Gå til innhold

Hvordan oppfører en hverdagspsykopat seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykopater er ikke alltid kaninkokere som på film, og de gjør seg til kjenne hos noen de ikke liker, og er superhyggelige med folk de liker eller ønsker tjenester av.

Jeg lurer på hva som er de vanligste "symptomene" og om det henger sammen med andre diagnoser som bipolar, borderline eller adhd.

Jeg spør ikke for å hetse noen, men fordi jeg er interessert i hvordan de oppfører seg.

Jeg har selv blitt utsatt for en hverdagspsykopat de siste månedene, og merker at jeg har blitt manipulert og lurt trill rundt uten at jeg har vært klar over det selv før ettepå.

Anonymkode: 3330e...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på psykopater og sleipinger. Det er umulig å svare, fordi både sleipinger og psykopater er like forskjellige som oss andre. Men generelt er de kun hyggelige når det gagner dem selv, utenom det er de likegyldig til deg. Men det er når de blir motsagt eller ikke får god nok gevinst av adferden sin den mørke siden kommer frem. Den vil og variere. 

Anonymkode: 090a2...a78

• Nyttig 2
Skrevet

De er gjerne supersjarmerende. De kan gi deg en mengde og type oppmerksomhet i starten som du ikke helt skjønner hvorfor du "fortjener", men de plukker ut ofre som er sultne på dette og derfor ikke rykker skremt unna. Humoren deres er ofte krass, aldri selvironisk. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ts her

Alle punktene dere har nevnt kjenner jeg igjen fra "min" psykopat.

Dette er et menneske jeg er avhenging å kommunisere med via mail, men nå får jeg ikke engang svar på mine formelle henvendelser til psykopaten. 

Anonymkode: 3330e...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...