker på at det bidro til at han snudde seg Tusen takk for oppdatering, så kjekt å høre om!! 😃 Anonymkode: 06f3e...447
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Godt det. Jeg kjenner det litt ulike steder, men skal visst ha ligget i hodeleie i 10 uker nå. Skal sjekke på nytt i dag (uke 39). Anonymkode: c1bad...130 Bekreftet festet hodeleie. Er visst helt vanlig å kjenne hikke forskjellige steder, hele kroppen reagerer jo. Anonymkode: c1bad...130 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #19 Skrevet 24. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Bekreftet festet hodeleie. Er visst helt vanlig å kjenne hikke forskjellige steder, hele kroppen reagerer jo. Anonymkode: c1bad...130 Jeg tenker jo på når jeg hikker selv, så kommer det jo ikke kontrollerte bobler ut av munnen mens jeg sitter helt stille! Noen ganger med både hele overkroppen, skuldre og armer Anonymkode: 3bdf5...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå