Gå til innhold

Jeg vil ikke ha sex før forholdet for å "teste kompatibiliteten"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser her at mange sier at man må ha sex før man blir et par, for å "teste" om en
er seksuelt kompatibel, og at sex er "limet i forholdet" var det noen som så fint sa.

Så la meg se om jeg har forstått det riktig:
det er altså slik at hvis kjemien og alt det andre som skjer i datingfasen er jolly good,
så ignoreres det med en gang jeg sier at jeg personlig ikke vil ha sex før vi er et par? 😅

Hmm. Hva skal jeg gjøre her? 

Anonymkode: 87798...26e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakke med den du dater om hvordan du tenker og føler, og høre hva han/hun sier om temaet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan man kan definere seg som ett parr uten å hatt sex klarer ikke jeg å forstå. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Hedda-78 skrev (Akkurat nå):

Snakke med den du dater om hvordan du tenker og føler, og høre hva han/hun sier om temaet.

Råd om når/hvor tidlig en skal gjøre det?
Blir litt upassende å prate om sex og slik for tidlig 😅

Skrevet

Herregud så mye enklere alt var før. Da ble man sammen med noen, og gjorde det slutt når man ikke ville mer. Jeg leser her inne bla "vi har datet i et år men er ikke offisielle". Ok, mulig jeg er gammel, men kan ikke skjønne hvorfor alt må være så komplisert.

• Liker 25
  • Nyttig 17
Skrevet
Tobias001 skrev (Akkurat nå):

Hvordan man kan definere seg som ett parr uten å hatt sex klarer ikke jeg å forstå. 

Det er ganske enkelt. Har man romantiske og kanskje seksuelle følelser for denne andre personen og det er gjengjeldt, så kan man sammen (ved å prate) komme fram til at ja, nå er man et par. Trenger absolutt ikke ha sex før man har blitt glad i hverandre og har fastslått at man er et par. Et forhold er så mye mer enn sex, og ja, sex er viktig, men ikke det viktigste!! Mange jeg kjenner som venter med sex før de er blitt ordentlig sammen og vet at de har valgt hverandre. Sex kan være ganske sårt og intimt og ikke alle som ønsker å ligge med alle og enhver som en ikke har investert tid og krefter i .

Anonymkode: e1f61...f63

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Stor pike skrev (Akkurat nå):

Herregud så mye enklere alt var før. Da ble man sammen med noen, og gjorde det slutt når man ikke ville mer. Jeg leser her inne bla "vi har datet i et år men er ikke offisielle". Ok, mulig jeg er gammel, men kan ikke skjønne hvorfor alt må være så komplisert.

Jeg er en Millennial, og jeg er enig.
Dette er garantert DEN verste tiden å debuttere i dating

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leser her at mange sier at man må ha sex før man blir et par, for å "teste" om en
er seksuelt kompatibel, og at sex er "limet i forholdet" var det noen som så fint sa.

det er altså slik at hvis kjemien og alt det andre som skjer i datingfasen er jolly good,
så ignoreres det med en gang jeg sier at jeg personlig ikke vil ha sex før vi er et par? 😅

Om man er seksuelt kompatibel handler nok mer om den personens sexdrift og seksuelle lyster. Når to personer som dater og liker hverandre blir et par, så er det vel ganske vanlig at man prøver og feiler litt, utforsker hverandre og sammen finner et sexliv som fungerer for begge? Man må ikke teste liksom. Hvis det er menn som sier det, mistenker jeg at det er en skult agenda der. Er man ikke fornøyd liksom, er det bare å dumpe dama🙄

Jeg er mann og ville aldri dumpet ei jeg likte bare fordi hun ville vente med sex.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du skal prate om det må du tenke deg nøye om først. Få ei venninne til å late som hun er han, så får hun stille alle spørsmål hun kan komme på til deg. 

Det kan være hvorfor vil du ikke. Hva om vi ikke liker hverandre. Hvor ofte skal vi ha sex. Hva slags type sex ser du for deg. Hvor går dine grenser. Og så videre. 

Det er nok mange spørsmål. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

er her at mange sier at man må ha sex før man blir et par, for å "teste" om en

"Mange" dier vel ikke det. Men noen mener det. Dem om det. 

Ta dine egne valg. Det går fint. 

Anonymkode: 12c08...ad8

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke bare å si så fort daten/personen du holder på med begynner å snakke om sex  eller er i nærheten av å innlede noe du ser på som seksuelt, så sier du "Snakk om seksuelt samkvem og interesser samt faktisk akt er 100% uaktuelt for meg før jeg er i ett forhold.

Så må den andre parten selv finne ut om du er rette personen å gå videre med. 

Anonymkode: 1036f...13b

Skrevet

Hva andre mener eller skriver er ikke relevant for deg. Du trenger ikke engang å skjele til det.
Den du skal være tro mot er deg selv, og den eneste som er berettiget å være med på vurderinga er din potensielle kjæreste. Snakk med den personen som du faller for, og hør hvordan han (?) stiller seg til det du tenker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville formulert meg på en annen måte da ordet forhold skremmer vekk veldig mange. Si at du ønsker å bli godt kjent før du er intim med noen. Når dere har blitt godt kjent vet du også om det er liv laga og plutselig føles det naturlig å ha sex også.  Å vente med å ha sex før man er i ett forhold tenker jeg er noe man sier fordi man ikke ønsker å gi   en del av seg selv til noen som kanskje ikke er verdt det. Så fort du forsikrer deg om at han er  verdt det forsvinner hele problemstillingen din. 

Anonymkode: 6ee9a...c59

• Liker 3
Skrevet

Du må selvsagt gjøre det som er rett for deg.

Personlig så vil jeg ha en kjæreste som tenner på meg og som ikke klarer å holde fingrene unna meg. Hvis forholdet hennes til sex fremstår det minste overkontrollert eller nevrotisk så er det ikke dama for meg.

Anonymkode: bf6ab...e71

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sex kan være ganske sårt og intimt

Anonymkode: e1f61...f63

Bingo. Jeg er ganske forsiktig som et resultat av en fortid med mobbing.
Det siste jeg trenger er å hatt dårlig sex med noen jeg ikke er bundet til,
og at da denne personen løper rundt på byen og forteller om alle feil og flauser jeg gjorde under sexen

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Bingo. Jeg er ganske forsiktig som et resultat av en fortid med mobbing.
Det siste jeg trenger er å hatt dårlig sex med noen jeg ikke er bundet til,
og at da denne personen løper rundt på byen og forteller om alle feil og flauser jeg gjorde under sexen

TS

Men er det ikke nesten verre å ha dårlig sex med noen du ER bundet til? Dere dater i uker og måneder, så finner ut at dere er et par, før dere har sex, og du oppdager at han er håpløst og/eller har helt andre behov og ønsker enn deg i senga.

Anonymkode: 58ffb...1e8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er det ikke nesten verre å ha dårlig sex med noen du ER bundet til? Dere dater i uker og måneder, så finner ut at dere er et par, før dere har sex, og du oppdager at han er håpløst og/eller har helt andre behov og ønsker enn deg i senga.

Anonymkode: 58ffb...1e8

Faktisk så er jeg en hann

For å være helt ærlig, så vil ikke "dårlig sex" fra hennes side være noe ille.
Faktisk betryggende. Og så er jo ikke et forhold bare om sex

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har aldri hatt sex utenfor forhold før?

Skrevet
jabx skrev (8 minutter siden):

Du har aldri hatt sex utenfor forhold før?

Jeg er ikke TS men jeg har aldri hatt sex utenfor et forhold. Jeg er i 40 årene. Enkelte av forholdene mine har blitt avsluttet fordi sexen ikke var bra, men jeg er fortsatt glad for at jeg ventet med å ha sex før vi var i ett forhold. Nå varierer jo definisjonen av et forhold  og noen vil vel ikke si at de er i ett forhold før de har endret sivilstatus på Facebook og blitt hverandres dater i familie fester som konfirmasjon etc eller flyttet sammen.  Jeg er i ett forhold når jeg dater en mann jevnlig og leier hverandre offentlig, har dobbeldater med vennepar og henger med hverandres venner.  Det er liksom ingen tvil om at vi to treffer hverandre og holder på å bli kjent. 

• Liker 2
Skrevet

Det er vel helt greit. At man er offesielt sammen, om så gift, betyr jo ikke at man kan få fra hverandre. Det kan man gjøre når som helst. Hvis sexen ikke fungerer, så har man valget uansett hvor etablert man nå er

Anonymkode: cce15...ba2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...