Gå til innhold

Mannen foreslår hyttetur med hans voksne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er kjærester på over 40 år. Vi har vært sammen snart i 1 år. Han spør om vi skal dra på hyttetur og låne mine foreldres hytte; han, meg med hans 2 voksne barn + den enes kjæreste.

Jeg kjenner knapt hans barn.

Jeg vet ikke hva jeg føler og synes. Hadde du synes det var greit?

Anonymkode: 18915...adb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres trivelig ut og en ypperlig måte å bli bedre kjent 😊

Anonymkode: 10989...58d

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

jepp, en strålende mulighet til å bli kjent hvis hytta har plass til alle.. Hva får deg til å tvile? 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest Bella78
Skrevet

Ja, dette høres jo greit ut? Etter et år er det vel på tide å begynnne å bli kjent 😊 Hva er det du synes er ubehagelig /skummelt? 

Skrevet

Hvorfor synes du det er vanskelig egentlig ? Er jo en mulighet å bli kjent med barna hans? Det er jo en fin ting. 

Anonymkode: 291e5...bfa

• Liker 3
Skrevet

Det er jo kjempehyggelig! Er vel på tide at du blir kjent med de. 

Anonymkode: df220...57c

• Liker 2
Skrevet

Ja absolutt! Vi dro på hyttetur med bonusbarn fra begge kanter. Veldig fin måte å bli kjent på. Holdt det avslappet, gikk turer, lagde god mat og spilte spill sammen. Og én helg var akkurat passe til å bli litt kjent, men samtidig ikke for mye 😊

Anonymkode: d52cf...b5c

• Liker 4
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva andre synes. Det som er viktig er hva du selv synes. Hvis du ønsker å bli bedre kjent med disse barna før dere reiser på hyttetur sammen, så forteller du ham akkurat det.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem skal lage middag og vaske ut?

Anonymkode: 4070f...e91

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Godt spørsmål mange kommer med. Jeg vet ikke. Jeg følte meg bare så tom da han kom med forslaget. Men jeg vet nesten sikkert at mine foreldre hadde blitt glad for at vi ville låne hytta. Og det er sikkert koselig.

Det er nok bare det at det er så ny situasjon å skulle være sammen med plutselig en familie som jeg har fått. Jeg har ikke barn selv.

Dere har rett. 

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
ennivk skrev (Akkurat nå):

Det spiller ingen rolle hva andre synes.

Nei, men det er nå likevel godt å høre andres synspunkter. Det hjelper på å gjøre en vurdering selv, og kanskje skjønne lettere.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem skal lage middag og vaske ut?

Kjæresten min er kjempe flink til å gjøre alt mulig. Han vil hele tiden vise hensyn og omsorg. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Nei, han er frekk hvis han foreslår å låne dine foreldres hytte uten invitasjon. 

Anonymkode: dac8e...987

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Godt spørsmål mange kommer med. Jeg vet ikke. Jeg følte meg bare så tom da han kom med forslaget. Men jeg vet nesten sikkert at mine foreldre hadde blitt glad for at vi ville låne hytta. Og det er sikkert koselig.

Det er nok bare det at det er så ny situasjon å skulle være sammen med plutselig en familie som jeg har fått. Jeg har ikke barn selv.

Dere har rett. 

Av erfaring:

Du er ikke enda en del av familien, du er pappaens kjæreste. 

Litt som den nokså ferske kjæresten til ett av de voksne barna.

Du er ikke morsfigur eller bonusmamma når dere traff hverandre så sent i deres liv. 

Min mor fikk ny kjæreste når jeg var 20 år, og nå som jeg er 43 år - og vi har hatt masse tid med ham/han ikke har egne barn og dermed tilbringer alle høytider osv med noen fra vår familie så anser jeg ham som en likestilt del av hele familien.

Han er jo blitt en bestefarfigur til mitt barn og søskens barn - men det handler også om at vår biofar er fraværende og mammas mann jo er den som er med på alt.

Så fikk jo også vi barn mange år uti deres forhold, han hadde jo vært der i sikkert 12-14 år før nye barnebarn kom. 

Du er den nye kjæresten, dra om du ønsker - slapp helt av. Du er «hyggelig gjest» en stund til. 

Men: 

Jeg hadde nok også synes det var litt tidlig med «hele slekta på mine foreldres hytte» uten at jeg selv foreslo det.

Hadde ønsket å kjenne alle godt under mer ordinære forutsetninger før vi initierte til det som kjapt blir en tradisjon. 

Litt flere felles middager/samvær. SÅ hyttehelg om vi funker greit sammen. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere har rett. 

❤️ ja, jeg skjønner 😊 men nå er dette en gang realiteten, og kanskje dette blir veldig hyggelig? Du må jo nesten bli kjent med de en gang..  Jeg tror mannen din foreslo din hytte nettopp pga at det er trygg og kjent, på hjemmebane. Dersom dere forblir et par så blir jo kanskje du bonusbestemor en dag også? 

Anonymkode: af81b...96f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er jo en kjempe hyggelig måte å bli kjent på i avslappende omgivelser😄

Jeg er 34 og samboeren min 47. Han «hoppet i det» påsken for noen år siden og kom på besøk en helg da vi var kjærester. Fikk møte både barna og foreldrene mine. Tror nok han synes det var «skummelt», men alle tok imot han med åpne armer. Nå er han jo en del av familien❤️ jeg har små barn, så tror nok du får en roligere helg enn han fikk😂😂

Anonymkode: af3ef...398

• Liker 2
Skrevet

Kan han ikke heller leie en hytte eller er han gjerrig?

• Liker 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (13 minutter siden):

Av erfaring:

Du er ikke enda en del av familien, du er pappaens kjæreste. 

Litt som den nokså ferske kjæresten til ett av de voksne barna.

Du er ikke morsfigur eller bonusmamma når dere traff hverandre så sent i deres liv. 

Min mor fikk ny kjæreste når jeg var 20 år, og nå som jeg er 43 år - og vi har hatt masse tid med ham/han ikke har egne barn og dermed tilbringer alle høytider osv med noen fra vår familie så anser jeg ham som en likestilt del av hele familien.

Han er jo blitt en bestefarfigur til mitt barn og søskens barn - men det handler også om at vår biofar er fraværende og mammas mann jo er den som er med på alt.

Så fikk jo også vi barn mange år uti deres forhold, han hadde jo vært der i sikkert 12-14 år før nye barnebarn kom. 

Du er den nye kjæresten, dra om du ønsker - slapp helt av. Du er «hyggelig gjest» en stund til. 

Men: 

Jeg hadde nok også synes det var litt tidlig med «hele slekta på mine foreldres hytte» uten at jeg selv foreslo det.

Hadde ønsket å kjenne alle godt under mer ordinære forutsetninger før vi initierte til det som kjapt blir en tradisjon. 

Litt flere felles middager/samvær. SÅ hyttehelg om vi funker greit sammen. 

Takk for deling og synspunkter.

Har et avslappet forhold til de voksne barna. De bor ikke hjemme. Og har på ingen måte følelse av at jeg påtrenger meg som et nytt familiemedlem. Nei da. Forstår godt det.

Vi har hatt noen felles middager og samvær sammen. Vi alle kommer fint overens, føler jeg.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

❤️ ja, jeg skjønner 😊 men nå er dette en gang realiteten, og kanskje dette blir veldig hyggelig? Du må jo nesten bli kjent med de en gang..  Jeg tror mannen din foreslo din hytte nettopp pga at det er trygg og kjent, på hjemmebane. Dersom dere forblir et par så blir jo kanskje du bonusbestemor en dag også? 

Anonymkode: af81b...96f

Å ja, det hadde vært fantastisk å få oppleve å bli bonusbestemor en gang. Men det tar jeg ikke som noen selvfølge i det hele tatt.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo en kjempe hyggelig måte å bli kjent på i avslappende omgivelser😄

Jeg er 34 og samboeren min 47. Han «hoppet i det» påsken for noen år siden og kom på besøk en helg da vi var kjærester. Fikk møte både barna og foreldrene mine. Tror nok han synes det var «skummelt», men alle tok imot han med åpne armer. Nå er han jo en del av familien❤️ jeg har små barn, så tror nok du får en roligere helg enn han fikk😂😂

Hi, hi, ja, det blir nok roligere med disse nesten voksne barna. Synes de sitter mye gravd ned i mobilen sin. Det gjør det litt vanskeligere å bli kjent.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, han fins ikke gjerrig. Vi har snakket om det og.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Takk for deling og synspunkter.

Har et avslappet forhold til de voksne barna. De bor ikke hjemme. Og har på ingen måte følelse av at jeg påtrenger meg som et nytt familiemedlem. Nei da. Forstår godt det.

Vi har hatt noen felles middager og samvær sammen. Vi alle kommer fint overens, føler jeg.

Å ja, det hadde vært fantastisk å få oppleve å bli bonusbestemor en gang. Men det tar jeg ikke som noen selvfølge i det hele tatt.

Hi, hi, ja, det blir nok roligere med disse nesten voksne barna. Synes de sitter mye gravd ned i mobilen sin. Det gjør det litt vanskeligere å bli kjent.

Nei, han fins ikke gjerrig. Vi har snakket om det og.

Ungdom/unge voksne sitter mye på mobilen, bor med 2 stykker selv på 13 og 15.

ett godt tips om dere liker det: ta med noen engasjerende brettspill dere kan spille på kveldene😄 det liker både barn og voksne her i hus. Ungdommene elsker spillkvelder😄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da helt naturlig og koselig å låne familiehytter? Er mer rart å leie en hytte, om man kan låne foreldrene sine? 

de setter jo ofte pris på at den blir brukt og andre vil tilbringe tid der😄 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...