Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37 år, jobbet masse siste 10-15 år for å lage meg min egen arbeidsplass, for å kunne få mer fritid fremover nå. Dvs at jeg feks ikke starter på jobb før 11-12 og ferdig igjen i 17 tiden. Noe av jobben gjør jeg også hjemmefra. Jeg vet at jeg jobber endel mindre enn dem, men det er et resultat av at jeg i fler år jobbet 150%. 
Nå har et par av mine venner indirekte klaget litt på min livsstil, at jeg feks står opp kl 09. Jeg betaler mer skatt enn disse folka, så skjønner ikke hvorfor det er et problem, og hinting om at jeg er litt lat. 

Hva ville du svart i slike situasjoner? Jeg føler meg egentlig flink som har fått til dette på egenhånd, men som sagt så fremstår jeg jo tydeligvis lat for noen. 

Anonymkode: d591b...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"husk at jeg jobbet x-antall timer i døgnet i 15 år for å kunne ha den livsstilen jeg har nå, så hvorfor er det så viktig for deg å klage på at du må stå opp før meg og jobbe dine 7,5 time?"

Anonymkode: 9ab76...6f1

• Liker 2
Skrevet

Du skal streve, og du skal gjøre som alle andre, ellers er du lat, arrogant, priviligert, antisosial osv.

Jeg er ikke i jobb, men istedet går jeg der det ikke er brøytet, bare for at folk skal se hvordan jeg sliter, og hvor tapper jeg er. Folk liker ting som både fremkaller sympati og gir dem følelsen av å være og ha det bedre enn andre. Å se noen lykkes, spesielt noen de kjenner, oppleves som et slag i ansiktet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

"husk at jeg jobbet x-antall timer i døgnet i 15 år for å kunne ha den livsstilen jeg har nå, så hvorfor er det så viktig for deg å klage på at du må stå opp før meg og jobbe dine 7,5 time?"

Anonymkode: 9ab76...6f1

Ja, det skal jeg si. Men de føler jeg går glipp av dagen ved å sove feks til 9 på hverdager, de spør om jeg får dårlig samvittighet. Jeg har ikke små barn som skal følges opp, bare så det er sagt. Og jeg kan også jobbe litt kl 21 når jeg sitter hjemme.

Skrevet
Pringle skrev (49 minutter siden):

Du skal streve, og du skal gjøre som alle andre, ellers er du lat, arrogant, priviligert, antisosial osv.

Jeg er ikke i jobb, men istedet går jeg der det ikke er brøytet, bare for at folk skal se hvordan jeg sliter, og hvor tapper jeg er. Folk liker ting som både fremkaller sympati og gir dem følelsen av å være og ha det bedre enn andre. Å se noen lykkes, spesielt noen de kjenner, oppleves som et slag i ansiktet.

Er nok noe med at jeg ikke er helt A4, og heller ikke higer etter et slikt liv.

Skrevet

Tror jeg bare hadde spurt hvorfor de blir så påvirket av når jeg står opp.

Anonymkode: 9f3e9...768

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde vel svart noe i de baner som at jeg har skapt det livet jeg ønsker, og det er jeg fornøyd med. Det gjør meg lykkelig. 

Har de problemer med det så er det egentlig ikke så veldig mye jeg kan gjøre med det.

• Liker 1
Skrevet

Ville brukt fritiden min på mindre simple mennesker.  

Anonymkode: 924b4...588

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Andre venner?

Anonymkode: bb7a9...b0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det skal jeg si. Men de føler jeg går glipp av dagen ved å sove feks til 9 på hverdager, de spør om jeg får dårlig samvittighet. Jeg har ikke små barn som skal følges opp, bare så det er sagt. Og jeg kan også jobbe litt kl 21 når jeg sitter hjemme.

Er de virkelig venner, eller er de «venner»? De virker noe enkle i topplokket. Hva mener de skjer mellom 8-9, som du går glipp av? 🤡

Jobber ingen av dem turnus? Vi må nemlig sove når vi kan 😉 

Anonymkode: 770b8...653

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva ville du svart i slike situasjoner?

Plager det deg?

Jeg jobber 24/7 som bedriftseier og hvordan jeg velger å disponere arbeidstiden er opp til meg så lenge arbeidet blir gjort, det er det fine med å være sjef.

Ja hva?Er du sjalu?

Start fra scratch så skal du se hvor mye grunnarbeid som ligger til grunn for at jeg kan dette nå etter 10-25 år.

Jeg jobber tydeligvis hardere og smartere enn deg ifølge skattelistene.

Anonymkode: 73c4a...e03

Skrevet

Virker som at det ligger en misunnelse bak at noen kan sove til kl 09. Jeg sover også til da, og synes det er merkelig når noen liksom akker seg over at jeg "sover bort hele morgenen". Som B-menneske kunne jeg jo pekt på dem som legger seg kl 22 og akket meg over at de går glipp av hele kvelden, men jeg gjør det jo ikke. La nå folk ha sine egne rutiner, tenker jeg.

Anonymkode: 474b3...932

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 37 år, jobbet masse siste 10-15 år for å lage meg min egen arbeidsplass, for å kunne få mer fritid fremover nå. Dvs at jeg feks ikke starter på jobb før 11-12 og ferdig igjen i 17 tiden. Noe av jobben gjør jeg også hjemmefra. Jeg vet at jeg jobber endel mindre enn dem, men det er et resultat av at jeg i fler år jobbet 150%. 
Nå har et par av mine venner indirekte klaget litt på min livsstil, at jeg feks står opp kl 09. Jeg betaler mer skatt enn disse folka, så skjønner ikke hvorfor det er et problem, og hinting om at jeg er litt lat. 

Hva ville du svart i slike situasjoner? Jeg føler meg egentlig flink som har fått til dette på egenhånd, men som sagt så fremstår jeg jo tydeligvis lat for noen. 

Det er sånn regelryttere og firkanta folk er, bare vær glad for at de ikke er i en maktposisjon overfor deg, de hadde klart å lage 100.000 høner ut av 1 gram fjær. 

Anonymkode: c84e4...f3c

Skrevet

De er bare misunnelige og forsøker å skjule det bak kritikk for å ikke virke sutrete.

Anonymkode: dfe48...2ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor gjør de ikke det samme da? De kan jo starte noe selv som de kan tjene såpass på at de kan jobbe mindre selv?

Dette er venner som ikke unner andre å lykkes. Neste gang de hinter, så bare svar «ja, jeg er lat, tjener godt for det!» Dere da, jobber å står i? Forresten, jeg betalte så og så mye i skatt i fjor, dere da, hva bidro dere med? Til fellesskapet?»

Du skal være stolt av det du har oppnådd.   
(dersom det er noe matnyttig, da) nå håper jeg du ikke er en influenser/reklameplakat da.. Men for all del, de skatter de også, selv om jobben de utfører ikke er samfunnsnyttig

Skrevet

Er du misunnelig? er riktig reaksjon.

Anonymkode: d5aeb...832

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...