Diana Skrevet 15. januar #1 Del Skrevet 15. januar Hei Jeg har pådratt med tennisalbue i begge armene, men mest i høyre. Jeg har en fysisk tung jobb med mye tunge løft i løpet av dagen. Det er desverre ikke mulig å tilrettelegge. Jeg tenker derfor å droppe overkropp treningen en periode, sånn at armene kanskje får hentet seg inn igjen. Er det mulig å svømme istede? Tenker dette er en god løsning da det ikke belaster albuene på samme måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. januar #2 Del Skrevet 15. januar Diana skrev (17 minutter siden): Hei Jeg har pådratt med tennisalbue i begge armene, men mest i høyre. Jeg har en fysisk tung jobb med mye tunge løft i løpet av dagen. Det er desverre ikke mulig å tilrettelegge. Jeg tenker derfor å droppe overkropp treningen en periode, sånn at armene kanskje får hentet seg inn igjen. Er det mulig å svømme istede? Tenker dette er en god løsning da det ikke belaster albuene på samme måte Jeg tenker at du bør til fastlegen. Sykemelding kan være aktuelt. Angående trening , så tror jeg fastlegen kan henvise deg til fysioterapeut for å få riktige treningsråd. Jeg har en mistanke om at du ikke trenger å trene så mye siden du sliter ned kroppen din på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 15. januar #3 Del Skrevet 15. januar Et par tips og triks her også: https://www.youtube.com/@SquatUniversity/search?query=elbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar Jeg ville heller byttet ut vanlig styrketrening med rehabiliteringsøvelser for tennisalbue. Jeg gjetter på at belastningen på jobben står for en stor andel av årsaken til tennisalbuen? Noe av det viktigste som er for tennisalbuer er korrekt opptrening, for å forhindre kroniske plager. Og tennisalbue kommer ofte av feilbelastning av håndledd og/eller underarm, ikke selve albuen. Det er vanligvis øvelser som går på håndledd og underarm som er rehabiliteringsøvelser for tennisalbue, da det er bevegelsene i håndleddet som trigger senefestet i albuen. Få deg time hos fysioterapaut eller manuellterapaut, slik at du kan få øvelser som passer til din situasjon. Det krever ofte flere måneder med rehabiliteringsøvelser før man blir bra. Og også få tips til hvordan minske belastningen i din hverdag. Selv om jobben ikke kan tilrettelegge, så kan du få tips til hvordan bevege deg mer riktig for dine armer. At man blir smertefri er ikke det samme som at man blir bra. Jeg gjorde den feilen, jeg begynte belaste som vanlig etter jeg ble kvitt smertene. Så kom de tilbake. og sånn holdt jeg på en stund, til det ble kronisk. Anonymkode: 7d357...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå