AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Del Skrevet 15. januar 2024 Hei! Håper noen flinke folk kan hjelpe meg. Jeg nærmer meg 40 år og har "alltid" hatt litt problemhud; sensitiv, rød hud, porer på nesen og hake. Har tidligere vært plaget med kviser, men de oppstår sjeldnere nå. Tørr hud, kan noen ganger være litt blank i t-sonen. Har også fått en sinnarynke mellom brynene som, hvis mulig, jeg ønsker å tone ned... Fine linjer i pannen og under øynene har også dukket opp. Jeg har følgende produkter nedenfor og lurer på om de er bra for meg eller om jeg bør endre på noe? Pris ingen betydning, villig til å gi andre produkter en sjanse uavhengig av pris. Rekkefølge påføring: 1. Veksler mellom rens fra Cerave: Denne CeraVe Hydrating cleanser 236 ml | lyko.com og denne Cerave Foaming cleanser 236ml | Apotekia 2. Øyekrem fra Cerave: CeraVe Eye Cream 14 ml | Apotek For Deg 3. Etter rens påfører jeg COSRX Advanced Snail 96 Mucin Power Essence 100ml, deretter påfører jeg Emma S. Treatment Niacinamide Formula. 4. Til slutt fuktighetskrem fra CeraVe Facial Moisturising Lotion. 5. Demper rødheten med Dr. Schrammek Blemish Balm når jeg skal ut døra. 2-3 ganger i måneden bruker jeg Repairing Overnight Mask og cirka 1 gang i uken Emma S. Treatment Enzyme Peel. Ser dette ok ut for min type hud? Mottar tips og triks med stor takknemlighet, gjerne med detaljer for rekkefølge/påføring da jeg kan alt for lite om hud. På forhånd tusen takk for hjelpen!! Anonymkode: 3c347...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Kan anbefale hudpleie fra KaReBeauty.no. Det er et norsk selskap. Du kan sende melding til de på nettsiden eller Instagram og få hjelp til hvilke produkter du trenger til din hud . Jeg er veldig fornøyd med produktene derfra :) Anonymkode: 20bfb...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #3 Del Skrevet 10. februar 2024 Veldig basic - men retinol, c-vitamin/antioksidanter, syrer, solkrem. Gå til en hudlege/kosmetisk sykepleier for ev profesjonell hjelp:) Anonymkode: 72d5f...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Del Skrevet 12. februar 2024 Husk solkrem i morgenrutinen (som siste steg), minimum solfaktor 30, men helst 50. Anonymkode: ac259...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. februar 2024 #5 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 14.23): Hei! Håper noen flinke folk kan hjelpe meg. Jeg nærmer meg 40 år og har "alltid" hatt litt problemhud; sensitiv, rød hud, porer på nesen og hake. Har tidligere vært plaget med kviser, men de oppstår sjeldnere nå. Tørr hud, kan noen ganger være litt blank i t-sonen. Har også fått en sinnarynke mellom brynene som, hvis mulig, jeg ønsker å tone ned... Fine linjer i pannen og under øynene har også dukket opp. Jeg har følgende produkter nedenfor og lurer på om de er bra for meg eller om jeg bør endre på noe? Pris ingen betydning, villig til å gi andre produkter en sjanse uavhengig av pris. Rekkefølge påføring: 1. Veksler mellom rens fra Cerave: Denne CeraVe Hydrating cleanser 236 ml | lyko.com og denne Cerave Foaming cleanser 236ml | Apotekia 2. Øyekrem fra Cerave: CeraVe Eye Cream 14 ml | Apotek For Deg 3. Etter rens påfører jeg COSRX Advanced Snail 96 Mucin Power Essence 100ml, deretter påfører jeg Emma S. Treatment Niacinamide Formula. 4. Til slutt fuktighetskrem fra CeraVe Facial Moisturising Lotion. 5. Demper rødheten med Dr. Schrammek Blemish Balm når jeg skal ut døra. 2-3 ganger i måneden bruker jeg Repairing Overnight Mask og cirka 1 gang i uken Emma S. Treatment Enzyme Peel. Ser dette ok ut for min type hud? Mottar tips og triks med stor takknemlighet, gjerne med detaljer for rekkefølge/påføring da jeg kan alt for lite om hud. På forhånd tusen takk for hjelpen!! Anonymkode: 3c347...bf3 Det er greie/gode produkter alle sammen, men det som har betydning, er jo om de funker for huden din. Det jeg merker meg, er at ingen av produktene egentlig er beregnet på sensitiv/reaktiv hud (med unntak av rensene fra CeraVe, de er fine også for sensitiv hud) og det kan ha betydning. Produktene fra Emma S. inneholder f.eks. parfyme, som kan være greit å unngå når man har sensitiv hud. Ut fra beskrivelsen din høres det ut som om du har en kombinert hudtype, som muligens også er fuktfattig akkurat nå. Når det gjelder renseproduktene fra CeraVe, er de helt fine, og hvis du synes det funker for deg å veksle mellom dem, så skal du bare fortsette med det. Jeg tenker at du kan forsøke å rengjøre ansiktet kun med lunkent vann og eventuelt en myk klut om morgenen, og heller bruke rens om kvelden for å fjerne sminke og solkrem. Det er som regel ikke nødvendig å rense huden om morgenen, med mindre du har brukt en veldig fet nattkrem/olje eller har svært fet/uren hud. Husk å massere renseproduktet inn i huden i minst 1 minutt, slik at alt løses ordentlig opp. Øyekremen fra CeraVe gir godt med fukt, men ikke mer enn det. Om du ønsker et produkt med mer pleiende og reparerende virkning, kan jeg anbefale Elementrè Firming Eye Serum, som jeg selv har svært god erfaring med. Du kan evt. bruke øyekremen i tillegg hvis du ikke opplever at du får nok fukt fra serumet alene. Om snegleessensen fra COSRX fungerer for deg, skal du bare fortsette å bruke det. Alternativt kan du gi det en pause og prøve f.eks. Skincity Skincare First Concentrate Sensitive, som er slags kombinasjon av serum og essens, og inneholder niacinamide samt flere beroligende og styrkende ingredienser som hjelper for sensitiv hud. Da kan du også gi niacinamideserumet fra Emma S. en pause. Et annet serum du kan vurdere, som også er spesielt beregnet på sensitiv og uren hud, er SkinCeuticals Phyto Corrective, som også kan erstatte både snegleessensen og niacinamideserumet. Om du ønsker å forsøke et alternativ til CeraVe Moisturizing Lotion, kan du vurdere disse, som også er innrettet mot sensitiv og uren hud: Skinome Light Emulsion Paula's Choice Resist Barrier Repair Advanced Moisturizer Skincity Skincare Calm Moisturizer Samtlige er uten solfaktor, og kan derfor brukes både morgen og kveld. Husk solbeskyttelse på dagtid nå som våren nærmer seg. Peelingen fra Emma S tror jeg du fint kan fortsette med, ettersom dette er et produkt som skal skylles av. Påfør beroligende serum og fukt etter bruk av denne, ettersom huden gjerne er litt ekstra sensitiv etter eksfoliering. Masken tror jeg imidlertid du kan bytte ut med en maske som er bedre egnet for sensitiv hud, f.eks. Paula's Choice Skin Recovery Mask Skinceuticals Phyto Corrective Mask Når det gjelder sinnarynken, skyldes denne muskelsammentrekninger, så her vil ikke hudpleieprodukter gi særlig resultater. Om du ikke er klar for botox, kan du forsøke ansiktsmassasje kombinert med f.eks. Frownies eller silikonplaster. Fine linjer i pannen og under øynene begynner jo ofte å vises i førtiårene, og det eneste som har dokumentert effekt på å forebygge og redusere disse, er retinoider, i kombinasjon med solbeskyttelse og tilstrekkelig fukt. Ettersom du har sensitiv hud, tenker jeg at du bør fokusere på å få huden din bedre i balanse før du innfører et retinoid i hudpleierutinen din. Når du kommer så langt, kan du vurdere å starte med Medik8 Crystal Retinal 1, som er et retinoidprodukt som er mer effektivt og samtidig mer skånsomt enn retinol, og derfor bedre egnet for sensitiv hud. Start med styrke 1 og øk gradvis til styrke 3, 6 og evt. 10. Håper dette kan være til hjelp, sendt meg evt PM om du lurer på noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå