AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Spørsmålet er vel godt beskrevet i tittelen. Hva bør man tenke på? Hvordan legge til rette for at katten skal ha det best? Kanskje lurt med to katter? Synspunkter og tanker mottas med takk. Er ensom og skulle så inderlig hatt et kjæledyr. Hund går ikke med tanke på jobbsituasjon. Anonymkode: d7222...7cb
Fountaine Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 (endret) Ragdoll pleier å være innekatter. Det anbefales med to katter hvis de skal være inne. Man kan også ta dem med ut i bånd. Endret 15. januar 2024 av Fountaine 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Ja, det er mange katteraser som trives godt som innekatter, men du må hinne tilpasse boligen til deres behov, og du bør ha mulighet til å lufte den. Og to stk gir bedre trivsel og livskvalitet. Anonymkode: ba11e...ff8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Ja. Innekatter lever lengre, har bedre helse og langt mindre stress i kroppen enn utekatter. Så lenge man passer på å aktivisere katten så den får dekket alle behov, vil en innekatt leve veldig godt. Les deg opp så du har en plan før katten/kattene kommer i hus Anonymkode: a5cd3...8f1
Perelandra Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Persere har rolig gemytt og kan klare seg fint inne så lenge de blir aktivisert av eieren. De kan dessverre ha en del helseplager på grunn av kort nese og flatt ansikt, men jeg har inntrykk av at oppdrettere av perserkatter er mer obs på dette nå.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 Min erfaring er at ragdolls og britisk korthåret ofte er for naive til å være ute. Bengal, maine coon og sibir på den andre siden er så sosiale og nysgjerrige katter at de kan rote seg bort i det meste. Men de er også ofte veldig aktive og bør ha god plass for å aktiviseres inne. I nabolaget mitt bor det flere maine coon, som stadig etterlyses, fordi de har utforsket kjellere/garasjer og blitt stengt inne. Og jeg kjenner flere bengal som bare går inn og ut av de husene de føler for, uavhengig av hvem som egentlig bor der Men det er uansett individene som er avgjørende, mange rasekatter vokser opp til å bli rasens motsetning. Jeg hadde skogskatt før, de sies å være aktive katter, min var dønn lat. De sies å elske klatre, min ville aldri høyere opp enn sofaen. Den måten du kan være mest sikker på at du får en katt som trives inne, er å adoptere en voksen katt. Anonymkode: aacb7...289 1
Urwa Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Har 2 britisk korthår som innekatter. De koser seg. Har en terasse da som de kan gå ut til når det er fint vær. Pluss at de har masse boltre plass inne.
Maskinfører Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 Har hatt mange utekatter som har blitt innekatter etter en forferdelig ulykke med pusegutt sommer,n 2007 😻😻
Troyamin Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 Ta en titt på Egyptisk Maui, Devon eller Cornish Rex og Orientalsk Korthår. Det er katter med stor personlighet og som trives inne, så sant de får dekket alle behov.
Paneera Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 Jeg har en hellig Birma som er innekatt. Går helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå