AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Jeg er deprimert og vet at man fort da kan føle seg til ekstra bry. Jeg kan skjønne det når man føler det ovenfor venner også, for de sitter ikke med noe ekspertise og de har ikke valgt å høre på andres problemer. Men jeg studerer og har pleid å bruke studentpresten fordi jeg kjenner til henne fra før. Dette er jo jobben hennes å høre på andre når livet er vanskelig for de som kommer. Og Jeg har snakket med henne kanskje 3 ganger på dette halvåret mens jeg venter på profesjonell hjelp (er på venteliste). Og nå er jeg i en situasjon der jeg hadde trengt å lufte ut trykket igjen. Men jeg tørr ikke å sende melding til studentpresten fordi jeg er så redd jeg plager henne med mine problemer. Jeg vet jo at dette er jobben hennes å sitte å høre på. Og jeg liker bedre å snakke med henne enn mine venner. Hvorfor føler man seg så til bry selv ovenfor personer som jobber med å møte folk over vanskelige samtaler? Anonymkode: efeda...43b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Ganske mange har det som et av deres problem. De vil ikke være til bry eller ta plass. Kan ofte være tegn på traume fra barndommen. Ikke uvanlig. Anonymkode: 6170c...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 For min del er det fordi jeg tenker at de heller bør bruke tiden sin på andre som har det verre og som fortjener hjelp mer. Anonymkode: eeb39...3ca
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ganske mange har det som et av deres problem. De vil ikke være til bry eller ta plass. Kan ofte være tegn på traume fra barndommen. Ikke uvanlig. Anonymkode: 6170c...5c5 Dette trur eg du har mykje rett i. Vi har fått det inn med morsmelka. Anonymkode: a82d5...98b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Som de over skriver: foreldrene dine har oppdratt deg til at du skal oppføre deg pent og ikke være til bry. Det henger igjen fra barndommen. Du kjenner deg kanskje igjen? Anonymkode: 19730...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå